Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd.
Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd.
Det var först efter det att vänsterpartiet tog bort kommunismen från partiprogrammet och ändrade sitt partinamn som man kan betrakta vänsterpartiet som en del av ett socialdemokratiskt regeringsunderlag (vi pratar 1998 och framåt).
Kan du belägga att jag pratar strunt genom att exempelvis länka till något enda inlägg här på FL där du är kritisk mot någon av alla SDs rasistiska politiker eller där du kritiserat SD politiker som spridit "rasbiologisk" propaganda? Om inte så det nog du som har intresse att flytta fokus från den rasism som i högsta grad är närvarande här och nu till den politik som svenska partier såsom socialdemokrater, liberaler, bondeförbundet (centerpartiet) och högerpolitiker (moderaterna) röstade igenom för snart 100 år sedan.
Jag tycker alltså att forna tiders idéer om "rasbiologi" och tvångssteriliseringar var fruktansvärda men vad värre är att dessa mycket hemska idéer har tagits över av sverigedemokraterna vars politiker anser att det kan vara rätt att sterilisera människor mot deras vilja och som sprider "rasbiologisk" propaganda. Det är vidrigt att det finns människor som tigande accepterar detta. Är du en av de som tiger?
Före 1998 regerade socialdemokraternas som minoritetsregeringen och sökte stöd i enskilda frågor bland övriga partier (ofta hos centern eller liberalerna). Det fanns inget organiserat samarbete med V.
Centerpartistiska Östersundsposten anser att V har gjort upp med sitt förflutna. www.op.se/opinion/ledare/vansterpartiet-och-sd-ar-inte-samma-skrot-och-korn Något som samma tidning inte anser att SD har gjort.
Före 1998 regerade socialdemokraternas som minoritetsregeringen och sökte stöd i enskilda frågor bland övriga partier (ofta hos centern eller liberalerna). Det fanns inget organiserat samarbete med V.
Centerpartistiska Östersundsposten anser att V har gjort upp med sitt förflutna. www.op.se/opinion/ledare/vansterpartiet-och-sd-ar-inte-samma-skrot-och-korn Något som samma tidning inte anser att SD har gjort.
Jag är som sagt var inte vänsterpartist men den största skillnaden mellan vänsterpartiet och sverigedemokraterna anser jag är att när det förstnämnda partiet har gjort upp med sin tidigare helt oacceptabla politik fortsätter det sistnämnda partiet hela tiden att presentera exempel på att man inte har gjort upp med sina rötter. Antingen så är det partiföreträdare för SD som sprider rasbiologisk propaganda eller så är det någon i SD som föreslår att man ska skjuta ihjäl flyktingar med kulspruta. Det tar liksom aldrig slut.