• Felicia86

Har du förtroende för regeringen?

Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Kverulant67
    Padirac skrev 2019-12-26 14:58:50 följande:
    Nu var ju kritiken att Kverulant gjorde en språklig groda som fick matematiskt orimliga konsekvenser.

Den matematiska orimligheten håller du med om - du har mha venndriagram och 'mulitickaren' vet vad gett matematiska bevis för att Kverulants uppställning är orimlig då han hamnar på 125-150% av befolkningen.

Problemet är således inte matematiskt i sig, utan en semantisk fråga. Vad har Kverulant uttryckt, vilken mening har de påståenden som uttrycks.
    Vad var det för språklig groda????Antar att matte inte är din starka sida om du inte klarar av att läsa "75% tycker INTE om".....
  • Kverulant67
    Padirac skrev 2019-12-26 16:28:32 följande:
    hahahaha

Ja, det var ju att utgå från 100% som Kverulant missade - vilket han fick veta omgående och du därefter förtvivlat försökt rädda hans ansikte
    Tja vad missade jag????
    FDMG försöker i alla fall utan att kunna sätta upp e ekvation som bevisar vad jag har gjort för fel. Så är det du och ett par andra vänstermuppar här som bara tror på¨den "helige vänsterkungen FDMG" och hurrar på honom utan att ha en jävla aning om vad ni dillar om....

Kan inte DU sätta uppe en ekvation och bevisa vad jag har gjort fel????
  • Kverulant67
    Padirac skrev 2019-12-26 18:24:34 följande:
    Nä, felen stod Kverulant för - jag och andra har påpekat det orimliga i dessa fel.
    Du påminner mest om Bull... Bill säger en sak Bull säger samma sak (och fel) som Bill fast utan att fatta vad han säger....
  • Kverulant67
    Padirac skrev 2019-12-26 19:05:48 följande:
    Det blir ju nästan ännu roligare

75% gillar inte SD medan 25% gillar SD.

25% gillar S medan 75% inte gillar S.

medans resterande 50% gör varken eller...

dvs de varken gillar eller inte gillar SD och inte heller inte gillar eller gillar S.

hahaha

75 % gillar inte SD, 50% varken gillar eller inte gillar SD och 25% gillar SD.. det är 150% bara det... Skål
    Hahaha ja du... FDMG får det till 125% och du får det nu till 150%....

Vad har du för jobb? Inte så avancerat antar jag....
  • Kverulant67

JAg kan förstå att vissa mattematiska ekvationer är luriga om matte inte är ens specialämne...
    I mitt jobb som data-ingenjör inom bilindustrin så har jag skapat en massa script som räknar ut olika faktorer för det hastighet beroende på vilka däck man har mm. Så med andra ord är mattematik mitt jobb delvis!

För att få ett slut på diskussionen sätter jag upp det i en enkel ekvation som är nivå med årskurs 4.
    Folket    SD      S    Vi övriga
    100= (100-75)+25%+50%

Kan vi får ett slut på det här nu eller vill BIll och Bull fortsätta att roa oss med sin okunskap?

• Padirac
    Kverulant67 skrev 2019-12-26 22:45:14 följande:
    JAg kan förstå att vissa mattematiska ekvationer är luriga om matte inte är ens specialämne...
    I mitt jobb som data-ingenjör inom bilindustrin så har jag skapat en massa script som räknar ut olika faktorer för det hastighet beroende på vilka däck man har mm. Så med andra ord är mattematik mitt jobb delvis!

För att få ett slut på diskussionen sätter jag upp det i en enkel ekvation som är nivå med årskurs 4.
    Folket    SD      S    Vi övriga
    100= (100-75)+25%+50%

Kan vi får ett slut på det här nu eller vill BIll och Bull fortsätta att roa oss med sin okunskap?
    Det är ju bra att du till slut rättat till dina påståenden så kanske vi kan slippa denna långrandiga pseudodebatt framöver. 

Så utomordentligt roligt att du uppskattar den intellektuella stimulans du får av dina script som räknar på hastighet beroende på däckdimensioner, däckprofiler och säkerligen däcktryck och annat som spelar roll för stabiliseringssystem, bromssystem och hastighetsmätare mm beroende på utväxling och motorvarv Solig

Den här har du säkert sett - https://www.abswheels.se/dackomvandlare/ -  det är inga särskilt komplicerade beräkningar som behövs för att räkna ut detta, men det vet du säkert mer om än de flesta
  • FDFMGA
    Kverulant67 skrev 2019-12-26 22:37:10 följande:
    Hahaha ja du... FDMG får det till 125% och du får det nu till 150%....

Vad har du för jobb? Inte så avancerat antar jag....
    Hm, FDFMGA, ska det vara.

Påminner lite om Man med navelludd. Hen var visst också dataingenjör, påstod hen.

Svårt det där med bokstäver och siffror för vissaSkrattande

Du svarade aldrig på frågan om det är okej att jag tar ditt exempel och postar det som en mattefråga i en ny tråd Skrattande
  • nihka
    Padirac skrev 2019-12-26 23:17:51 följande:
    Det är ju bra att du till slut rättat till dina påståenden så kanske vi kan slippa denna långrandiga pseudodebatt framöver. 

Så utomordentligt roligt att du uppskattar den intellektuella stimulans du får av dina script som räknar på hastighet beroende på däckdimensioner, däckprofiler och säkerligen däcktryck och annat som spelar roll för stabiliseringssystem, bromssystem och hastighetsmätare mm beroende på utväxling och motorvarv Solig

Den här har du säkert sett - https://www.abswheels.se/dackomvandlare/ -  det är inga särskilt komplicerade beräkningar som behövs för att räkna ut detta, men det vet du säkert mer om än de flesta
    Undrar hur många däck det är på den bilen
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Kverulant67
    FDFMGA skrev 2019-12-26 23:22:29 följande:
    Hm, FDFMGA, ska det vara.

Påminner lite om Man med navelludd. Hen var visst också dataingenjör, påstod hen.

Svårt det där med bokstäver och siffror för vissaSkrattande

Du svarade aldrig på frågan om det är okej att jag tar ditt exempel och postar det som en mattefråga i en ny tråd Skrattande
    Jo vissa verkar ju vara dej och siffror... Att jag inte kan ditt konstiga namn har väl knappast med intelligens att göra...

Vore mer klädsamt om du svarade på ekvationen jag gav dej för ca 1 timma sedan....
  • Padirac
    nihka skrev 2019-12-26 23:27:34 följande:
    Undrar hur många däck det är på den bilen smile2.gif
    Det finns ett enkelt skript som bygger på en beprövad ekvationFörvånad

75% av däcken har inte dimension 225x55/17
    25% av däcken har dimension 245x45/18
    däremellan finns 50% av däcken som inte har någon av dessa dimensioner 

Jag skulle utifrån ekvationen skriptet bygger på säga att det finns 5 (eller 6 däck) på den bilen
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?