Padirac skrev 2019-12-28 19:17:09 följande:
Om du läser det jag har skrivit så har jag tidigare sagt att skribenten troligen gjorde en språklig groda och att han menade någonting annat än vad han lyckades skriva - och att det enklaste vore att säga att det blev fel och sen skriva vad han egentligen avsåg att skriva.
Skälet till att det skrivits veckor om ordet däremellan's betydelse är just att vissa skribenter inte vill tillstå vad däremellan faktiskt betyder enligt ordböcker och gängse språkbruk.
Nej, du är inte auktoritet för det svenska språket och att du ser en groda är ingenting som resten av mänskligheten ska förhålla sig till.
Du har inga som helst bevis för att det var en språklig groda och ALLA källor som du har hänvisat till visar även upp ett utrymme i ordet >>däremellan<< som gör Kverulant67:s uträkning fullständigt oproblematisk...
...du verkar dock inte ha förstått uträkningen överhuvudtaget - du kan inte ens återspegla den korrekt trots flertalet försök.
Folk som menar att deras förståelse för språket och matematik är lag för övriga att rätta sig efter. Och i vanlig ordning är det de minst kompetenta i sällskapet som har den här inställningen...
...smaka bara på attityden:
>>Om du läser det jag har skrivit så har jag tidigare sagt att skribenten troligen gjorde en språklig groda och att han menade någonting annat än vad han lyckades skriva - och att det enklaste vore att säga att det blev fel och sen skriva vad han egentligen avsåg att skriva.<<
Padirac såg alltså en språklig groda så det enklaste vore om Kverulant67 sa att det blev fel.
Snacka om något förmer...