• Felicia86

Har du förtroende för regeringen?

Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-12-28 16:56:29 följande:
    Nej, det är bara intressant vad Kverulant67 lade för mening i ordet >>däremellan<< och det var UPPENBARLIGEN INTE att dessa tre mängder skulle hanteras som helt väsensskilda mängder.

Hur ni väljer att dumtolka saker är inte intressant liksom utomstående åsikter överhuvudtaget taget.

Varför tror du själv att matematiken blir helt korrekt när man tolkar ordet >>däremellan<< som om mängderna har den gemensamma nämnaren >>gillar inte SD<<? Blev det så av en slump tror du?

Ni gör fan vad som helst för att få häckla, håna och förnedra era meningsmotståndare. Patetiskt.
    Däremellan betyder vad det betyder oavsett hur du får matematiken att gå ihop genom att ge begreppet däremellan nya betydelser.

https://sv.wiktionary.org/wiki/d%C3%A4remellan

• Padirac
    FDFMGA skrev 2019-12-28 16:43:40 följande:
    Tydligen är den här upplagan av Man och nöjd numer avförd från Familjeliv.

Nåja, hen fick ju förmedla lite nyhögermatte och nyhögerspråk till sina följareSkrattande

Visst var det dataingenjör hen var den här gången - jag minns hen bäst i egenskap av nyfrälst ung tjej som förmått sin pappa forskaren att rösta på SD. Pappan hade också ett sannolikt nobelpris i tåg att hämta, enligt hen.

Fast den unga SD-tjejen, det var några år sen från nu. Däremellan finns det många nick som poppat upp och poppat ner.
    För multinickaren har det första nicket och det sista nicket och de däremellan samma denotation  - kanske inte så konstigt att betydelsen av begreppet däremellan inte får någon signifikant betydelse utan kan betyda lite vad som helst
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-12-28 17:02:05 följande:
    Webbläsaren varnar för innehållet i länken så det hoppar jag över.

Era dumtolkningar är ointressanta. Ni vill lägga in en betydelse som inte fungerar då eran passion är att håna, häckla och förnedra meningsmotståndare. Det är lika enkelt och uppenbart som det är patetiskt.

Det säger sig självt att ordet >>däremellan<< inte kräver väsensskilda element. Ni slår även knut på er själva då ni OMÖJLIGEN hade kunnat använda Venndiagram under sådana omständigheter... bara dumtolkningar av folk som älskar att håna, häckla och förnedra.
    Det var inte så faligt. Enkla beskrivningar på mellanstadienivå av hur däremellan används i språket.

Om du är rädd för den länken så kan jag nog bistå med den där julsången, den där man sjunger "men det var inte sant, men det var inte sant - för däremellan kommer påska.

God jul och gott nytt årSolig

">

• Digestive

Och om nu dessa mängder ska vara väsensskilda medan 75% av BEFOLKNINGEN inte gillar SD...

...så kan man ju undra vilken annan befolkning som dumtolkarna räknar på.

Haha... folks patetiska kärlek till att håna, häckla och förnedra meningsmotståndare skärper inte riktigt kompetens.

• Padirac
    Digestive skrev 2019-12-28 17:02:05 följande:
    Webbläsaren varnar för innehållet i länken så det hoppar jag över.

Era dumtolkningar är ointressanta. Ni vill lägga in en betydelse som inte fungerar då eran passion är att håna, häckla och förnedra meningsmotståndare. Det är lika enkelt och uppenbart som det är patetiskt.

Det säger sig självt att ordet >>däremellan<< inte kräver väsensskilda element. Ni slår även knut på er själva då ni OMÖJLIGEN hade kunnat använda Venndiagram under sådana omständigheter... bara dumtolkningar av folk som älskar att håna, häckla och förnedra.
    Om du läser varningen så ser du att deras certifikat gick ut för 3 dagar sen - inga andra varningar för siten. Lätt kollat om du kan eller vill.  Annars kan du titta på den sida google cachat
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2019-12-28 17:15:28 följande:

Det var inte så faligt. Enkla beskrivningar på mellanstadienivå av hur däremellan används i språket.

