• Gert

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • Anonym (mr happy)
    KillBill skrev 2017-11-25 21:00:30 följande:
    Du verkar inte hänga med i debatten. Ohly är portad från alla politiska sammankomster.

Saken är den att metoo rör hela samhället och alla politiska partier. Bara den senaste veckan har en moderat, en centerpartist och en socialdemokrat fått lämna sina tjänster pga olämpligt beteende mot kvinnor och en sverigedemokrat som arbetar på SDs riksdagskansli har polisanmälts för våldtäkt.

Det är du som tramsar när du försöker göra politiska poänger av sexuella övergrepp mot kvinnnor.
    Ja, vänsterpartiet och pk-media är som vanligt överens. Locket på i fallet Ohly. Jag vill minnas att Anders Borg fick löpa gatlopp.

Saken ärden att SD och M aldrig utgett sig för att vara nån slagsgodhetsapostlar. Vem blir förvånad över att SD-politiker uppför sig illa? Det är ju för f-n deras adelsmärke. Ändå blir pk-media "chockad" varje gång en sd-man hamnar i slagsmål e.d.

Eftersom pk-media ägnat senaste halvåret åt politiska poänger mot högerpolitiker så måste man väl ändå förvånas över att de struntar i godhetsapostlarna?

Detsamma verkar gälla godhetsapostlarna på sociala medier. Väldigt vad snabbdu var att dra upp bakgrundsfigurer i andra partier. Men var ärdin kritik mot Ohly? Är du inte upprörd? Eller är du lika icke-förvånad som jag? Minns du också när han pekade finger åt Marie Söderqvist i en tv-soffa?
  • nattuw
    KillBill skrev 2017-11-25 20:33:45 följande:
    Du har fel, Virtanen affären har mött lika mycket vrede bland vänstersinnade som vreden mot Martin Timell.
    Fast å andra sidan har inte Timell mött särskilt mycket vrede från vänsterhåll då det inte gått plocka några billiga poäng på just den härvan.
  • KillBill
    Anonym (mr happy) skrev 2017-11-25 21:54:53 följande:

Ja, vänsterpartiet och pk-media är som vanligt överens. Locket på i fallet Ohly. Jag vill minnas att Anders Borg fick löpa gatlopp.

Saken ärden att SD och M aldrig utgett sig för att vara nån slagsgodhetsapostlar. Vem blir förvånad över att SD-politiker uppför sig illa? Det är ju för f-n deras adelsmärke. Ändå blir pk-media "chockad" varje gång en sd-man hamnar i slagsmål e.d.

Eftersom pk-media ägnat senaste halvåret åt politiska poänger mot högerpolitiker så måste man väl ändå förvånas över att de struntar i godhetsapostlarna?

Detsamma verkar gälla godhetsapostlarna på sociala medier. Väldigt vad snabbdu var att dra upp bakgrundsfigurer i andra partier. Men var ärdin kritik mot Ohly? Är du inte upprörd? Eller är du lika icke-förvånad som jag? Minns du också när han pekade finger åt Marie Söderqvist i en tv-soffa?

Så du menar att det är värre för en kvinna om hon blir utsatt för övergrepp av en man med vänsteråsikter (eftersom man borde kunna förvänta sig mer av honom) än av en man som sympatiserar med moderaterna eller sverigedemokraterna eftersom sådana män alltid beter sig som svin?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (mr happy)
    KillBill skrev 2017-11-25 23:28:17 följande:
    Så du menar att det är värre för en kvinna om hon blir utsatt för övergrepp av en man med vänsteråsikter (eftersom man borde kunna förvänta sig mer av honom) än av en man som sympatiserar med moderaterna eller sverigedemokraterna eftersom sådana män alltid beter sig som svin?
    Jag menar det jag skriver. Dina påhitt kan jag inte stå till svars för.

Du har dock rätt i att godhetsapostlarna på vänsterkanten gärna sprider bilden att högermänniskor är onda och vänstern goda. De verkar ha lite svårt att ta när det framkommer att er förre partiledare är insyltat som meetoo-marodör.

Jag kan ju tycka att godhetsapostlarna borde bli er förvånade och upprörda när deras egen f.d ledare visat sig vara lika usel som vilken Sverigedemokrat som helst, eller? Väntar du dig så lite från vänsterledare.

Hur brottsoffret upplever situationen är självfallet individuellt. Jag tror dock att brottsoffer med vänstersympatier får sig en tankeställare efter ett övergrepp från en godhetsapostel.
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2017-11-25 16:17:05 följande:
    Den var osmaklig.
    Nej, det tycker jag inte. Den handlade heller inte om dig utan om de borgerliga partiledarna.

Jag tycker att det är ynkligt av KD- och M-ledaren att de låtsas som att de kan bilda en regering utan att bli beroende av Åkesson om de borgerliga partierna blir mindre än de rödgröna.

Det är detta det handlar om, vad är man beredd att kompromissa bort för att komma i regeringsställning.

