• Gert

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • SteveMcQueen

Socialdemokraterna gjorde nyligen katastrofval i både Holland och Frankrike och jag ser gärna samma utveckling i riksdagsvalet 2018.

S hamnar på under 30 % 2018.

• nattuw
    KillBill skrev 2017-05-12 12:22:07 följande:

Statens institut för rasbiologi upphörde 1958 dvs för snart 60 år sedan.

Vilket fortfarande var många år efter att resten av världen förpassat rasideologin till historiens soptipp. Och tvångssterilisering gjordes även långt senare.

Hur du än försöker trolla med årtal så var S både föregångare och tillämpade rashygien långt efter Nazitysklands uppgång och fall. Om det kan man tycka vad man vill men det är en något man måste förhålla sig till. Kanske är det därför det är så många från S som har problem med SD. Det dåliga samvetet gnager och de vill inte bli påmind om sina raSbiologiska rötter.
  • KillBill
    nattuw skrev 2017-05-13 11:44:11 följande:
    Vilket fortfarande var många år efter att resten av världen förpassat rasideologin till historiens soptipp. Och tvångssterilisering gjordes även långt senare.

Hur du än försöker trolla med årtal så var S både föregångare och tillämpade rashygien långt efter Nazitysklands uppgång och fall. Om det kan man tycka vad man vill men det är en något man måste förhålla sig till. Kanske är det därför det är så många från S som har problem med SD. Det dåliga samvetet gnager och de vill inte bli påmind om sina raSbiologiska rötter.
    Ja socialdemokrater med stöd av bondeförbundet (centerpartiet) högern (moderaterna) och liberalerna bedrev en skamlig politik när det gäller rasbiologisk forskning för en sådär 60 år sedan. Tack och lov tar alla dessa partier kraftigt avstånd från detta idag.

Jag har noterat att det finns Sverigedemokrater som refererar till aktuell rasbiologisk forskning (avseende IQ och annat) så tydligen bedrivs forskning än idag i vissa länder.

När övriga partier tar avstånd från rasbiologisk forskning verkar det som att många Sverigedemokrater söker sig till den. Det är likadant med tvångssteriliseringar. När övriga partier tar kraftigt avstånd från tvångssteriliseringar så anser SD att det kan vara rätt att sterilisera människor mot deras vilja.
  • nattuw
    KillBill skrev 2017-05-13 12:00:13 följande:
    Ja socialdemokrater med stöd av bondeförbundet (centerpartiet) högern (moderaterna) och liberalerna bedrev en skamlig politik när det gäller rasbiologisk forskning för en sådär 60 år sedan. Tack och lov tar alla dessa partier kraftigt avstånd från detta idag.

Jag har noterat att det finns Sverigedemokrater som refererar till aktuell rasbiologisk forskning (avseende IQ och annat) så tydligen bedrivs forskning än idag i vissa länder.

När övriga partier tar avstånd från rasbiologisk forskning verkar det som att många Sverigedemokrater söker sig till den. Det är likadant med tvångssteriliseringar. När övriga partier tar kraftigt avstånd från tvångssteriliseringar så anser SD att det kan vara rätt att sterilisera människor mot deras vilja.
    Som sagt, det dåliga samvetet gnager och det är bäst att föröka sopa den osmakliga historien under mattan och rikta intresset åt ett annat håll.
  • KillBill
    nattuw skrev 2017-05-13 12:19:59 följande:
    Som sagt, det dåliga samvetet gnager och det är bäst att föröka sopa den osmakliga historien under mattan och rikta intresset åt ett annat håll.
    Som sagt var, socialdemokraterna, centerpartiet, moderaterna och liberalerna tar kraftigt avstånd från de beslut som möjliggjorde den rasbiologisk forskning som upphörde för ca 60 år sedan.

Det du och några andra försöker göra är att flytta fokus från de sverigedemokratiska politiker som idag lyfter fram rasbiologiska argument i debatten..

www.interasistmen.se/granskning/sd-bjod-alla-medlemmar-pa-en-tidning-som-sprider-rasbiologi/

www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/sd-kommunalrad-sprider-myter-om-afrikaners-iq

nyheter24.se/nyheter/inrikes/817682-sd-invandrare-har-lagre-iq

Den här länklistan kan göras hur lång som helst..
  • K Markatta
    KillBill skrev 2017-05-13 12:36:10 följande:
    Det du och några andra försöker göra är att flytta fokus från de sverigedemokratiska politiker som...
    Avd. "Jamen hallå! Nu har jag skrivit en massa OT-inlägg om SD! Kom nu inte här och skifta fokus till det som är trådens ämne, dvs S!"
  • nattuw
    KillBill skrev 2017-05-13 12:36:10 följande:
    Det du och några andra försöker göra är att flytta fokus från de sverigedemokratiska politiker som idag lyfter fram rasbiologiska argument i debatten..
    Inte då. Jag och några andra är bara road av den dubbelmoral som frodas bland vissa skribenter som, av allt att döma, har direkta kopplingar till ett av regeringspartierna.
  • KillBill
    nattuw skrev 2017-05-13 20:27:32 följande:
    Inte då. Jag och några andra är bara road av den dubbelmoral som frodas bland vissa skribenter som, av allt att döma, har direkta kopplingar till ett av regeringspartierna.
    Jag har roat mig med att undersöka om du någon gång har kritiserat sverigedemokratiska politiker som med rasistiska motiv sprider "rasbioligisk" fakta men det är uppenbart att du bara riktar din kritik mot socialdemokrater som för länge sedan är döda och mot socialdemokraterna trots att de kraftigt tar avstånd från den politik som (i huvudsak) fördes under 1900-talets första hälft och med stöd av moderater, centerpartister och liberaler.

Jag kan inte dra andra slutsatser än att ditt syfte inte är att bekämpa rasism (då hade du kritiserat det parti vars politiker idag sprider rasism) utan att du är ute efter att flytta fokus från det parti som har så många politiker som som sprider rasism och hat. Exempelvis denna politiker. www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/sd-kommunalrad-sprider-myter-om-afrikaners-iq

Att du inte riktat någon kritik mot honom eller hans parti gör att din kritik mot socialdemokraterna tappar all sin trovärdighet.
  • Flash Gordon

Regionval idag i Nordrhein-Westfalen.

Sossarna fick 39% där är 2012.Vi får se vad de får nu.

I regionvalen i delstaten Schleswig-Holstein gick sossarna från 30% till 27% i förra veckan

• nattuw
    KillBill skrev 2017-05-13 21:16:08 följande:
    Att du inte riktat någon kritik mot honom eller hans parti gör att din kritik mot socialdemokraterna tappar all sin trovärdighet.
    Struntprat. Dina försök till skuld genom sammankoppling är bara ett nytt sätt att försöka ändra fokus från något som du uppenbarligen vill sopa under mattan.
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?