• Gert

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • KillBill
    Anonym (mr happy) skrev 2017-12-02 13:14:58 följande:
    Och vad är problemet med det menar du?

Menar du att moderaten Ulf Kristersson åkte taxi för 113 tusen kronor? Jag tror att det mest är ett problem för dig. Om du tänker efter så var det du som lyfte frågan med politikers taxiresor.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (mr happy)
    KillBill skrev 2017-12-02 19:01:53 följande:

Menar du att moderaten Ulf Kristersson åkte taxi för 113 tusen kronor? Jag tror att det mest är ett problem för dig. Om du tänker efter så var det du som lyfte frågan med politikers taxiresor.

Ingen aning. Jag för inte bok över hur mycket varje politiker åker taxi. Kan inte minnas att jag lyft den frågan. Vissa taxiresor är säkert motiverade.

Möjligen kan man kritisera reglerna, men att kritisera de som följer reglerna blir ju bara töntigt.
  • KillBill
    Anonym (mr happy) skrev 2017-12-02 20:01:07 följande:
    Ingen aning. Jag för inte bok över hur mycket varje politiker åker taxi. Kan inte minnas att jag lyft den frågan. Vissa taxiresor är säkert motiverade.

Möjligen kan man kritisera reglerna, men att kritisera de som följer reglerna blir ju bara töntigt.
    Sorry, ser att det var Draken55 som lyfte frågan om taxiresor. De var han som ute och snurrade.
  • Anonym (mr happy)
    KillBill skrev 2017-12-02 20:36:58 följande:
    Sorry, ser att det var Draken55 som lyfte frågan om taxiresor. De var han som ute och snurrade.
    Så hade hade inget problem med att Kristersson åkte taxi?

Vad tycker du förresten om Mona Sahlins förehavanden? Nu dömd för skattebrott? Samröre med ytterst tveksam figur. Detta var alltså vår statsministerkandidat för bara några år sedan.
  • KillBill
    Anonym (mr happy) skrev 2017-12-02 20:43:07 följande:

Vad tycker du förresten om Mona Sahlins förehavanden? Nu dömd för skattebrott? Samröre med ytterst tveksam figur. Detta var alltså vår statsministerkandidat för bara några år sedan.
    Jag är i likhet med de flesta mycket kritisk till politiker (t.ex Mona Sahlin) som agerar klandervärt. Jag är också kritisk mot moderatledaren Ulf Kristersson som roffade åt sig ett exklusivt lägenhetskontrakt som egentligen skulle ha gått till sjuka och behövande. www.expressen.se/nyheter/kristersson-anklagad-for-att-ha-roffat-till-sig-lagenhetskontrakt/

• Anonym (mr happy)
    KillBill skrev 2017-12-02 20:52:18 följande:
    Jag är i likhet med de flesta mycket kritisk till politiker (t.ex Mona Sahlin) som agerar klandervärt. Jag är också kritisk mot moderatledaren Ulf Kristersson som roffade åt sig ett exklusivt lägenhetskontrakt som egentligen skulle ha gått till sjuka och behövande. www.expressen.se/nyheter/kristersson-anklagad-for-att-ha-roffat-till-sig-lagenhetskontrakt/

Här kan jag tycka att det stora felet låg hos Ersta, men man kan ju verkligen fundera över vad som pågår.

...och varifrån får den ideella föreningen dessa lägenheter från första början? Mycket märkligt.
  • KillBill

Jag har förståelse för att politiker måste åka mycket taxi. När det gäller Ulf Kristerssons taxiresor så fanns det ett flertal tveksamma resor på bara 900 meter. Det tar 8 minuter att gå en sådan sträcka och förmodligen tar det längre tid att åka taxi. Den typen av taxiresor tycker jag att man kan vara kritisk mot. 

• KillBill

Jag har förståelse för att politiker måste åka mycket taxi. När det gäller Ulf Kristerssons taxiresor så fanns det ett flertal tveksamma resor på bara 900 meter. Det tar 8 minuter att gå en sådan sträcka och förmodligen tar det längre tid att åka taxi. Den typen av taxiresor tycker jag att man kan vara kritisk mot. 

• KillBill
    Anonym (mr happy) skrev 2017-12-02 20:58:20 följande:
    Här kan jag tycka att det stora felet låg hos Ersta, men man kan ju verkligen fundera över vad som pågår.

...och varifrån får den ideella föreningen dessa lägenheter från första början? Mycket märkligt.

De lägenheter som stiftelser som Ersta förfogar över har de oftast fått genom testamente med olika typer av förbehåll. Den lägenhet som Kristersson tog emot skulle exempelvis bara förmedlas till tonårsflickor som har problem eller hotade kvinnor som behöver en tillfällig fristad.

• Anonym (mr happy)
    KillBill skrev 2017-12-02 21:00:35 följande:

Antingen är taxiresan tillåten eller också är den det inte.

Jag för min del har noll förståelse för politikers taxiresor. De borde få betala dem ur egen ficka. De är själva beslutsfattare och borde kunna använda den kollektivtrafik de anser att valboskapen ska nyttja.

Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?