• Anonym (Så trött..)

Hon släpper inte ut barnen

Jag är i behov av tankar och reflektioner hur jag ska hantera denna situation.

Jag har varit tillsammans med min man i tre år, vi är gifta o har barn. Problemet är att hans exfru verkar fullkomligt hata mig utan att vi någonsin ens har pratat med varann. Det var inte jag som orsakde deras skilsmässa kan jag tillägga. Jag kom in i bilden ett år efter de gjort slut.

problemet är snarare att hon inte tycker att en annan tjej ska ha något som helst med hennes barn att göra. I tre år har hon visat sitt förakt mot mig men barnen har ändå accepterat mig och vi har roligt ihop när vi ses.

Tyvärr är de bara hos oss varannan helg eftersom hon flyttade till en annan kommun i samband med skilsmässan.

I förra veckan fick jag liksom nog av allt så jag bestämde mig för att jag måste lyckas träffa henne o se henne i ögonen för att fråga henne vad hon anser jag gör fel o hur vi kan lösa det. Jag bad därför min man att säga att jag häntar barnen den dagen. Då fick han svar att de stannar hos henne i helgen i så fall. Jag körde ändå dit för att äntligen lyckas möta henne o prata. Jag har hitills inte fått närvara någonstans där hon är och de gånger vi träffats har hon inte ens tittat på mig. Jag tänkte att om jag kör o hämtar dom istället för min man måste hon möta mig.

Det som då händer är att hon inte öpppnar dörren o barnen gråter o alla skriker i hallen. Jag väntade en halvtimme, satte mig i bilen o provade ringa henne o smsa henne utan svar. Hon ringde o fullkomligt skällde ut min man o sa åt honom att komma istället. Det slutade med att hon körde o lämnade dom (10mil tur o retur). Allt för att de inte skulle åka med mig.

Jag kom hem en liten stund innan de kom så när jag såg henne lämna av barnen gick jag ut för att prata med henne.. o återigen försöka förstå vad som är fel. Då lägger hon sig pä gasen o far iväg..

Min man har försökt prata med henne mååånga gånger men det enda svar hon har är att jag inte har med hennes barn att göra. De har en mamma o en pappa, det räcker.

De ska nu på sammarbetssamtal.

Hon har sökt sammarbetssamtal för att hon tycker min man gör helt fel och hon börjar mer o mer se till att barnen kommer mindre o mindre o att min man får mindre o mindre rättigheter.

Jag blir mer o mer ffrustrerad och trött på hela situationen....

Barnen är 8 och 13.

Några spontana tankar?

• Svar på tråden Hon släpper inte ut barnen
  • Iam
    Oopsi skrev 2015-04-27 13:17:05 följande:

En eloge till mamman som är mänsklig och visar sina barn att du ska aldrig finna dig i något du egentligen mår väldigt dåligt av..

Betyder det att jag får neka mina bonusbarns mamma att komma in i mitt hem? Jag kan ju bara stoppa henne och hävda att jag mår dåligt av hennes närvaro. Sen skriker och gormar jag lite för att verkligen understryka hur dåligt hon får mig att må!!

Jag får väl säga att vi inte är ense i frågan. Jag välkomnade henne in i mitt hem och lät barnen visa sina rum. Jag hälsar och är trevlig och visar barnen att deras mamma är en självklar del i tillvaron. Jag vill nämligen visa barnen att respekt för andra människor slår högre än subjektivt tyckande.
  • Anonym (Nya frun)
    Anonym (Dumt) skrev 2015-04-27 14:29:42 följande:

Fel! Dom har varit tillsammans i 3 år, gifta kanske bara 1 vecka det framgår inte!

Skulle det spela någon roll om de gifte sig för en vecka sedan eller om de gifte sig efter bara en vecka? Trodde det var bara Ove Sundberg och hans fru i Solsidan som höll på med exakta tidsprecitioner.
  • Anonym (Dumt)
    Iam skrev 2015-04-27 12:41:38 följande:

Ni snackar mycket om hänsynen som ska visas mamman. Vad jag undrar är: Är hon den enda part i detta som har rättigheter? Och är hon den enda som är befriad från skyldigheter?

Inte ens barnens rättigheter tar ni in utan fokuserar bara på den "stackars" mamman, som enligt info faktiskt är den enda som betett sig rakt av fruktansvärt i nämnd situation.

Det finns massor av människor här i världen jag helst av allt skulle slippa all kommunikation med. Men som vuxen part i olika sammanhang är det ibland bara att finna sig i att det inte går att helt utesluta och istället agera vuxet däreftet.

Mamman hade flera olika alternativ utöver att ts skulle hämta. Inget av dessa föll mamman i smaken och därför togs beslutet att ts gjorde ett försök. Det första och enda försöket. Hur kan ni få det till en så hemsk handling att mamman har rätt att kasta barnen framför tåget och sen skylla på ts?

Visst, ts borde listat ut att det inte skulle funka. Men dels utgår man ju från att en vuxen människa agerar vuxet, och dels börjar man till slut greppa halmstrån för att lösa problem.

Det är inte konstigt att så många barn mår så dåligt med tanke på hur många egoistiska föräldrar det finns.

Fel! Den som betett sig fruktansvärt illa i nämnda situation är ts som upprepade gånger tränger sig på mamman trots att mamman uttryckligen sagt att hon inte vill ha med ts att göra.

Det finns ingen anledning till att ts och mamman ska ha kontakt. Det räcker bra med barnens pappa som alltid kommer vara kvar.

