• Gert

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • k23mw
    KillBill skrev 2017-05-14 19:24:46 följande:
    Då är det din läsförmåga som brister. Se inlägg #2012.
    Håller inte med. Såg ingen kritik alls mot Nordkorea i det inlägget, bara en försäkran om att du är kritisk. På samma sätt kan jag försäkra dig att jag är kritisk mot en massa saker.
  • KillBill
    k23mw skrev 2017-05-14 19:24:27 följande:
    Jag vill minnas att s haft ett ganska tight samarbete med v(pk) genom åren.
    Nja, nu tror jag att du behöver läsa på en del.
  • k23mw
    KillBill skrev 2017-05-14 19:29:48 följande:
    Nja, nu tror jag att du behöver läsa på en del.
    Självfallet, det behöver man alltid. Men du kan välknappast förneka att vpk/v varit stödparti åt s i decennier.
  • KillBill
    k23mw skrev 2017-05-14 19:28:44 följande:
    Håller inte med. Såg ingen kritik alls mot Nordkorea i det inlägget, bara en försäkran om att du är kritisk. På samma sätt kan jag försäkra dig att jag är kritisk mot en massa saker.
    Suck..

Kommunism, fascism, nazism är exempel på ideologier som resulterat i brott mot mänskligheten. Nordkorea har en av de värsta regimer som världen har skådat.
  • KillBill
    k23mw skrev 2017-05-14 19:32:35 följande:
    Självfallet, det behöver man alltid. Men du kan välknappast förneka att vpk/v varit stödparti åt s i decennier.
    Den som kan sin historia vet att VPKs kärlek till S inte var besvarad. Det var ungefär som idag när SD röstar på alliansens eller socialdemokraternas politik. Att SD röstar på andra partiers politik gör inte dessa partier till fascister, eller hur?
  • K Markatta
    Flash Gordon skrev 2017-05-14 11:41:45 följande:
    Regionval idag i Nordrhein-Westfalen.

Sossarna fick 39% där är 2012.Vi får se vad de får nu.

I regionvalen i delstaten Schleswig-Holstein gick sossarna från 30% till 27% i förra veckan
    www.svt.se/nyheter/utrikes/starkt-delstatsval-for-merkels-cdu

Opinionsmätningarna har visat ett starkt stöd för Angela Merkel och det bekräftades med råge i prognosen som publicerades i tysk tv. Där går CDU fram 8 procentenheter och blir största parti.

Socialdemokraterna, SPD tappar nära 9 procentenheter, trots den mycket populära lokala ledaren, Hannelore Kraft. Det liberala partiet, FDP, kan nu bli en trolig koalitionspartner för CDU.

FDP går också starkt fram medan miljöpartiet De gröna halveras.
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2017-05-14 19:50:25 följande:
    www.svt.se/nyheter/utrikes/starkt-delstatsval...

Opinionsmätningarna har visat ett starkt stöd för Angela Merkel och det bekräftades med råge i prognosen som publicerades i tysk tv. Där går CDU fram 8 procentenheter och blir största parti.

Socialdemokraterna, SPD tappar nära 9 procentenheter, trots den mycket populära lokala ledaren, Hannelore Kraft. Det liberala partiet, FDP, kan nu bli en trolig koalitionspartner för CDU.

FDP går också starkt fram medan miljöpartiet De gröna halveras.
    Mm, det finns en mycket tydlig motreaktion i Europa mot högerpopulismen så inte förvånar det att Merkels parti går framåt. Mer än kanske någon annan framstår ju hon som en motpol till Trumps sliskighet.

AFD får enligt artikeln du länkar till sju procent.

Perfekt.

Symptomatiskt förresten att den här tråden har internationaliserats i och med att det går framåt för S här i Sverige.

Här i Sverige är det ju framförallt S som framstår som motkraften till den synnerligen förståndsbegränsade högerpopulismen.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • k23mw
    KillBill skrev 2017-05-14 19:40:33 följande:
    Suck..

Kommunism, fascism, nazism är exempel på ideologier som resulterat i brott mot mänskligheten. Nordkorea har en av de värsta regimer som världen har skådat.
    Så bra då, men jag har fortfarande inte sett dig kritisera Kuba och deras odemokratiska val.
  • k23mw
    KillBill skrev 2017-05-14 19:48:22 följande:
    Den som kan sin historia vet att VPKs kärlek till S inte var besvarad. Det var ungefär som idag när SD röstar på alliansens eller socialdemokraternas politik. Att SD röstar på andra partiers politik gör inte dessa partier till fascister, eller hur?
    Nej det är rätt så stor skillnad eftersom v utgjort regeringsunderlag för s.
  • KillBill
    k23mw skrev 2017-05-14 20:10:23 följande:
    Nej det är rätt så stor skillnad eftersom v utgjort regeringsunderlag för s.

Det var först efter det att vänsterpartiet tog bort kommunismen från partiprogrammet och ändrade sitt partinamn som man kan betrakta vänsterpartiet som en del av ett socialdemokratiskt regeringsunderlag (vi pratar 1998 och framåt).

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?