• Felicia86

Har du förtroende för regeringen?

Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-12-27 15:47:37 följande:
    Haha, men gör det då?! Det är väldigt mycket tjat och lite verkstad från dig... ;P

Aja, tredje gången gillt då. Shot! :)
    Du menar att du vill att jag hjälper dig att förstå vad som är fel med dina cirklar och mängder (eller ur ditt perspektiv, att jag tvingas erkänna att dina cirklar och mängder är korrekta). Jag har inte sett att du svarat på min fråga tidigare, men visst kan jag det om du vill. Förvänta dig bara inte ett momentant svar. Jag har inte tittat på dem ordentligt tidigare, för mig räcker det gott och väl att konstatera att Kverulants exempel är orimligt - och därefter fascineras över att ni är så många inom nyhögern som försöker visa att en population kan vara 125 procent av sig själv.

En fascinerande inblick i en för mig främmande kultur, och tror jag ett exempel på något som gäller generellt - att nyhögern saknar relevanskontroll.

Men du vill alltså att jag tittar på dina cirklar?
    Digestive skrev 2019-12-27 15:52:49 följande:

>>75 procent ogillar SD men inga socialdemokrater återfinns i den gruppen utan de utgör en separat grupp på 25 procent som gillar S och SD. Och däremellan så finns det 50 procent som inte hör till någon av 75 eller 25-gruppernaSkrattande<<

Hahahaha.... XD

När det finns en rak väg att gå och räkna på och som råkar stämma perfekt rent matematiskt - men man egentligen vill åka vilse i rondellen. :D

Mm, ett svar på Mentats kommentar. Jag får för mig att han tror att försöker få Kverulants exempel att gå ihop. Han tycks tro att det gör det om alla sossar gillar SD - med det blir ju bara än mer galet då.Skrattande
    Digestive skrev 2019-12-27 15:54:41 följande:

Var det här den tredje alternativa anfallsvinkel som du pratade om, FDFMGA? XD

Här förstår jag inte vad du menar. Min infallsvinkel är ju bara rimlighetsprincipen och påpekandet att man inte kan räkna om man inte förstår vad det är man räknar på.

• FDFMGA
    Digestive skrev 2019-12-27 15:47:37 följande:
    Haha, men gör det då?! Det är väldigt mycket tjat och lite verkstad från dig... ;P

Aja, tredje gången gillt då. Shot! :)
    Oj, det var många cirklar du ritat under månaden som förflutit till 125 procent.

Är det någon cirkel som du är särskilt nöjd med, eller något inlägg du är stolt över - som jag kan titta på, alltså.
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2019-12-27 16:21:21 följande:

Du menar att du vill att jag hjälper dig att förstå vad som är fel med dina cirklar och mängder (eller ur ditt perspektiv, att jag tvingas erkänna att dina cirklar och mängder är korrekta). Jag har inte sett att du svarat på min fråga tidigare, men visst kan jag det om du vill. Förvänta dig bara inte ett momentant svar. Jag har inte tittat på dem ordentligt tidigare, för mig räcker det gott och väl att konstatera att Kverulants exempel är orimligt - och därefter fascineras över att ni är så många inom nyhögern som försöker visa att en population kan vara 125 procent av sig själv.

En fascinerande inblick i en för mig främmande kultur, och tror jag ett exempel på något som gäller generellt - att nyhögern saknar relevanskontroll.

Men du vill alltså att jag tittar på dina cirklar?Mm, ett svar på Mentats kommentar. Jag får för mig att han tror att försöker få Kverulants exempel att gå ihop. Han tycks tro att det gör det om alla sossar gillar SD - med det blir ju bara än mer galet då.Här förstår jag inte vad du menar. Min infallsvinkel är ju bara rimlighetsprincipen och påpekandet att man inte kan räkna om man inte förstår vad det är man räknar på.

Har inte sett så mycket luft i ett inlägg på länge. :P

Hur gjorde du när matteläraren bad dig att redogöra ditt svar?

