• Gert

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • Anonym (mr happy)

Moderaterna har gjort noll rätt sen valförlusten 2014. Inte konstigt alls att de tappar.

• Flash Gordon
    Anonym (mr happy) skrev 2017-05-28 16:10:38 följande:
    Snart i ett riksdagshus nära dig.

S har backat i typ 5 decennier i sträck. De vinner ingen ny mark. De är rökta.
    Nja, S tappar onekligen men jag tror inte de ramlar ur Riksdagen. Strax under 30% är rimligt att tro att de får i nästa val.
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2017-05-29 08:56:03 följande:
    Nja, S tappar onekligen men jag tror inte de ramlar ur Riksdagen. Strax under 30% är rimligt att tro att de får i nästa val.
    Kring 30 procent är en rimlig gissning, kanske något mer i och med att alliansen inte ens kan formera ett alternativ till en S-regering.

Det är helt obegripligt att M kunde lyssna till och följa skrikhögerns propåer om att decemberöverenskommelsen ska skrotas och att M ska samarbeta med SD.

Vill man vara lite elak mot S så är det ju inte på grund av egen förmåga de kommer att förbli ett regeringsparti efter valet 2018 utan mer som en konsekvens att M tappat all verklighetskontakt.

Förhoppningsvis så kommer C och L att tröttna på cirkusen och ingå i en kommande mittenregering som rimligen också kan bli en handlingskraftig majoritetsregering.

Fast alternativet - en socialdemokratisk minoritetsregering som förhandlar med valda delar av oppositionen är inte kattskit det hellerSolig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA

Det går bra för S nu, 31 procentSolig

Moderaterna eller Lilla SD/LSD och SD är tillsammans något större än S fortfarandeSkrattande

• FDFMGA
    FDFMGA skrev 2017-06-01 09:39:18 följande:
    Det går bra för S nu, 31 procentSolig

Moderaterna eller Lilla SD/LSD och SD är tillsammans något större än S fortfarandeSkrattande
    Eligt SCB:s stora partisympatiundersökning alltså
  • FDFMGA

Rödgröna 41,9 procent

MSD 36,5 procent

C + L + MP + S 51,9 procent

Forna alliansen 34,4 procent

• KillBill

I Storbritannien gör Labor gör sitt bästa val  på många år och det nationalistiska främlingsfientliga partiet UKIP är nästan utrotat.

På söndag är det val i Frankrike och allt pekar mot att den liberale socialdemokraten Macron kommer skörda nya framgångar och kan få absolut majoritet i parlamentet medan det nationalistiska främlingsfientliga och högerextrema Front National reduceras till ett parti helt utan makt.

Vem sa att den europeiska socialdemokratin var död?

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Abegayle70
    KillBill skrev 2017-06-09 07:53:32 följande:

I Storbritannien gör Labor gör sitt bästa val  på många år och det nationalistiska främlingsfientliga partiet UKIP är nästan utrotat.

På söndag är det val i Frankrike och allt pekar mot att den liberale socialdemokraten Macron kommer skörda nya framgångar och kan få absolut majoritet i parlamentet medan det nationalistiska främlingsfientliga och högerextrema Front National reduceras till ett parti helt utan makt.

40% av britterna röstade på ett parti som leds av en antisemitisk terroristkramare. Jag är glad att de inte fick majoritet.
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-06-09 07:53:32 följande:

Står sig siffrorna i Frankrike är Socialdemokratin näst intill utrotad i det landet. Det skulle jag kalla ganska så dött.

Att Labour blir näst största parti i ett (i praktiken) tvåpartisystem i UK - tja, om det glädjer så visar väl det på var nivån ligger numer för att glädja sossar.

I Sverige ligger de på runt 25-26% i de senaste mätningarna.
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2017-06-09 08:49:12 följande:
    Står sig siffrorna i Frankrike är Socialdemokratin näst intill utrotad i det landet. Det skulle jag kalla ganska så dött.

Att Labour blir näst största parti i ett (i praktiken) tvåpartisystem i UK - tja, om det glädjer så visar väl det på var nivån ligger numer för att glädja sossar.

I Sverige ligger de på runt 25-26% i de senaste mätningarna.
    Nja, kring 30 procent ligger de väl i de flesta mätningar.

Du får försöka kalibrera din hemsnickrade mätsticka, fast det kanske bara är en opinionsmässig snuttefil till syftet.
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?