Ts kan vara borta imorgon från barnens liv och då kanske det kommer en ny kvinna in i barnens liv.

Det behöver inte mamman bry sig om, hon har inte valt ts i sitt liv och hon har all rätt att slippa ha henne efter sig!

Den som är ego här är ts som sätter sina behov före alla andras!
  • Brumma
    Anonym (Dumt) skrev 2015-04-27 14:37:18 följande:

Fel! Den som betett sig fruktansvärt illa i nämnda situation är ts som upprepade gånger tränger sig på mamman trots att mamman uttryckligen sagt att hon inte vill ha med ts att göra.

Det finns ingen anledning till att ts och mamman ska ha kontakt. Det räcker bra med barnens pappa som alltid kommer vara kvar.

Ts kan vara borta imorgon från barnens liv och då kanske det kommer en ny kvinna in i barnens liv.

Det behöver inte mamman bry sig om, hon har inte valt ts i sitt liv och hon har all rätt att slippa ha henne efter sig!

Hon hade inte behövt ha kontakt med TS. Det förstår jag fullständigt. Jag har minimal kontakt med min bonus mamma idag. Om jag kunde skulle jag haft noll kontakt.

Men - hon hade kunnat öppna dörren så att barnen gick åka på överenskommen tid. Eftersom pappan inte kunde den tiden så gav han tre alternativ till mamman. Han hämtar tidigare. TS hämtar. Mamman kör.

Mamman sa nej till alla förslag. Pappan har i det här läget gjort det han kan för att lösa situationen. Det är INTE ok att mamman ställer in umgänget när pappan ordnat med alternativ. Ville hon så desperat att TS inte skulle hämtat så hade hon kunnat välja två av de andra alternativen. Eller kommit med ett eget.

Faktum är att hon hindrade umgänge. Ngt hon kan bli av med både vårdnad och boende gör om pappan skulle få tummen ur och stämma henne..
  • Brumma
    Anonym (Dumt) skrev 2015-04-27 14:37:18 följande:

Vilka är "alla andras" behov som TS sätter sig före?

Är det pappan som hade svårigheter att hämta men försökte lösa det genom att komma med förslag?

Är det barnens som var inställda på att åka till pappa samma tid som vanligt?

Var det bebisens som skulle behövt åka en lång bilresa om pappan hämtat?

Vilkas behov?

Det är väl snarare mamman som fullständigt ignorerar både sina barns behov och pappans med familj?
  • Anonym (Dumt)
    Anonym (Nya frun) skrev 2015-04-27 14:36:07 följande:

Skulle det spela någon roll om de gifte sig för en vecka sedan eller om de gifte sig efter bara en vecka? Trodde det var bara Ove Sundberg och hans fru i Solsidan som höll på med exakta tidsprecitioner.

Du skrev att dom varit gifta i 3 år men tillsammans några år till, jag förklarade bara att du har läst fel.

La ingen annan bedömning eller åsikt i frågan!
  • Anonym (Dumt)
    Brumma skrev 2015-04-27 14:43:14 följande:

Hon hade inte behövt ha kontakt med TS. Det förstår jag fullständigt. Jag har minimal kontakt med min bonus mamma idag. Om jag kunde skulle jag haft noll kontakt.

Men - hon hade kunnat öppna dörren så att barnen gick åka på överenskommen tid. Eftersom pappan inte kunde den tiden så gav han tre alternativ till mamman. Han hämtar tidigare. TS hämtar. Mamman kör.

Mamman sa nej till alla förslag. Pappan har i det här läget gjort det han kan för att lösa situationen. Det är INTE ok att mamman ställer in umgänget när pappan ordnat med alternativ. Ville hon så desperat att TS inte skulle hämtat så hade hon kunnat välja två av de andra alternativen. Eller kommit med ett eget.

Faktum är att hon hindrade umgänge. Ngt hon kan bli av med både vårdnad och boende gör om pappan skulle få tummen ur och stämma henne..

Mamman valde ett av alternativen - hon körde barnen till pappan! Hur kan det vara fel också?!
  • Brumma
    Anonym (Dumt) skrev 2015-04-27 16:05:31 följande:

Mamman valde ett av alternativen - hon körde barnen till pappan! Hur kan det vara fel också?!

Nej. Hon meddelade att barnen inte skulle få komma på umgänge. Hon hade alltså tänkt förhindra umgänget. Inte förrän TS åkte dit för att hämta barnen ändå körde hon dit dem. Hade TS inte åkt dit hade ju barnen inte kommit till pappa den helgen som planerat.

Hade mamman från början valt det alternativet hade ju TS inte åkt dit överhuvudtaget ä, eller hur.

Så nej. Hon "valde" inte ett av alternativen. Däremot så gjorde hon det ändå när hon mötte motstånd till det inställda umgänget.
  • Ess
    Anonym (Dumt) skrev 2015-04-27 16:05:31 följande:
    Då kunde hon svarat honom det, istället för att bete sig som ett riktigt dumhuvud.
  • Anonym (Nya frun)
    Brumma skrev 2015-04-27 14:47:50 följande:

Vilka är "alla andras" behov som TS sätter sig före?

Är det pappan som hade svårigheter att hämta men försökte lösa det genom att komma med förslag?

Är det barnens som var inställda på att åka till pappa samma tid som vanligt?

Var det bebisens som skulle behövt åka en lång bilresa om pappan hämtat?

Vilkas behov?

Det är väl snarare mamman som fullständigt ignorerar både sina barns behov och pappans med familj?

Svar på tråden Hon släpper inte ut barnen