Kverulant67 skrev 2019-12-26 22:45:14 följande:
JAg kan förstå att vissa mattematiska ekvationer är luriga om matte inte är ens specialämne...
I mitt jobb som data-ingenjör inom bilindustrin så har jag skapat en massa script som räknar ut olika faktorer för det hastighet beroende på vilka däck man har mm. Så med andra ord är mattematik mitt jobb delvis!
För att få ett slut på diskussionen sätter jag upp det i en enkel ekvation som är nivå med årskurs 4.
Folket SD S Vi övriga
100= (100-75)+25%+50%
Kan vi får ett slut på det här nu eller vill BIll och Bull fortsätta att roa oss med sin okunskap?
Det är ju bra att du till slut rättat till dina påståenden så kanske vi kan slippa denna långrandiga pseudodebatt framöver.
Så utomordentligt roligt att du uppskattar den intellektuella stimulans du får av dina script som räknar på hastighet beroende på däckdimensioner, däckprofiler och säkerligen däcktryck och annat som spelar roll för stabiliseringssystem, bromssystem och hastighetsmätare mm beroende på utväxling och motorvarv
Den här har du säkert sett -
https://www.abswheels.se/dackomvandlare/ - det är inga särskilt komplicerade beräkningar som behövs för att räkna ut detta, men det vet du säkert mer om än de flesta