• Gert

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • Draken55
    KillBill skrev 2017-11-22 18:46:52 följande:

Skämtet var större förut när kommuner som Malmö, Södertälje och kranskommuner till Stockholm och Malmö fick ta allt ansvar för hela Sveriges flyktingmottagande. Det är självklart inte bra att flyktingar får förtur till bostäder men detta beror till stor del på att det har byggts alldeles för lite lägenheter under en lång rad år. Under åren 2007 - 2014 ökade Sveriges befolkning i genomsnitt med ca 100 000 personer per år samtidigt som det i genomsnitt bara byggdes 20 000 bostäder per år. Inte konstigt att det gick åt fanders.

Gick åt fanders?? ska folk som bor där inte betala för boendet, eller du tycker det är en bisak. Bygga , inga problem, men ska staten betala allt och dessutom hyran för evigt, då är det ju kört.

Den befolkningsökning vi nu ser i landet är väldigt lite gott, bara elände.
  • Abegayle70

Svenska socialdemokraterna får bakläxa av europaparlamentet:

"Marita Ulvskog och Socialdemokraterna i Europaparlamentet har under en längre tid haft tveksamma kopplingar till dömda palestinska terrorister.

Tidigare i år har hon bland annat hunnit med att posera med en porträttbild av tidigare terrordöme palestiniern Marwan Barghouti och varit med om att bjuda in anhöriga till palestinska terrorister till Europaparlamentet.

Jag och många andra har reagerat starkt mot detta, då det i grunden bidrar till att legitimera palestinsk terrorism och antisemitism.

Jag är därför glad att Europaparlamentets talmanskonferens nu tagit det ganska självklara beslutet att inte längre tillåta att personer som är kopplade till terrorklassade grupper släpps in i parlamentet.

Det berör bland annat organisationen ?Al Aqsa Martyrs Brigade", som Marwan Barghouti tillhör, och som svenska Socialdemokraterna genom sitt agerande lånat ut både sin egen och parlamentets trovärdighet till."

Källa: Lars Adaktusson.

have a dream for breakfast and another one for life
  • Draken55
    FDFMGA skrev 2017-11-23 16:35:34 följande:
    Perfekt, det där är en riktig skithög och intrigör,
    Ja ,och? han är ju sosse,  frågor på det?
  • Anonym (mr happy)
    FDFMGA skrev 2017-11-22 14:10:58 följande:
    Stefan Löfven har ju redan förklarat att han sitter kvar efter valet.

Helt rimligt iom att S är det största partiet.

Så det kommer att börja med att de forna allianspartierna får göra gemensam sak med Åkesson, somliga med obehagskänslor, andra med glädje.

Vem vet, kanske man kan ordna en liten MSD-gemensam förbrödningstillställning då i batikhäxejaktens tid.

Jag tror M och SD kommer att finna varandra, kanske Hanif Bali kan fungera som en förbindelselänk partierna emellan. Jag har fått uppfattningen att han är omtyckt bland sverigedemokraterSkrattande
    Jag tror Alliansen blir tillräckligt stora för att fälla regeringen.
  • Anonym (mr happy)
    KillBill skrev 2017-11-22 18:46:52 följande:

Skämtet var större förut när kommuner som Malmö, Södertälje och kranskommuner till Stockholm och Malmö fick ta allt ansvar för hela Sveriges flyktingmottagande. Det är självklart inte bra att flyktingar får förtur till bostäder men detta beror till stor del på att det har byggts alldeles för lite lägenheter under en lång rad år. Under åren 2007 - 2014 ökade Sveriges befolkning i genomsnitt med ca 100 000 personer per år samtidigt som det i genomsnitt bara byggdes 20 000 bostäder per år. Inte konstigt att det gick åt fanders.

Att bygga bostäder bör inte vara ett politiskt beslut.
  • FDFMGA
    Draken55 skrev 2017-11-23 18:56:12 följande:
    Ja ,och? han är ju sosse,  frågor på det?
    Ja, än sen. Vi sossar förnekar väl inte att det finns skit bland oss också.

Det är ett lyft för S i Stockholm att han försvinner. Då slipper vi pinsamt usla debattartiklar om bibliotek, åtminstone från honom.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Anonym (mr happy) skrev 2017-11-23 21:46:52 följande:
    Jag tror Alliansen blir tillräckligt stora för att fälla regeringen.
    Det tror inte jag, men det är ju inte omöjligt.
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2017-11-22 13:36:20 följande:
    Igår sa Jimmie Åkesson sagt att han är villig att fälla en Alliansregering. Vad säger nu Stefan Löfven, är han villig att med SD sänka en Alliansregering?
    För övrigt så skulle man utifrån ditt lite märkliga resonemang kunna göra en rätt drastisk jämförelse.

Jag kan ju göra den, även om jag anser det självklart att löfven inte lämnar över frivilligt efter valet om S är största partiet, och nästan lika självklart att alliansen, med eller utan nödvändigt stöd från SD fäller regeringen, så att talmannen kan börja sondera efter en hållbar regeringskonstellation.

Samtliga alliansledare har förklarat att de även om den forna alliansen blir mindre än de rödgröna kommer att krypa in mellan Åkessons skinkor, Lööf och Björklund bara för en tillfällig sniff medan Kristersson och Busch Thor är beredda att stanna mer permanentSkrattande

Månne Busch Thor fått för sig att det är där Gösta Berlings saga utspelar sig.
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?