Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd.
Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd.
Jag röstade också på Alliansen 2014 och jag var minst lika arg på DÖ som du var. Men det får mig inte att rösta på S för det.
Faktum är att efter nästa val kommer endera S eller M att leda en ny regering. S behöver inte stöd i det.
Ilmar Reepalu (S) i blåsväder efter nytt klavertramp i SVT-intervju:
utbildning.academedia.se/2017/05/10/mediablogg-varfor-reagerar-vi-inte-pa-logner-langre/
En statlig utredare står i direktsänd TV och blåljuger. I en central och principiellt mycket viktig faktafråga för utredningens slutsatser. Dessutom förmodligen den fråga som styr hela debatten om vinstdrivande företag i välfärden.
Ilmar Reepalu säger så här: "Jag såg i Dagens Samhälle, som kom förra veckan var det väl, att de fyra största skolkoncernerna, de hade en omsättning på 12 miljarder ungefär, och de hade en vinstutdelning på 1,1 miljarder."
Listan på de fyra största skolkoncernerna - och deras utdelning, ser ut så här:
AcadeMedia - 0 kronor
Internationella Engelska Skolan - 0 kronor
Kunskapsskolan - 0 kronor
Thoréngruppen - 13 miljoner kronor
Här uppstår onekligen en viss diskrepans. Något är fel. Hur gick vi från verklighetens 13 miljoner kronor till Ilmar Reepalus 1,1 miljarder? Hur räknar man fel på 1 087 000 000 kronor?
Jag vet egentligen inget om honom och domen mot honom.
Men jag har inga problem att förstå att palestinier inte anser att vad de betraktar som en ockupationsmakts domstol har någon giltighet för dem.
Det var delvis därför jag tyckte artikeln jag länkade till var intressant och belysande - å ena sidan en mördare och terrorist å andra sidan en jämförelse med Nelson Mandela.
Varför skulle dom minska ? Med alla bra förändringar de gör kommer de självklart att öka. Slopad karensdag och deltidsregeln för A-kassa slopad. De kommer öka och det rejält.
Varför skulle dom minska ? Med alla bra förändringar de gör kommer de självklart att öka. Slopad karensdag och deltidsregeln för A-kassa slopad. De kommer öka och det rejält.
Ja karensdag är viktigt för många vanliga arbetare. Sen kan ju att i stort sett alla vallöften ät uppfyllda också locka. Och att så många fler fått jobb.