Inlägg från: Draken55 |Visa alla inlägg
  • Draken55

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

Långsiktigt är det ju ingen tvekan, S tappar mark .

Jag vet inte var S ska få sina framtida väljare ifrån, bidragstagarna är ju trots allt en begränsad tillgång och den politik de numera för är ju mer vindflöjel än idepolitik.

Mitt Europa har inga gränser.....  en klassiker.

• Draken55
    FDFMGA skrev 2017-11-14 19:31:57 följande:
    S har ju starkast stöd bland äldre som upplevt en del. Erfarenhet brukar innebära att man blir lite mer ödmjuk inför att omständigheter kan innebära att folk ibland mot sin vilja kan tvingas ta emot bidrag, de kan bli allvarligt sjuka, förlora jobbet etcetera.

Fast jag betvivlar att socialdemokrater skulle vara mer bidragsberoende än andra väljargrupper, snarare tvärtom - de är vana att göra rätt för sig.

Att skrikhögern skränar om S som ett bidragsparti får man nog ta för vad det är, dumdrygt skrän eller i bästa fall bara ungdomligt oförstånd.
    Bland äldre, som idag inte riktigt fattar att S av idag är ett helt annat parti än det de röstade på 1960 typ, opch de får ofta sin bild av en starkt vänsterfärgad Publicservice.

Tvivla om bidrag och S  behöver du inte det är sant. I många så kallade utanförskapsområden får väl S typ 70-80%?  läs på lite.

Skrikhöger?  Kan man skrika så att vänstern fattar är väl det ett positivt omdöme antar jag, men det finns väl ingen uppfunnen decibel som kan ändra på denna förstelnade rörelse.
  • Draken55
    KillBill skrev 2017-11-14 20:15:27 följande:

Jag tror att det är ett enkelt val för de flesta pensionärer att välja mellan moderaternas skattesänkningar för de rika och pensionärskatt och socialdemokraternas satsningar på vård och omsorg och sänkt pensionärsskatt.

Det är egentligen konstigt att SD som har varit så kritiska mot pensionärsskatten så förbehållslöst stödjer moderaternas skattesänkningar för de mest välbärgade och system med högre skatt för pensionärer.

Måste jag slåss mot 2 debattörer i samma fråga nu?, ok det är en enkel match, jag är ju höger och ni vänster,:))

Du reducerar de äldre till att bara se efter om de får en femtilapp mer i månaden, de är nog klokare än så, den del av de äldre som har sina tankeförmågor kvar alltså, det finns ju en del som röstar " som de alltid gjort".

Du har fortfarande inte förstått att SD är ett högerparti, och därmed i de flesta frågor per automatik går emot vänstern.
  • Draken55
    KillBill skrev 2017-11-14 20:23:23 följande:
    Ja SD är ett högerparti som svek sina löften till landets pensionärer.

När det gäller moderaterna så tror jag inte att de kommer vara framgångsrika bland landets pensionärer som anser att pensionärsskatten är mycket orättvis.
    Ok, du har äntligen förstått att SD är höger, vi gör framsteg.

M har en enorm potential nu när de fått bort stolpskottet Batra.

Livet är inte rättvist och de gnällspikar som anser att man ska förneka de som jobbar ihop hela jämra samhällsekonomin inte är värda ett litet skatteavdrag, ja de får väl rösta vänster om de vill, gnällspikar är mest en belastning i alla fall.
  • Draken55
    KillBill skrev 2017-11-14 20:44:03 följande:
    M kanske kan ta ytterligare någon procent från SD men då M börjat tillämpa en del SD retorik är risken stor att det skrämmer iväg väljare från övriga allianspartier, Bland landets pensionärer kommer M inte bli populära.
    Dina teoretiska  fantasier om är inte ens spännande, de är bara tråkiga, 

Tråkiga och i princip helt meningslösa,, det faktum att M lyckades göra sig av med stolpskottet Batra verkar ha satt vänstern i total limbo, ni är helt offside.
  • Draken55

Nya siffror , det blir allt svårare att dölja och ljuga om hur otroligt illa saker gått i det här landet under den rödgröna röran...

www.svt.se/nyheter/inrikes/bra-sexbrott-upp-till-en-ny-toppniva

Och det gäller inte bara sexbrott, misshandel, rån, det är riktigt otrevliga trender.

Kanske  löfvens regering blir den som man i framtiden kommer ihåg för som startade trenden med Gated Communities?, nåt ska de ju kommas ihåg för.

• Draken55
    Missermajser skrev 2017-11-16 11:33:46 följande:

Jag vill gärna se en förklaring på hur du lyckas isolera orsaken till Löfvens regering.

Varför och hur kommer det sig att du tror att rödgröna är ansvariga för detta?

Förklara...!

Om man inte anser att regeringsmakten har ansvaret för utvecklingen i landet, ja då vet jag inte varför vi har val, demokrati riksdag regering...  då kan vi ju lika gärna avskaffa hela skiten.
    De rödgröna har suttit i 3  år, klart de har ansvaret.
  • Draken55

Nu kommer det signaler om att S viker ner sig i frågan om de ensamkommande, folk som fått avslag på asylrätt ska ändå få rätt att få sin sak omprövad( alltså stanna då) trots att de redan fått laga beslut på avvisning! 

En liten högljudd grupp  (mp och ett antal flyktingaktivister) försöker bestämma i så allvarliga frågor, ytterst  allvarligt för demokratin!

Hur mycket orkar Sverige?

Hurn påverkar detta S i opinionen?

• Draken55
    Missermajser skrev 2017-11-16 12:24:22 följande:

Då har du missförstått ditt demokratiska ansvar totalt tycker jag.

Alla har ansvar i en demokrati och det gäller hela samhället.

Du har fortfarande inte beskrivit hur S och MP har orsakat den på nämnda områden ökade anmälda brott.

Vet inte om vi är i samma universum? menar du jag har ansvar för hur regeringen utövar sin makt i praktiken? förordar du anarki?

S och MP (regeringen) har ansvaret över, 
    ordningsmakt
    flyktinginvandring
    gränskontroll
    kontroll av kriminella
    rättsväsendet

ska jag fortsätta?
  • Draken55
    Missermajser skrev 2017-11-16 12:33:51 följande:

Vilka reformer som nuvarande regering är ansvarig för syftar du på i fråga om  kriminaliteten?

Vilken eventuell lagstiftning i riksdagen menar du på som S och MP haft majoritet i?

Reformer?  ja det är väl just det som SAKNATS, inte vilka som gjorts, eller hur.

Regeringen är ansvarig, inkompetens räknas inte som en ursäkt i Sverige för ansvarsfrihet, ännu , är väl bäst att tillägga.
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?