• Felicia86

Har du förtroende för regeringen?

Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-12-26 19:37:42 följande:
    Ja, visst är det fantastiskt roligt. :)

Jag tänker dock utgå från att du skojar...
    Stor humor - det är lustigt att det med dessa 'underförstådda' påståenden alltid tangerar den absurda gagaismen som den ökände multinickaren odlade och bemästrade till 150% Solig
  • FDFMGA
    Padirac skrev 2019-12-26 19:55:52 följande:
    Stor humor - det är lustigt att det med dessa 'underförstådda' påståenden alltid tangerar den absurda gagaismen som den ökände multinickaren odlade och bemästrade till 150% Solig
    Fel tempus till 228 procentGlad

För övrigt är 456 procent av FL:s SD-vurmare numer enligt egen utsago tillhörande gruppen som vare sig gillar S eller SD men som anser att det är odemokratiskt att inte samarbeta med SDSkrattande
  • Padirac
    FDFMGA skrev 2019-12-26 20:02:38 följande:
    Fel tempus till 228 procentGlad

För övrigt är 456 procent av FL:s SD-vurmare numer enligt egen utsago tillhörande gruppen som vare sig gillar S eller SD men som anser att det är odemokratiskt att inte samarbeta med SDSkrattande
    Ja, det sägs så
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-12-26 10:54:30 följande:
    Det skapas ingen ny mängd med en ny sort - utan en delmängd. :)

En mindre cirkel (25%) inom en större cirkel (75%) om du vill visualisera det i diagram. Den större cirkeln kallas då för en övermängd.

Såhär (om än en bild på en äkta över- respektive delmängd):

>>Inom mängdteorin är en mängd A en delmängd av en mängd B om alla element som ingår i A även ingår i B.<<

sv.m.wikipedia.org/wiki/Delmängd
    Den här är faktiskt helt okej så långt - utifrån Kverulants antagande att 75 procent ogillar SD och att alla sossar gör det.

Om du sparkar iväg sossarna från den gemensamma mängden så kommer de fortfarande att ogilla SD och mängden SD-ogillare att vara densamma..

Mellan de olika ogillabollarna uppenbarar sig då ytterligare en grupp som är tydligt avgränsad från såväl A-bollen som  B-bollen.

Kommer du ihåg hur stor den gruppen påstods vara procentuelltSolig
  • Digestive

När två bråkar med logik som Venndiagram kan befästa...

...jösses.

Som om mängden tjafs hjälper. :)

• Digestive

Såhär ser ekvationen ut i ett Venndiagram:

75% gillar inte S (A) medan 25% gillar S (a).

75% gillar inte SD (B) medan 25% gillar SD (b).

50% gillar inte S och SD (C) medan 50% gillar S och SD (c)

(A - C) + (B - C) + (c - a) + (c - b) = 100%

Men det övergår tydligen de högljudda förstånden här. :)

Att ens tjafsa med sådan till och med vacker symmetri - snyggt reducerad ner i fjärdedelar som hela ekvationen utgår från - är en bravad som folk med lite för mycket julmust i magen skulle ge sig på. :D

• RebeckaZ70
    Digestive skrev 2019-12-26 20:46:39 följande:

När två bråkar med logik som Venndiagram kan befästa...

...jösses.

Som om mängden tjafs hjälper. :)

ja det är som förväntat
    Stolt Sionist.
  • Kverulant67
    FDFMGA skrev 2019-12-26 09:14:22 följande:
    Nej, men jag skulle kunna ta ditt exempel och posta det i en mattetråd så att du och Digestive möjligen kan lära er enkel matematik - eller åtminstone förstå att det ni har ett gediget arbete framför er innan ni fått gehör för en alternativ matematik.

Jag hoppas ni inte misstycker i så fall. Dels innebär det ju att den här tråden kan återgå till att handla om hur S agerar, inte om hur du trollar bort dem i dinvalsmatematik och dels innebär det att folk som är intresserade av matematik kan ta del av era tankar.

Sättet ni räknar på är verkligen originellt - jag har bara stött på företeelsen en gång tidigare. I en uträkning från Man och nöjd/Suffering där hen kom fram till att SD & CO skulle få över 100 procent så småningom.

Är det okej att jag tar ditt exempel och postar det i en mattetråd?
    Hahaha jag förstår att du inte vill prata vidare om exemplet! För nu har du fasen gjort bort dej varje dag i ca 2 veckor! Inte ens när jag tar bort negationen så får du ihop det! Är det inte bara bättre att erkänna att du hade fel i stället och lämna diskussionen med flaggan i topp?

Du har ju bara en så länge sagt att det blir fel (125%) kan du inte som vi andra som klarar av matte årskurs 3-4 sätta upp det i en ekvation och bevisa felet????
  • Digestive
    Kverulant67 skrev 2019-12-26 21:23:13 följande:

Hahaha jag förstår att du inte vill prata vidare om exemplet! För nu har du fasen gjort bort dej varje dag i ca 2 veckor! Inte ens när jag tar bort negationen så får du ihop det! Är det inte bara bättre att erkänna att du hade fel i stället och lämna diskussionen med flaggan i topp?

Du har ju bara en så länge sagt att det blir fel (125%) kan du inte som vi andra som klarar av matte årskurs 3-4 sätta upp det i en ekvation och bevisa felet????

Hahaha... jag tyckte verkligen att du gjorde det solklart genom att visa att 25+25+50 är det samma som (100-75)+25+50.

Aja, det är sådana logiska felslut inblandade att man knappt vet hur man ska hantera det. ;P
  • Digestive
    RebeckaZ70 skrev 2019-12-26 21:02:55 följande:

ja det är som förväntat

:)

Jag gillar hur de började med hänvisningar till boolesk algebra/operationer och nu är Venndiagram deras värsta fiende som de bestämt ska stångas med...

...liksom wow.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?