Om du är rädd för den länken så kan jag nog bistå med den där julsången, den där man sjunger "men det var inte sant, men det var inte sant - för däremellan kommer påska.

God jul och gott nytt å

Vad kul att du har hittat till mellanstadiets litteratur. :)

Själv kan jag hänvisa till exempel ur SO:

>>de branta bergs­sidorna och dalen däremellan; mål­tiderna var trista, men däremellan hade de ganska trevligt<<

svenska.se/tre/äremellan&pz=1

Det är helt uppenbart att elementen inte är styrande på något vis och att båda våra tolkningar kan gälla för ordet >>däremellan<<.

Det är dock lika uppenbart att ni har fel tolkning när det handlar om hur Kverulant67 använde ordet.
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-12-28 17:06:27 följande:

Däremellan betyder vad det betyder oavsett hur du får matematiken att gå ihop genom att ge begreppet däremellan nya betydelser.

sv.wiktionary.org/wiki/d%C3%A4remellan

Ja, precis:

>>mellan dessa, mellan de tidigare nämnda<<

Ingenting står det om att dessa mängder måste vara väsensskilda.

Du hänger som vanligt inte med för fem öre... men tack för stödet. :)
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-12-28 17:18:05 följande:

Om du läser varningen så ser du att deras certifikat gick ut för 3 dagar sen - inga andra varningar för siten. Lätt kollat om du kan eller vill.  Annars kan du titta på den sida google cachat

Ok, så jag gick in och hittade det här som tredje exempel:

>>Och kopplingarna däremellan.<<

Jag hade inte kunnat få bättre stöd för min sak. Tack.

Om du hade förstått Kverulant67:s uträkning överhuvudtaget så hade du insett hur dräpande den här meningen är för er sak...

...men som man kan se när du försöker återspegla uträkningen med egna exempel - samt i och med det här - så är inte det fallet.

Bättre lycka nästa gång. :)
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-12-28 17:24:29 följande:
    Vad kul att du har hittat till mellanstadiets litteratur. :)

Själv kan jag hänvisa till exempel ur SO:

>>de branta bergs­sidorna och dalen däremellan; mål­tiderna var trista, men däremellan hade de ganska trevligt<<

svenska.se/tre/?sok=Däremellan&pz=1

Det är helt uppenbart att elementen inte är styrande på något vis och att båda våra tolkningar kan gälla för ordet >>däremellan<<.

Det är dock lika uppenbart att ni har fel tolkning när det handlar om hur Kverulant67 använde ordet.
    Så du menar att dalen är en del av ena bergssidan? eller att en trist måltiderna var en del av de trevliga stunderna mellan måltiderna.

Uppenbarligen har exemplen du ger betydelsen att dalen inte är en del av någondera bergssida och att de trevliga stunderna inte var de trista måltiderna.

Eller vad tror du att däremellan betyder i dessa fall? 
  • Digestive
    Padirac skrev 2019-12-28 17:35:01 följande:

Så du menar att dalen är en del av ena bergssidan? eller att en trist måltiderna var en del av de trevliga stunderna mellan måltiderna.

Uppenbarligen har exemplen du ger betydelsen att dalen inte är en del av någondera bergssida och att de trevliga stunderna inte var de trista måltiderna.

Eller vad tror du att däremellan betyder i dessa fall? 

Nej, men det är ju en variant på ordet som visar att det just finns fler än en tolkning.

Men det är över nu Padirac:

>>Och kopplingarna däremellan.<<

Den här meningen illustrerar allt som behövs för att visa hur mängderna i Kverulant67:s uträkning absolut kunde vara två delmängder ur en övermängd - just för att han använde ordet >>däremellan<<.

Gott så och då jag inte är den som går i gasen av att håna, häckla och förnedra - behöver ingen av er oroa er för någonting utan bara gå vidare i frid.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?