Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd.
Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd.
Ja, vänsterpartiet och pk-media är som vanligt överens. Locket på i fallet Ohly. Jag vill minnas att Anders Borg fick löpa gatlopp.
Saken ärden att SD och M aldrig utgett sig för att vara nån slagsgodhetsapostlar. Vem blir förvånad över att SD-politiker uppför sig illa? Det är ju för f-n deras adelsmärke. Ändå blir pk-media "chockad" varje gång en sd-man hamnar i slagsmål e.d.
Eftersom pk-media ägnat senaste halvåret åt politiska poänger mot högerpolitiker så måste man väl ändå förvånas över att de struntar i godhetsapostlarna?
Detsamma verkar gälla godhetsapostlarna på sociala medier. Väldigt vad snabbdu var att dra upp bakgrundsfigurer i andra partier. Men var ärdin kritik mot Ohly? Är du inte upprörd? Eller är du lika icke-förvånad som jag? Minns du också när han pekade finger åt Marie Söderqvist i en tv-soffa?
Nej, det tycker jag inte. Den handlade heller inte om dig utan om de borgerliga partiledarna.
Jag tycker att det är ynkligt av KD- och M-ledaren att de låtsas som att de kan bilda en regering utan att bli beroende av Åkesson om de borgerliga partierna blir mindre än de rödgröna.
Det är detta det handlar om, vad är man beredd att kompromissa bort för att komma i regeringsställning.
Björklund och Lööf är inte beredda att kompromissa bort anständigheten, Kristersson och Busch Thor är i praktiken villiga att göra det.
Vi diskuterar övergrepp mot kvinnor och jag påpekat att en moderat landstingspolitiker under veckan har fått lämna sina uppdrag pga. olämpligt beteende mot kvinnor och en sverigedemokratisk tjänsteman på SDs riksdagsparti blivit polisanmäld för våldtäkt.
Din kommentar till detta är att "SD och M aldrig utgett sig för att vara nån slags godhetsapostlar".
Du får det onekligen att låta som att det är värre om en man som säger sig stå för det goda (jag misstänker att du menar män som definierar sig som feminister och propagerar för att kvinnor ska ha samma rättigheter och möjligheter som män) utsätter kvinnor för övergrepp än om en moderat eller sverigedemokrat utsätter kvinnor för övergrepp.
Själv tycker jag att alla övergrepp mot kvinnor är lika svinaktiga och det är inte en förmildrande omständighet att förövaren är sverigedemokrat eller värre om förövaren är feminist.
Sedan tycker jag att du förmedlar en oriktig bild. Virtanen och Ohly har fått mycket mer uppmärksamhet i media och mött mer kritik än den moderat som under veckan fick lämna Stockholms läns landsting eller den sverigedemokratisk tjänsteman på SDs riksdagsparti blivit polisanmäld för våldtäkt.
Jag tror att både S och M har goda förutsättningar att öka på bekostnad av framförallt SD den närmaste tiden (vi får väl se vilka skandaler som uppdagas på SD:s landsdagar ;)).
.