Prova du någonting sådant så kommer du lite närmare mina förväntningar. ^___^ Tomma påståenden ad absurdum blir bara tröttsamt...

...men det mynnar väl ut i att du har valt att dumtolka >>däremellan<< som om 75%, 25% och 50% är väsenskilda mängder - istället för att tolka >>däremellan<< som att 50% är en del av mängden 75% liksom 25%...

...vilket skulle resultera i perfekt matematik.

Man varför tolka någonting funktionellt när man kan dumtolka någonting och i praktiken skratta åt sitt eget resultat? ;D
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-12-27 19:21:42 följande:

Prova du någonting sådant så kommer du lite närmare mina förväntningar. ^___^ Tomma påståenden ad absurdum blir bara tröttsamt...

...men det mynnar väl ut i att du har valt att dumtolka >>däremellan<< som om 75%, 25% och 50% är väsenskilda mängder - istället för att tolka >>däremellan<< som att 50% är en del av mängden 75% liksom 25%...

Man varför tolka någonting funktionellt när man kan dumtolka någonting och i praktiken skratta åt sitt eget resultat? ;D
    Hmm, det förvånar mig inte att du inte vill svara på min fråga om du vill att jag ska  titta på dina cirklar eller inte.

Tydlighet är ju ingen egenskap som nyhögern odlar.

Herregud, det är evigheter sen jag läste matte och på den tiden var det inget flum, inte ens på mellanstadiet. Skulle någon ha presenterat ett exempel där en population påstås vara 125 procent, minst, av sig själv så skulle det ha bemötts med medlidsam tystnad men även den hjälp som behövts - men inte tusan skulle någon ha fått för sig att ränna runt i cirklar  och räkna på stolleriet, bland plus och minus, äpplen och päron, för att få det att gå ihop.

Nåväl. Jag förstår att du inte vill ge mig ett exempel på något av dina cirkelresonemang som du är särskilt förtjust i, synd på så rara cirklar.

Av de få jag sett är jag mest förtjust i den där B är en delmängd av A och de tillsammans utgör 75 procent.

Så långt är det ju helt korrekt, det var ju just det Kverulant skrev att 75 procent ogillar SD, ja och så var det förstås också 50 procent som inte ogillade SDGlad

Har jag förresten någonsin tagit upp att det som jag ser som mest beklämmande med den nyauktoritära högern det är den tankeslapphet man odlar och gjort en oskön konstform av.

Jag måste erkänna att jag alla dagar i veckan föredrar cirklar som modern konst än cirklar som nyhögerkonst. De förra gör åtminstone inte anspråk på att föreställa någontingSolig.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-12-27 19:21:42 följande:

Aha, nja svassandet köper jag inte.

Åsikter som ligger emellan två mängder ligger emellan dessa två mängder, inte i dem, såvida man inte dansar nyhögervals och hamnat i orkesterdiket.

Men det är gott och väl att du äntligen förstår det orimliga i Kverulants exempel.

• Digestive
    FDFMGA skrev 2019-12-27 20:16:34 följande:

Åsikter som ligger emellan två mängder ligger emellan dessa två mängder, inte i dem, såvida man inte dansar nyhögervals och hamnat i orkesterdiket.

Men det är gott och väl att du äntligen förstår det orimliga i Kverulants exempel.

Haha, så du kämpar alltså med din egen subjektiva tolkning av ordet >>däremellan<>däremellan<<...

...vilket uppenbarligen är att 75% är en övermängd till delmängderna 25% och 50%. Av den simpla anledningen att det fungerar perfekt matematiskt med en sådan tolkning samt även med formuleringen.

Men ha du din kamp om vad >>däremellan<< skulle betyda för Kverulant67 så håller jag mig till fakta om vad vederbörande menade. :)
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2019-12-27 20:16:34 följande:

Haha, så du kämpar alltså med din egen subjektiva tolkning av ordet >>däremellan<>däremellan<<...

