• Gert

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • Flash Gordon
    Kung Markatta skrev 2017-05-07 13:52:52 följande:
    Marita Ulvskog (S) deltar i manifestation för den dömde mördaren och terroristen Marwan Barghouti:

m.facebook.com/marita.ulvskog/posts/131633805...

Läser man hennes post så står det inget om vem mannen på bilden är - bara att hon demonstrerar ihop med ... jag några ... "i solidaritet med hungerstrejkande fångar".

Själv gissar jag att hon inte har den blekaste om vem det är på bilden.

Vilket i sig säger en del om hennes kapacitet.
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2017-05-07 15:07:14 följande:
    Läser man hennes post så står det inget om vem mannen på bilden är - bara att hon demonstrerar ihop med ... jag några ... "i solidaritet med hungerstrejkande fångar".

Nja, du gissar att hon inte vet vem mannen vars bild hon har på ett plakat är.

Därefter drar du en slutsats om hennes kapacitet baserad på din gissning.

Det är ett exempel på skrikhögerretorik och dess intellektuella kapacitetSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2017-05-07 15:31:06 följande:

Nja, du gissar att hon inte vet vem mannen vars bild hon har på ett plakat är.

Därefter drar du en slutsats om hennes kapacitet baserad på din gissning.

Det är ett exempel på skrikhögerretorik och dess intellektuella kapacitet

Om hon vet vem mannen på bilden är och vad han är dömd för är det än värre.
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • Anonym (dina)
    Abegayle70 skrev 2017-05-07 17:15:25 följande:
    Om hon vet är det åt skogen fel, om hon inte vet så är hon ingen politiker att lita på. Oavsett var man står politiskt.
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2017-05-07 17:15:25 följande:
    Jag vet inte det - vilket iofs kan bero på att Israel- Palestinakonflikten är så komplex att jag inte har ambitionen att förstå.

Har du några kommentarer till artikeln jag länkade till tidigare och som jag länkar till nu igen?

manskligsakerhet.se/2016/02/23/mordare-eller-mandela-marwan-barghouti-pa-vag-mot-toppen-i-palestina/
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2017-05-07 18:34:32 följande:
    Jag vet inte det - vilket iofs kan bero på att Israel- Palestinakonflikten är så komplex att jag inte har ambitionen att förstå.

Har du några kommentarer till artikeln jag länkade till tidigare och som jag länkar till nu igen?

manskligsakerhet.se/2016/02/23/mordare-eller-mandela-marwan-barghouti-pa-vag-mot-toppen-i-palestina/
    Inte mer än att han är en femfaldigt dömd mördare. Han är inte värd någon som helst sympati. Att artikleförfattaren kallar en mördare och terrorist för pragmatiker gjorde mig lätt illamående.
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2017-05-07 23:11:55 följande:
    Inte mer än att han är en femfaldigt dömd mördare. Han är inte värd någon som helst sympati. Att artikleförfattaren kallar en mördare och terrorist för pragmatiker gjorde mig lätt illamående.
    Inte desto mindre - om man får tro artikelförfattaren - så skulle han bli vald till president i ett demokratiskt val i Palestina.
  • Flash Gordon
    Flash Gordon skrev 2017-05-07 15:07:14 följande:

Så var det alltså:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/yAXz2/ulvskog-efter-israelkritiken-jag-beklagar

"Borde du inte ha förvissat dig om vem som var på bilden?

– Jag beklagar att jag inte gjorde det. Det var en femminuters-manifestation, på väg från ett möte till ett annat."

Ulvskog menar att hon inte fattat vad det handlade om i detalj men at det var en manifestation för palestiner i fängelse som hon gärna vilje stödja. En snabbis på vägen till nästa möte. I linje med hennes och sossarnas politik på området.

Så, hennes vårdslösa och inkompetetna agerande skapade alltså ytterligare en "fnurra" mellan Sverige och annan nation.

Stark jobbat!
  • Anonym (Guttaperka)

Känner mig faktiskt väldigt nöjd med S nuvarande riktning. Önskar man kunde sansa sig något i utrikespolitiken (särskilt Israel-Palestinakonflikten och det som diskuterats här ovan). Men annars skulle det vara S som jag skulle rösta på idag (M verkar helt ha klappat ihop och något annat alternativ har jag inte).

• kvarnfot

Jag läste på ekonomisidorna igår att nuvarande regering har höjt skattetrycket med över 70 miljarder sedan 2014, 36 miljarder på inkomstskatt. Bra jobbat!

Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?