Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd.
Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd.
Men Moderaterna hade så vitt jag kunde se 22,1% i senaste mätningen.
Looking good Bill.
Du förstår, jag beskriver förändringen jämfört med förra valet medan du jämför förändringar mellan två oppunionsundersökningar..
Fortsätt du med dina beskrivningar och förändringar, helt ok för mig.
Det var 22,2% förresten.
Du tycker inte att det är relevant med jämförelser mot förra valet? Då fick förresten moderaterna 23,33% av rösterna..
Riksdagsledamöter omfattas av SÄPO:s personskydd. Och det har vid tidigare "taxiskandaler" (de brukar poppa upp när tidningarna har lite att skriva om) framkommit eller åtminstone påståtts att det finns rekommendationer från SÄPO att de skall välja taxi före kollektivtrafik.
Det gäller då just "vanliga" riksdagsledamöter som inte anses så viktiga eller hotade att de är värd ett fullständigt personskydd.
En snabbgoogling gav följande träff: Taxi är billig säkerhet (Sundsvalls Tidning ledare 25 september 2007) ( www.st.nu/opinion/ledare/taxi-ar-billig-sakerhet ).
Citat: "Det är lätt att i det första läget uppröras över att politikerna åker taxi för tusentals skattekronor. Men samtidigt skall man komma ihåg att många toppolitiker dit både nuvarande och före detta ministrar får räknas är utsatta och att Säkerhetspolisen (Säpo), som har hand om personskyddet, ofta rekommenderar kända politiker att åka taxi i stället för kommunalt.
Ibland inbillar vi oss gärna att Sverige är ett ofarligt land där politiker kan åka kollektivt precis som alla oss andra men kom då ihåg att en statsminister och en utrikesminister har mördats på öppen gata i Sverige på bara lite drygt 20 år."SÄPO har inte för vana att diskutera sina bedömningar med mig.
Jag startade ingen diskussion om taxiresor, jag har däremot haft inlagor i ämnet,
nu får du skärpa dig, att hela tiden emotsäga vad du tidigare skrivit är inte bra...
Att jämföra en partiledare med ett borgarråd är att fokusförskjuta, vänsterns paradgren,
men rent allmänt är min inställning att politiker ska vara försiktiga med andras pengar.
Vad är det fär mening att svara på dina infantila frågor?, i vart och vartannat inlägg sitter du ju och fabulerar och medvetet halvljuger i avsikt att förleda??