• Gert

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • FDFMGA

Haha.

Theresa Mays briljanta drag att utlysa nyval för att minska de konservativas dominans och därmed få till ett samarbete med unionisterna på Nordirland är så genialt att endast skrikhögerns främsta analytiker förmår att se den konservativa framgången.

Att hon dessutom lyckats väcka liv i ett avsomnat Labourparti kan även detta ses som ett katastrofalt misstag för oss vanliga dödliga, vi som inte delar skrikhögerns intellektuella förmågorSkrattande

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Flash Gordon

Det är något intressant ändå med alla dessa sossar som med åldern börjar anta motsatta ståndpunkter:

Lotta Gröning:

Hans Jensevik:

Johan Westerholm:

Stig-Björn Ljunggren:

• KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-06-10 20:44:24 följande:

Det är något intressant ändå med alla dessa sossar som med åldern börjar anta motsatta ståndpunkter:

Lotta Gröning:

Hans Jensevik:

Johan Westerholm:

Stig-Björn Ljunggren:

Att Lotta Gröning och Johan Westerholm skulle vara socialdemokrater är nog mest läpparnas bekännelse. Hans Jensevik vet jag inte vem det är.

På vilket sätt är klippet med Stig-Björn Ljunggren kontroversiellt? Vad säger han som står i motsats till socialdemokrati?
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-06-10 20:58:13 följande:
    Att Lotta Gröning och Johan Westerholm skulle vara socialdemokrater är nog mest läpparnas bekännelse. Hans Jensevik vet jag inte vem det är.

På vilket sätt är klippet med Stig-Björn Ljunggren kontroversiellt? Vad säger han som står i motsats till socialdemokrati?
    Folk som skriver socialdemokratiska ledarkrönikor är nog sossar, mer än till läppars bekännelse.

När fan blir gammal blir han religiös, du vet.

Ett alternativ till att fråga mig är att du lyssnar på inslagen. SBL talar bland annat om invandringen och SD på ett sätt som inte stämmer överens med vad S som parti säger.
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-06-10 21:21:21 följande:
    Folk som skriver socialdemokratiska ledarkrönikor är nog sossar, mer än till läppars bekännelse.

När fan blir gammal blir han religiös, du vet.

Ett alternativ till att fråga mig är att du lyssnar på inslagen. SBL talar bland annat om invandringen och SD på ett sätt som inte stämmer överens med vad S som parti säger.
    Jag vet inte om du känner till det men socialdemokraterna är ett stort parti som också rymmer många uppfattningar och jag ser inget kontroversiellt med klippen med Stig-Björn Ljunggren.

Kan du redogöra för vilka kopplingar Hans Jensevik har till socialdemokraterna? Jag hittar inget när jag söker.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-06-10 22:27:28 följande:
    Jag vet inte om du känner till det men socialdemokraterna är ett stort parti som också rymmer många uppfattningar och jag ser inget kontroversiellt med klippen med Stig-Björn Ljunggren. 
    Att du inte tycker det är kontroversiellt när SBL till exempel kallar public service för "regim-media", säger att media mörkar kring invandringen och pratar mo att vi lever i en "för-krigstid" förvånar mig.

Det är inget som är någon offentlig S-åsikt vad jag vet och det är sådant som du annars har reagerat emot här på FL.
  • Anonym (mr happy)
    Flash Gordon skrev 2017-06-11 10:31:22 följande:
    Att du inte tycker det är kontroversiellt när SBL till exempel kallar public service för "regim-media", säger att media mörkar kring invandringen och pratar mo att vi lever i en "för-krigstid" förvånar mig.

Det är inget som är någon offentlig S-åsikt vad jag vet och det är sådant som du annars har reagerat emot här på FL.
    Å min gud, om samma sak uttalats från sd hade det blivit ett ramastri.
  • FDFMGA
    Anonym (mr happy) skrev 2017-06-11 18:02:44 följande:
    Om en SD-anhängare talat om regimmedia i bemärkelsen att det är gott och väl att media bottnar i svenska värderingar och att det är så det ska vara. Ja, det är möjligt att den personen skulle få halva SD-klanen efter sig.

Men så är åsiktskorridoren SD-aktivisterna trängs i också tunnare än tjockleken på ett frimärke 

Tack och lov finns det få som anser att medierna ska avra värdeneutrala och flertalet som anser så gör sannolikt detta mest på grund av att de inte begriper bättre.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Flash Gordon
    Anonym (mr happy) skrev 2017-06-11 18:02:44 följande:
    Det är väl lite av poängen.

Dessa lite åldrade sossar utan behov av att positionera sig för en karriär låter en hel del som SD:are i rätt många frågor.

Föga oväntat eftersom SD idag i mångt och mycket är vad S en gång var, för 20-30 år sedan.
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?