• Gert

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • FDFMGA
    Bobby Clarke skrev 2018-02-22 11:58:03 följande:
    www.kantarsifo.se/rapporter-undersokningar/va...
    ne i år
    Var hade Moderaternas uppgång stannat av sa du?
    Jaha, du är kvar i januari.

Men åtminstone i år iallafallSolig

Fast bara oss emellan så borde du skruva fram urverket en månad eller så
    Skrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Bobby Clarke
    FDFMGA skrev 2018-02-22 12:08:30 följande:

Men åtminstone i år iallafall

Det lovar jag att göra om du fortsätter med dina briljanta stalltips, typ den att Moderaterna skulle få 10% i årets riksdagsval.
  • Anonym (Fido)

Vill påpeka att vid förra valet kom YouGov närmast valresultatet av opinionsinstituten.

Socialdemokratins nedgång är sannolikt kopplad till att befolkningen upplever att samhällskontraktet håller på att smula sönder.

• KillBill
    Anonym (Fido) skrev 2018-02-22 12:16:07 följande:

Vill påpeka att vid förra valet kom YouGov närmast valresultatet av opinionsinstituten.

Socialdemokratins nedgång är sannolikt kopplad till att befolkningen upplever att samhällskontraktet håller på att smula sönder.

Fel. om man tittar på de sista opinionsundersökningarna innan valet 2014 så lyckades United Minds pricka valresultatet bäst följt av Novus och Sifo. United Minds finns inte längre så Novus lyckades bäst av de opinionsundersökningsföretag som finns idag.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2018-02-22 12:08:30 följande:

Men åtminstone i år iallafallSolig

Skrattande
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • FDFMGA
    Bobby Clarke skrev 2018-02-22 12:13:42 följande:
    Det lovar jag att göra om du fortsätter med dina briljanta stalltips, typ den att Moderaterna skulle få 10% i årets riksdagsval.
    Nja, att jag skulle ha påstått detta är naturligtvis inte korrekt.

Det jag skrev har blivit tolkat av diverse navelskådande skrikhögeraktivister.

Jag brukar ibland erbjuda mig att kopiera in mitt inlägg i dispyten med aktivisten.

Hur går det förresten med kalenderkalibreringen, fortfarande kvar i januariSkrattande
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2018-02-22 12:24:33 följande:
    smile2.gif
    Är det något jag lärt mig under åren på Familjeliv så är det att många högerdebattörer har ett flrexibelt förhållningssätt till tidsaspekter.

Det var ett tag sen nu någon larmade om att Jomshof blivit uppsagd som lärare, men jag är säker på  att detta kommer att presenteras som en rykande färsk nyhet många gånger till.

2002 var det då Solig
  • Bobby Clarke
    FDFMGA skrev 2018-02-22 12:24:36 följande:

Nja, att jag skulle ha påstått detta är naturligtvis inte korrekt.

Det jag skrev har blivit tolkat av diverse navelskådande skrikhögeraktivister.

Jag brukar ibland erbjuda mig att kopiera in mitt inlägg i dispyten med aktivisten.

Hur går det förresten med kalenderkalibreringen, fortfarande kvar i januari

Hade jag delat din passion att gräva i 5 år gamla trådar på familjeliv eller att räkna hur många makaroner det finns i Kungsörnens 1kg snabbmakaroner, så hade jag letat fram det inlägget.

Men som sagt, vi har alla olika intressen.
  • FDFMGA
    Bobby Clarke skrev 2018-02-22 12:37:42 följande:
    Hade jag delat din passion att gräva i 5 år gamla trådar på familjeliv eller att räkna hur många makaroner det finns i Kungsörnens 1kg snabbmakaroner, så hade jag letat fram det inlägget.
    Men som sagt, vi har alla olika intressen.
    Handlar nog mest om minneskapacitet.

Det som för somliga ter sig som oerhört ansträngande kan för andra ske av bara farten.

Nu menar jag inte att jag har ett fantastiskt minne, allt är relativt och somliga minns inte ens vilken månad det är - det finns till och med skrikhögeraktivister som inte minns att de är bannade från FL, så de brukar tuta omkring med ett nytt nick per dagSkrattande
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2018-02-22 13:11:12 följande:
    Handlar nog mest om minneskapacitet.

Det som för somliga ter sig som oerhört ansträngande kan för andra ske av bara farten.

Nu menar jag inte att jag har ett fantastiskt minne, allt är relativt och somliga minns inte ens vilken månad det är - det finns till och med skrikhögeraktivister som inte minns att de är bannade från FL, så de brukar tuta omkring med ett nytt nick per dagSkrattande
    Nåja, det ska bli intressant at följa KD:s nya radarpar och deras framfart - Ebba och Bert, en vinnande kombination smile2.gif
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?