• Gert

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • oOOo  oOOo
    Anonym (Guttaperka) skrev 2017-05-09 11:08:18 följande:
    (M verkar helt ha klappat ihop och något annat alternativ har jag inte).
    Ja, det verkar ha fått bottennapp i sitt röstfiskande
  • Anonym (mr happy)

Jag är ju i grunden en borgerlig väljare. Men vad göra när Aliansen vägrar driva sin politik i riksdagen?

Jag vägrar rösta på ett parti som lägger sig platt och kommer med låtsas-budgetar vars enda syfte är att bli nedröstade.

Paradoxalt nog kan detta leda till att jag röstar på s i kommande val. Det handlar om skademinimering. Eftersom vi vet att alla alternativ lägger sig platt kommer vi få se Löfvén regera vidare. Det stora problemet är hans vansnnigt korkade stödpartier. Enda sättet att minimera inflytande från mp och v är att rösta på s.

Nu blir alla vänstermuppar glada, inte undra på det. Demokratin är ju satt ur spel. Klart de jublar.

• Flash Gordon
    Anonym (mr happy) skrev 2017-05-09 20:24:30 följande:
    Jag är ju i grunden en borgerlig väljare. Men vad göra när Aliansen vägrar driva sin politik i riksdagen?

Jag vägrar rösta på ett parti som lägger sig platt och kommer med låtsas-budgetar vars enda syfte är att bli nedröstade.

Paradoxalt nog kan detta leda till att jag röstar på s i kommande val. Det handlar om skademinimering. Eftersom vi vet att alla alternativ lägger sig platt kommer vi få se Löfvén regera vidare. Det stora problemet är hans vansnnigt korkade stödpartier. Enda sättet att minimera inflytande från mp och v är att rösta på s.

Nu blir alla vänstermuppar glada, inte undra på det. Demokratin är ju satt ur spel. Klart de jublar.
    Det rimliga alternativet som borgare är att sätta press på sina egna politiker. Ställa dem till svars. Och i värsta fall rösta blankt.

Inte att rösta på ärke-fienden.

Alliansen kommer att söka makten om de blir större än SVMP. Det måste vara målet och då är de inte behjälpta av att S får röster från borgerliga.
  • Anonym (mr happy)
    Flash Gordon skrev 2017-05-09 21:06:26 följande:
    Det rimliga alternativet som borgare är att sätta press på sina egna politiker. Ställa dem till svars. Och i värsta fall rösta blankt.

Inte att rösta på ärke-fienden.

Alliansen kommer att söka makten om de blir större än SVMP. Det måste vara målet och då är de inte behjälpta av att S får röster från borgerliga.
    Att rösta blankt är det sämsta man kan göra. Denna röst är ogiltig. Då är det bättre att rösta på Kalle Anka.

Jag har ingen "egen politiker" att sätta press på.

Sosseriet är inte ärkefienden. Mp, v och sd är ärkefienden. En blankröst ger mer inflytande åt ärkefienden, vilket naturligtvis är uteslutet.

Alliansen har ingen trovärdighet eftersom de lagt sig platt. Det handlar om att försvaga v, mp och sd. Därmed är en röst på s ett vinnarvapen.
  • Flash Gordon
    Anonym (mr happy) skrev 2017-05-09 21:19:28 följande:
    Att rösta blankt är det sämsta man kan göra. Denna röst är ogiltig. Då är det bättre att rösta på Kalle Anka.

Jag har ingen "egen politiker" att sätta press på.

Sosseriet är inte ärkefienden. Mp, v och sd är ärkefienden. En blankröst ger mer inflytande åt ärkefienden, vilket naturligtvis är uteslutet.

Alliansen har ingen trovärdighet eftersom de lagt sig platt. Det handlar om att försvaga v, mp och sd. Därmed är en röst på s ett vinnarvapen.
    Tja, om du inte ser S (med maskformigt bihang) som ärkefienden så gör du inte.

De facto har vi dock en blockpolitik som innefattar SVMP på ena sidan och Alliansen på den andra. Och ett tredje block med SD.

För Alliansens och borgerlighetens skull finns det inget att vinna på att någon röstar på S. Då är det bättre att den rösten "försvinner" som blank.
  • Anonym (mr happy)
    Flash Gordon skrev 2017-05-09 21:39:48 följande:
    Tja, om du inte ser S (med maskformigt bihang) som ärkefienden så gör du inte.

De facto har vi dock en blockpolitik som innefattar SVMP på ena sidan och Alliansen på den andra. Och ett tredje block med SD.

För Alliansens och borgerlighetens skull finns det inget att vinna på att någon röstar på S. Då är det bättre att den rösten "försvinner" som blank.
    Jag röstade på Alliansen 2014, men det var ett misstag. Jag trodde inte de skulle lägga sig platt. De släpper igenom dåliga budgetar som vänsterpartiet varit med och utformat. Därmed är de stödpartier till vänsterpartiet. Då röstar jag hellre på s.

Ju fler röster s får desto mindre inflytande till v och mp.

Jag har inget intresse för Alliansen. De har lagt sig platt. De är som Kalle Anka-partiet.
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2017-05-07 23:50:50 följande:
    Inte desto mindre - om man får tro artikelförfattaren - så skulle han bli vald till president i ett demokratiskt val i Palestina.
    Undrar om något annat "land" skulle släppa fram en flerfaldig mördare och terrorist som presidentkandidat?

Antar att S med Margot W, Marita U, Hillevi L m.fl. helhjärtat skulle stå upp för denna "president".

Visa mig dina vänner och jag säger vem du är...

Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • Anonym (Sossar nej tack!)

Sossarna kan inte sjunka nog mycket..

Tage Erlander gjorde mycket bra för Sverige, sedan Palme tog vid 1969 efter Erlander har det gått utför med sossarna. Skulle helst se att de upplöstes och försvann.

• FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2017-05-09 22:23:35 följande:
    Undrar om något annat "land" skulle släppa fram en flerfaldig mördare och terrorist som presidentkandidat?

Antar att S med Margot W, Marita U, Hillevi L m.fl. helhjärtat skulle stå upp för denna "president".

Visa mig dina vänner och jag säger vem du är...

Jag vet egentligen inget om honom och domen mot honom.

Men jag har inga problem att förstå att palestinier inte anser att vad de betraktar som en ockupationsmakts domstol har någon giltighet för dem.

Det var delvis därför jag tyckte artikeln jag länkade till var intressant och belysande - å ena sidan en mördare och terrorist å andra sidan en jämförelse med Nelson Mandela.

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • kvarnfot
    Anonym (mr happy) skrev 2017-05-09 22:05:32 följande:
    Jag röstade på Alliansen 2014, men det var ett misstag. Jag trodde inte de skulle lägga sig platt. De släpper igenom dåliga budgetar som vänsterpartiet varit med och utformat. Därmed är de stödpartier till vänsterpartiet. Då röstar jag hellre på s.

Ju fler röster s får desto mindre inflytande till v och mp.

Jag har inget intresse för Alliansen. De har lagt sig platt. De är som Kalle Anka-partiet.
    Tja du måste ha missat hela grejen med "Decemberöverenskommelsen".....
    Om alliansen tar makten nästa år så skall S enligt denna också lägga sej platt om man inte har stöd för en egen budget för att inte låta SD sabba allt.
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?