...vilket uppenbarligen är att 75% är en övermängd till delmängderna 25% och 50%. Av den simpla anledningen att det fungerar perfekt matematiskt med en sådan tolkning samt även med formuleringen.

Men ha du din kamp om vad >>däremellan<< skulle betyda för Kverulant67 så håller jag mig till fakta om vad vederbörande menade. :)
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-12-27 22:40:56 följande:

Nej, jag kom ju på att en stor del av valsandet utgår från en språkmelodi som jag möjligen borde ha känt igen men...

Du gillar ju att skriva diskurs i tid och otid - här handlar det om fundamentala kulturella språkskillnader eller barriärer.

Jag kan överhuvudtaget inte se att något som är så exakt som matematik låter sig kombineras med något som är så flummigt och inexakt som nyhögerns språkkultur.

För mig är det så enkelt att om någon skriver att 75 procent ogillar SD så är det 75 procent som ogillar SD och om de som inte tillhör den mängden är drygt 50 procent så är de drygt 50 procent och 50 + 75 är 125.

Ett belysande exempel på att språket glider iväg och blir ohanterligt och värdelöst i kanske alla avseenden utom för att signalera politisk tillhörighet när det deformerats av nyhögerkulturen.

Skulle ett opinionsinstitut ha velat fokusera på svenskarnas inställning till S och SD och genomfört en undersökning där de tillfrågade får ta ställning till om de gillar respektive ogillar eller ställer sig neutrala till de båda partierna så skulle nyhögersemantiken och nyhögermateatiken alltså kunna komma fram till att en del av de som svarat att de ogillar SD inte ogillar SD och en del av de som gillar S gillar inte S.

Tja, jag borde kanske ha utgått från det Man och nöjd skrev i en av sina inkarnationer här på FL, att endast en liten del av Sveriges miljöpartister innerst inne gillar det partiet står förSkrattande

Jag är inte kulturrelativist och därför finner jag ingen anledning att dutta med nyhögern. Skriver man att 75 procent ogillar något medan 50 procent inte gör det, så har man producerat en orimlighetSkrattande
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2019-12-28 10:13:10 följande:
    Nej, jag kom ju på att en stor del av valsandet utgår från en språkmelodi som jag möjligen borde ha känt igen men...

Du gillar ju att skriva diskurs i tid och otid - här handlar det om fundamentala kulturella språkskillnader eller barriärer.

Jag kan överhuvudtaget inte se att något som är så exakt som matematik låter sig kombineras med något som är så flummigt och inexakt som nyhögerns språkkultur.

För mig är det så enkelt att om någon skriver att 75 procent ogillar SD så är det 75 procent som ogillar SD och om de som inte tillhör den mängden är drygt 50 procent så är de drygt 50 procent och 50 + 75 är 125.

Ett belysande exempel på att språket glider iväg och blir ohanterligt och värdelöst i kanske alla avseenden utom för att signalera politisk tillhörighet när det deformerats av nyhögerkulturen.

Skulle ett opinionsinstitut ha velat fokusera på svenskarnas inställning till S och SD och genomfört en undersökning där de tillfrågade får ta ställning till om de gillar respektive ogillar eller ställer sig neutrala till de båda partierna så skulle nyhögersemantiken och nyhögermateatiken alltså kunna komma fram till att en del av de som svarat att de ogillar SD inte ogillar SD och en del av de som gillar S gillar inte S.

Tja, jag borde kanske ha utgått från det Man och nöjd skrev i en av sina inkarnationer här på FL, att endast en liten del av Sveriges miljöpartister innerst inne gillar det partiet står förSkrattande

Jag är inte kulturrelativist och därför finner jag ingen anledning att dutta med nyhögern. Skriver man att 75 procent ogillar något medan 50 procent inte gör det, så har man producerat en orimlighetSkrattande
    Ja det är obegripligt att vissa inte fattar detta..
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?