• Gert

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • Anonym (mr happy)
    FDFMGA skrev 2017-05-11 13:49:35 följande:
    Nej. Jag menade bara att han inte nödvändigtvis ljög.

Jag har inte påstått att han inte gjorde bort sig - för det gjorde han rimligen.
    Fast det är ju minst lika lätt att kolla upp hur stor vinst de har. Men det väljer du att inte göra. Om inte heller detta stämmre, vad gör du då? Hittar nån annan siffra som stämmer med den han nämde?
  • KillBill
    Anonym (Anna12) skrev 2017-05-11 20:58:05 följande:
    Ja enligt programmet på tv idag, så verkar det vara socialdemokraternas grej. Agera som Adolf Hilter, fast utge sig för att vara jämställdhet och rättvisa, usch va vidriga!
    Ett ytterst historielöst påstående från dig. Rashygien, tvångssteriliseringar etc. var inte kopplat till ett parti utan det fanns på den tiden, tyvärr, samsyn i dessa frågor bland alla riksdagens partier.
  • intenu1111
    KillBill skrev 2017-05-11 22:03:34 följande:

Ett ytterst historielöst påstående från dig. Rashygien, tvångssteriliseringar etc. var inte kopplat till ett parti utan det fanns på den tiden, tyvärr, samsyn i dessa frågor bland alla riksdagens partier.

Men dåsa! Sossarna styrde Sverige, menar du att de inte har ansvar över vad de beslutade?

Det va ju på 60-talet! Så klart att de inte hade ansvar då alla tyckte lika, är det så du menar?

Va det samma i Nazi-Tyskland ? De flesta länder gillade inte Judar, så inge problem eller?
  • KillBill
    intenu1111 skrev 2017-05-11 22:18:57 följande:
    Men dåsa! Sossarna styrde Sverige, menar du att de inte har ansvar över vad de beslutade?

Det va ju på 60-talet! Så klart att de inte hade ansvar då alla tyckte lika, är det så du menar?

Va det samma i Nazi-Tyskland ? De flesta länder gillade inte Judar, så inge problem eller?
    Jo socialdemokraterna har styrt men det fanns inte för 100-50 år sedan något motstånd i Sveriges riksdag mot rashygien och tvångssteriliseringar. Detta är inte en fråga där du kan peka finger åt någon annan. Detta är en del av Sveriges (skamliga) historia som alla svenskar är en del av.

Idag är Sverigedemokraterna ensamma i Sveriges riksdag med att anse att tvångssteriliseringar kan vara befogat. Om du vill göra skillnad bör du rösta på något av de övriga riksdagspartierna som (idag) anser att tvångssteriliseringar är övergrepp.
  • FDFMGA
    Anonym (mr happy) skrev 2017-05-11 21:49:41 följande:
    Fast det är ju minst lika lätt att kolla upp hur stor vinst de har. Men det väljer du att inte göra. Om inte heller detta stämmre, vad gör du då? Hittar nån annan siffra som stämmer med den han nämde?
    Aha, ja svenska kan vara svårt att förstå - eller överhuvudtaget språkliga konstruktioner som innehåller dubbla negationer.

Ett tips - det tar ut varandra. Så mitt påstående "Jag har inte påstått att han inte gjorde bort sig - för det gjorde han rimligen" kan du omformulera till "Han gjorde rimligen bort sig".

Alltid glad att kunna erbjuda en nyckel till större språkförståelseSkrattande

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Anonym (mr happy)
    FDFMGA skrev 2017-05-11 22:39:43 följande:
    Aha, ja svenska kan vara svårt att förstå - eller överhuvudtaget språkliga konstruktioner som innehåller dubbla negationer.

Ett tips - det tar ut varandra. Så mitt påstående "Jag har inte påstått att han inte gjorde bort sig - för det gjorde han rimligen" kan du omformulera till "Han gjorde rimligen bort sig".

Alltid glad att kunna erbjuda en nyckel till större språkförståelseSkrattande
    Jag förstod det, men kommenterade det andra du skrev:"Nej. Jag menade bara att han inte nödvändigtvis ljög."

Jag snabbkollade bolagen och kunde inte se att något av dem, eller ens de 4 tillsammans hade gjort sådana vinster som påstods.
  • FDFMGA
    Anonym (mr happy) skrev 2017-05-11 22:45:10 följande:
    Jag förstod det, men kommenterade det andra du skrev:"Nej. Jag menade bara att han inte nödvändigtvis ljög."

Jag snabbkollade bolagen och kunde inte se att något av dem, eller ens de 4 tillsammans hade gjort sådana vinster som påstods.
    Nej, det är möjligt.

Jag betvivlar att han ljög om något som är så lätt att kontrollera. Tror snarare att han pratade i nattmössan.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Anonym (mr happy)
    FDFMGA skrev 2017-05-11 22:48:14 följande:
    Nej, det är möjligt.

Jag betvivlar att han ljög om något som är så lätt att kontrollera. Tror snarare att han pratade i nattmössan.
    Varför förväntas folk lyssna på en sådan mupp?
  • intenu1111
    KillBill skrev 2017-05-11 22:29:39 följande:

Jo socialdemokraterna har styrt men det fanns inte för 100-50 år sedan något motstånd i Sveriges riksdag mot rashygien och tvångssteriliseringar. Detta är inte en fråga där du kan peka finger åt någon annan. Detta är en del av Sveriges (skamliga) historia som alla svenskar är en del av.

Idag är Sverigedemokraterna ensamma i Sveriges riksdag med att anse att tvångssteriliseringar kan vara befogat. Om du vill göra skillnad bör du rösta på något av de övriga riksdagspartierna som (idag) anser att tvångssteriliseringar är övergrepp.

Haha hur fan fick du in Sverigedemokraterna ? Eller 100 år? Tyckte att det va vidrigt att socialdemokraterna gjorde detta på 60 talet. Varken mer eller mindre ! Nej, alla svenskar är inte en del av det, utan enbart socialdemokraterna som tog dessa beslut.
  • Anonym (Anna12)
    Anna Lena skrev 2017-05-11 21:25:42 följande:

Ja karensdag är viktigt för många vanliga arbetare. Sen kan ju att i stort sett alla vallöften ät uppfyllda också locka. Och att så många fler fått jobb.

Är de? De tog ju bort de fjuttiga 900 miljonerna som de lovade att satsa på skolan.

Och några hundra mindre anställda på Sahlgrenska sjukhuset och låter gamla och barn dö. Helt sjukt att sossarna monterar ned välfärden med lika glatt humör som Reinfeldt.

Men jaja en mindre karensdag, så då gör ju det ju inget.
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?