Björklund och Lööf är inte beredda att kompromissa bort anständigheten, Kristersson och Busch Thor är i praktiken villiga att göra det.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nattuw
    Anonym (mr happy) skrev 2017-11-25 23:58:26 följande:
    Du har dock rätt i att godhetsapostlarna på vänsterkanten gärna sprider bilden att högermänniskor är onda och vänstern goda. De verkar ha lite svårt att ta när det framkommer att er förre partiledare är insyltat som meetoo-marodör.
    Jag tror hens tidigare partiledare än så länge (om vi bortser från tidigare skandaler) bara är insyltad i skattefusk. Det är väl bara i stödpartiet som #metoo rötan än så länge nått fram till en partiledare.
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2017-11-26 00:25:03 följande:

Nej, det tycker jag inte. Den handlade heller inte om dig utan om de borgerliga partiledarna.

Jag tycker att det är ynkligt av KD- och M-ledaren att de låtsas som att de kan bilda en regering utan att bli beroende av Åkesson om de borgerliga partierna blir mindre än de rödgröna.

Det är detta det handlar om, vad är man beredd att kompromissa bort för att komma i regeringsställning.

Björklund och Lööf är inte beredda att kompromissa bort anständigheten, Kristersson och Busch Thor är i praktiken villiga att göra det.

Det var beskrivningen som var osmaklig. Skriver man så till en dam?
    have a dream for breakfast and another one for life
  • KillBill
    Anonym (mr happy) skrev 2017-11-25 23:58:26 följande:
    Jag menar det jag skriver. Dina påhitt kan jag inte stå till svars för.

Jag kan ju tycka att godhetsapostlarna borde bli er förvånade och upprörda när deras egen f.d ledare visat sig vara lika usel som vilken Sverigedemokrat som helst, eller? Väntar du dig så lite från vänsterledare.

Hur brottsoffret upplever situationen är självfallet individuellt. Jag tror dock att brottsoffer med vänstersympatier får sig en tankeställare efter ett övergrepp från en godhetsapostel.

Vi diskuterar övergrepp mot kvinnor och jag påpekat att en moderat landstingspolitiker under veckan har fått lämna sina uppdrag pga. olämpligt beteende mot kvinnor och en sverigedemokratisk tjänsteman på SDs riksdagsparti blivit polisanmäld för våldtäkt.

Din kommentar till detta är att "SD och M aldrig utgett sig för att vara nån slags godhetsapostlar".

Du får det onekligen att låta som att det är värre om en man som säger sig stå för det goda (jag misstänker att du menar män som definierar sig som feminister och propagerar för att kvinnor ska ha samma rättigheter och möjligheter som män) utsätter kvinnor för övergrepp än om en moderat eller sverigedemokrat utsätter kvinnor för övergrepp.

Själv tycker jag att alla övergrepp mot kvinnor är lika svinaktiga och det är inte en förmildrande omständighet att förövaren är sverigedemokrat eller värre om förövaren är feminist.

Sedan tycker jag att du förmedlar en oriktig bild. Virtanen och Ohly har fått mycket mer uppmärksamhet i media och mött mer kritik än den moderat som under veckan fick lämna Stockholms läns landsting eller den sverigedemokratisk tjänsteman på SDs riksdagsparti blivit polisanmäld för våldtäkt.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2017-11-26 11:51:13 följande:
    Det var beskrivningen som var osmaklig. Skriver man så till en dam?
    Jag gör nog ingen skillnad på om det är en dam eller en herre som skrivit ett inlägg jag besvarar.

Din tes var att Löfven måste göra sig beroende av Åkesson för att fälla en alliansregering.
    Abegayle70 skrev 2017-11-22 13:36:20 följande:
    Igår sa Jimmie Åkesson sagt att han är villig att fälla en Alliansregering. Vad säger nu Stefan Löfven, är han villig att med SD sänka en Alliansregering?
    I den mån det handlar om beroende av SD så finns det två partier, KD och M, som är villiga att göra sig beroende av SD, de är beredda att bilda regering även om de forna allianspartierna blir mindre än de rödgröna.

Lyckligtvis så har C och L en annan inställning till SD-beroende.

För övrigt så kommer de forna allianspartierna utifrån ditt sätt att resonera att gemensamt göra sig beroende av SD efter valet såtillvida att de kommer att fälla en S-regering, men för C och L är beroendet bara temporärt. De kommer inte att medverka i en regering som tvingas anpassa sig efter SD:s krav.

Jag tror att Åkesson har helt rätt när han gissar att det inom fem år kommer att finnas ett nytt politiskt block, SD, KD och M.

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Anonym (Guttaperka)
    Anonym (Guttaperka) skrev 2017-11-22 09:44:19 följande:

Jag tror att både S och M har goda förutsättningar att öka på bekostnad av framförallt SD den närmaste tiden (vi får väl se vilka skandaler som uppdagas på SD:s landsdagar ;)). 

Alltså, vad i h#@e. Verkligheten överträffade fantasin. Tänk om SD-mannen uttalat sig så om judar (det hade iof inte varit helt överraskande) som han gjorde på SD:s landsdagar?

Nu måste vi se hur den här skandalen påverkar opinionen.
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?