• Gert

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • Anonym (Guttaperka)
    Padirac skrev 2018-01-27 15:31:12 följande:
    Det är en bild med nedsättande mellannamn på SD-företrädare som tweetats från ett falsk konto och sedan retweetats av S-medarbetarna, de ligger tydligen bakom det falska twitterkontot där bilden dök upp först.

Jämför det med 'svetsaren' och andra öknamn som skrikhögern lallar runt med. 
    Låter som ett väldigt barnsligt beteende. Kan hålla med att det är olämpligt att på arbetstid hålla på med sådant, men inte så allvarligt att man måste omplaceras. Varning borde ha räckt kan jag tycka.  
  • Padirac
    Anonym (Guttaperka) skrev 2018-01-27 18:09:37 följande:

Låter som ett väldigt barnsligt beteende. Kan hålla med att det är olämpligt att på arbetstid hålla på med sådant, men inte så allvarligt att man måste omplaceras. Varning borde ha räckt kan jag tycka.  

Ja, värre är att en av M profiler sprider direkta lögner och sen inte vill stå för det, inte för att jag förväntade mig mer av HB, men M borde stävja detta på samma sätt som S tagit tag i den falska satiriska tweeten.

aktuelltfokus.se/har-forsoker-riksdagsmannen-smutskasta-antinazister-med-16-ar-gammal-bild/amp/

Varför HB vill dra antinazister i smutsen vet jag, men att han drar sig själv och M i samma smuts. M borde agera mer likt S här.
  • Anonym (Guttaperka)
    Padirac skrev 2018-01-27 18:57:20 följande:

Ja, värre är att en av M profiler sprider direkta lögner och sen inte vill stå för det, inte för att jag förväntade mig mer av HB, men M borde stävja detta på samma sätt som S tagit tag i den falska satiriska tweeten.

aktuelltfokus.se/har-forsoker-riksdagsmannen-smutskasta-antinazister-med-16-ar-gammal-bild/amp/

Varför HB vill dra antinazister i smutsen vet jag, men att han drar sig själv och M i samma smuts. M borde agera mer likt S här.

Ja, just de där antinazisterna förtjänar väl inte att försvaras på något sätt, men det är märkligt om han vill flytta fokus från nazisternas frammarsch. Båda sidor är lika avskyvärda och representerar folkmord som en del av ideologisk politik och utresning av oliktänkande. Men man ska inte försköna bilden av en sida genom att peka på den andras existens. Är fel tycker jag.
  • roffe from ac

Sen när blev "svetsare" någonting nedsättande?

• K Markatta
    Padirac skrev 2018-01-27 18:57:20 följande:

aktuelltfokus.se/har-forsoker-riksdagsmannen-.../

Skribenten du länkar till är en före detta nazist som nu istället gått och startat en vänsterpopulistisk blogg. Han har tidigare ertappats med att sprida lögner om samme moderate riksdagsman, vilket bl.a. tagits upp av Metros Viralgranskaren:

www.metro.se/artikel/hanif-bali-jag-vill-inte-alls-skambel%C3%A4gga-svenska-pension%C3%A4rer

tinyurl.com/yctxa3an
  • KillBill
    King Markatta skrev 2018-01-27 23:08:23 följande:

Skribenten du länkar till är en före detta nazist som nu istället gått och startat en vänsterpopulistisk blogg. Han har tidigare ertappats med att sprida lögner om samme moderate riksdagsman, vilket bl.a. tagits upp av Metros Viralgranskaren:

www.metro.se/artikel/hanif-bali-jag-vill-inte-alls-skambel%C3%A4gga-svenska-pension%C3%A4rer

tinyurl.com/yctxa3an

Kritiken mot Hanif Balis tweet där han publicerade gamla bilder drån Göteborgskravallerna och fick läsaren att tro att bilderna var nytagna var väl berättigad, tycker du inte det?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • K Markatta
    KillBill skrev 2018-01-27 23:19:13 följande:
    Kritiken mot Hanif Balis tweet där han publicerade gamla bilder drån Göteborgskravallerna och fick läsaren att tro att bilderna var nytagna var väl berättigad, tycker du inte det?
    Om du länkar till en seriös källa och postar det i rätt tråd så svarar jag på det.
  • Padirac
    King Markatta skrev 2018-01-27 23:08:23 följande:

tinyurl.com/yctxa3an

Oavsett skribentens politiska tillhörighet då och nu så förtar det inte HBs vilja att sprida desinformation. Eller propaganda som det kallas.

Så vitt jag förstår har SR skrivit en artikel med en butiksägare som inför nassarnas demonstration 2017 är orolig för att det som hände tidigare ska upprepas, dvs att extremvänstern ska bryt upp gatsten o kasta.

Den inte så gode (dvs inte godhetsapostel) HB har sedan tweetat ut arkivbilden med orden att detta var vad motdemonstranterna 2017 höll på med.

Det HB tweetat ut var inte sant, polisen hade bra koll på extremvänstern och de flesta motdemonstranterna 2017 i Göteborg var vanligt folk som var ute med barn, vänner och familj och tog plats utan att söka bråk med vare sig polis eller nassar.
  • Padirac
    roffe from ac skrev 2018-01-27 20:33:30 följande:

Sen när blev "svetsare" någonting nedsättande?

Sen Skrikhögern tog det till sina hjärtan, skulle jag tro
  • fl censur
    Padirac skrev 2018-01-28 00:38:49 följande:
    Sen Skrikhögern tog det till sina hjärtan, skulle jag tro
    Så du ner ner på svetsare bara för att skrikhögern hånat Löfvén?

Är du lika bekymrad över de taskiga saker skrikvänstern skriver om Åkesson, KRistersson och Batra?
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?