• Gert

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • Abegayle70

Kan ju inte säga att jag blev förvånad, Whataboutismen blev denna gång "jamen Hanif då?"

have a dream for breakfast and another one for life
  • FDFMGA
    Padirac skrev 2018-01-27 11:37:37 följande:
    Människor vill gärna tro att de som de sympatiserar med har den inbyggda moraliska kompassen och vill gärna förklara bort eller försvara dessas felsteg.

På motsvarande sätt vill människor gärna anklaga de som de inte sympatiserar med.

Det var det där med kognitiv dissonans som är svårt att hantera.

Valet 2018 kommer att bli det smutsigaste någonsin i modern svensk historia om vi ska tro att det som hänt i resten av världen kommer till oss också.

Troll, fake news och propaganda kan vi förvänta oss i en mängd vi inte sett hittills. Det är tyvärr så det ser ut idag, med det sagt menar jg inte att är rätt.
    Fast när ändamålet börjar helga medlen så är det på väg att gå åt helvete.

Jag tycker man ska kunna förvänta sig bättre förstånd hos socialdemokrater anställda av  partiet än av skrikhögerrepresentanter som Hanif Bali.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Padirac
    Abegayle70 skrev 2018-01-28 06:41:22 följande:

Kan ju inte säga att jag blev förvånad, Whataboutismen blev denna gång "jamen Hanif då?"

Ja, det var inte ett försök att släta över S-medarbetarnas klandervärda agerande, utan ett försök att visa att det inte var så att S är ensamma om det och att politiken har blivit smutsigare i takt med att samhället polariserats. Jämför HB med S-medarbetarna så är både fel ute. HB är för grov o lögnaktig, S-medarbetarna skulle stått för sin satir öppet.
  • Padirac
    FDFMGA skrev 2018-01-28 09:41:36 följande:
    Fast när ändamålet börjar helga medlen så är det på väg att gå åt helvete.

Jag tycker man ska kunna förvänta sig bättre förstånd hos socialdemokrater anställda av  partiet än av skrikhögerrepresentanter som Hanif Bali.
    Ja, det går åt helvete. håller med.

Själv tror jag inte Socialdemokrater är bättre som personer än Moderater eller liberaler eller vad det nu är - människor är människor, det handlar mer om hur organisationen människan verkar i agerar. S och M hanterar sina troll på väldigt olika sätt.
  • nattuw
    roffe from ac skrev 2018-01-27 20:33:30 följande:

Sen när blev "svetsare" någonting nedsättande?

Sedan det började användas som en benämning på en politisk motståndare.

Du har just sett ett exempel på hur ett tidigare relativt neutralt ord börjat laddas med negativt innehåll. Jämför till exempel med ordet neger som tidigare gjort en liknande resa om än i ett större format än bara i familjelivs politiska ankdamm.
  • Padirac
    nattuw skrev 2018-01-28 14:12:05 följande:
    Sedan det började användas som en benämning på en politisk motståndare.

Du har just sett ett exempel på hur ett tidigare relativt neutralt ord börjat laddas med negativt innehåll. Jämför till exempel med ordet neger som tidigare gjort en liknande resa om än i ett större format än bara i familjelivs politiska ankdamm.
    Det startade runt början av  2012 då en tidigare svetsare på Hägglunds blev vald som partieldare i Socialdemokraterna. 'Svetsaren' brukar också kallas 'lödare' av de som endera saknar teknisk förståelse mellan lödning och svetsning eller skrikhögeraktivister som vill förringa honom som person, som om ett tidigare yrke skulle förminska en person.

Det är inget nytt och allmänt förekommande i dagligt samtal i vissa kretsar.
  • FDFMGA
    Padirac skrev 2018-01-28 11:55:15 följande:
    Ja, det går åt helvete. håller med.

Själv tror jag inte Socialdemokrater är bättre som personer än Moderater eller liberaler eller vad det nu är - människor är människor, det handlar mer om hur organisationen människan verkar i agerar. S och M hanterar sina troll på väldigt olika sätt.
    Haha, det var i så fall inte min avsikt att låta påskina att socialdemokrater är mer moraliskt högstående än andraSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Anton Chigurh
    Padirac skrev 2018-01-28 14:21:17 följande:

Det startade runt början av  2012 då en tidigare svetsare på Hägglunds blev vald som partieldare i Socialdemokraterna.

'Svetsaren' brukar också kallas 'lödare'

av de som endera saknar teknisk förståelse mellan lödning och svetsning

eller skrikhögeraktivister som vill förringa honom som person, som om ett tidigare yrke skulle förminska en person.

Det är inget nytt och allmänt förekommande i dagligt samtal i vissa kretsar.

Eftersom du tycks inneha den, citat: "tekniska förståelse" slut citat, som du efterfrågar, så vet du alla gånger att en helvetes massa licenssvetsare även är i besittning av licens vad gäller slaglödning.

Eftersom många hantverk kräver att du är en skicklig på att svetsa OCH på lödning. Eller slaglödning då....!

Jag VET INTE om statsminister Kjell Stefan Löfven har licens på slaglödning. Men jag hade nog kunnat satsa.....nåt, på att så, de fakto, är fallet.

MED VÄNLIG HÄLSNING //Anton
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • K Markatta

Nu ger sig visst den socialdemokratiska trollfabriken även på sina egna:

www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/internt-storbrak-infor-kvallens-s-mote

Internt storbråk inför kvällens S-möte

Socialdemokraterna i Karlskrona skakas av interna stridigheter inför kvällens val av ny S-ledare i kommunen. Både LO och S-kvinnor anklagar i ett internt mail partivänner för att medvetet ha spridit falska uppgifter i syfte att splittra partiet och vilseleda medlemmarna.

• qvarre
    Anton Chigurh skrev 2018-01-29 07:12:49 följande:
    Eftersom du tycks inneha den, citat: "tekniska förståelse" slut citat, som du efterfrågar, så vet du alla gånger att en helvetes massa licenssvetsare även är i besittning av licens vad gäller slaglödning.

Eftersom många hantverk kräver att du är en skicklig på att svetsa OCH på lödning. Eller slaglödning då....!

Jag VET INTE om statsminister Kjell Stefan Löfven har licens på slaglödning. Men jag hade nog kunnat satsa.....nåt, på att så, de fakto, är fallet.

MED VÄNLIG HÄLSNING //Anton
    Det är väl bra med teknisk förståelse kring lödning, men tveksamt hur långt det räcker när det kommer till att leda ett land.
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?