• Felicia86

Har du förtroende för regeringen?

Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Digestive
    KillBill skrev 2019-12-27 11:16:11 följande:

Vi får hoppas att Kverulant67 accepterar att FDFMGA får posta exemplet i en mattematiktråd så att frågan om vem som har rätt blir ordentligt genomlyst. Tycker du inte det?

Ja, varför skulle jag ha någonting emot det? :) Bara det presenteras korrekt så...
  • KillBill
    Digestive skrev 2019-12-27 11:21:24 följande:
    Ja, varför skulle jag ha någonting emot det? :) Bara det presenteras korrekt så...
    Jag är trygg i att FDFMGA kommer presentera exemplet korrekt..
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2019-12-27 11:33:54 följande:
    Jag är trygg i att FDFMGA kommer presentera exemplet korrekt..
    Jadå.

Jag kan om så önskas bidra med några synpunkter på så kallade Venndiagram och hur man ska hantera dem - men självklart kommer jag att förhålla mig neutral om Kverulant nu anser att det är okej att jag skapar en mattetråd av hens exempel.

Men här kan jag ju ha synpunker på nyhögerns förmåga att förstå vad det är man påstår.

Det går ju att dela upp A-mängden i två delar 50 procent som inte gillar SD men inte är sossar och 25 procent som inte gillar SD men är sossar och däremellan har vi ytterligare 50 procent som inte hör till de bägge andra mängderna.

Än värre blir det om man skulle anta att alla sossar gillar SD, då får man 150 procent av befolkningen som förhåller sig till SDSkrattande

Och det här är ändå bara enkel mängdlära - hur ska det då bli när nyhögern börjar räkna med bråk
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-12-27 10:42:47 följande:
    >>75 procent ogillar SD men därefter gör du en krumbukt och drar ifrån 25 procent sossor och så lägger du till 50 procent och får 100.<<

Det är ju inte så Kverulant67 har räknat överhuvudtaget utan vederbörande har ju PRECIS visat upp hur det är uppställt både med och utan negation.

Varför förvanskar du det eller förstod du inte alls vad du läste?

Och här visar du åter igen prov på att du inte kan räkna med negationer. Varför ska folk bry sig om vad du kommer fram till när du inte ens använder en nödvändig räknemodell?
    Nja,

Om Kverulant fortsätter att avstå från att svara på frågan om hen tycker det är okej att jag skapar en mattetråd eller om hen säger nej så skulle jag kunna tänka mig att visa var det tokar till sig för dig.

Om du kan tänka dig att vara beredd på att dina cirklar kommer att rubbasSolig
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2019-12-27 12:11:58 följande:

Nja,

Om Kverulant fortsätter att avstå från att svara på frågan om hen tycker det är okej att jag skapar en mattetråd eller om hen säger nej så skulle jag kunna tänka mig att visa var det tokar till sig för dig.

Om du kan tänka dig att vara beredd på att dina cirklar kommer att rubbas

Ok, så efter en månad har du alltså fortfarande någonting nytt att presentera? :)

Annars har jag ju sett hur du gör logiska felslut när du får fram elementen för mängden >>övriga 50%<<, bevisat det logiska felslutet med Venndiagram samt kunnat konstatera att du inte kan hantera negationer.

Men du har alltså ett tredje alternativ att anfalla Kverulant67:s upplägg på? :P
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-12-27 13:27:48 följande:
    Ok, så efter en månad har du alltså fortfarande någonting nytt att presentera? :)

Annars har jag ju sett hur du gör logiska felslut när du får fram elementen för mängden >>övriga 50%<<, bevisat det logiska felslutet med Venndiagram samt kunnat konstatera att du inte kan hantera negationer.

Men du har alltså ett tredje alternativ att anfalla Kverulant67:s upplägg på? :P
    Javisst.

Självklart kan jag hjälpa dig med dina krumelurer och beskriva var det blir fel.

För det är ju vid det här laget ganska tydligt att du har lärt dig en karta eller ett antal danssteg om man så vill - men att du inte förstått vad kartan föreställer eller att dansstegen leder ner i orkesterdiket.

Personligen så är jag nästan barnsligt förtjust i den här diskussionen, inte för mattens skull, men för att samtliga nyauktoritära tycks ha anammat flummatten. Med Mentat som möjligt undantag, men han fick visst brått iväg när han förstod att det det var inte jag som påstod att minst 125 procent förhåller sig till SD utan att det var en KverulantSkrattande
  • Mentat
    FDFMGA skrev 2019-12-27 14:12:10 följande:
    Javisst.

Självklart kan jag hjälpa dig med dina krumelurer och beskriva var det blir fel.

För det är ju vid det här laget ganska tydligt att du har lärt dig en karta eller ett antal danssteg om man så vill - men att du inte förstått vad kartan föreställer eller att dansstegen leder ner i orkesterdiket.

Personligen så är jag nästan barnsligt förtjust i den här diskussionen, inte för mattens skull, men för att samtliga nyauktoritära tycks ha anammat flummatten. Med Mentat som möjligt undantag, men han fick visst brått iväg när han förstod att det det var inte jag som påstod att minst 125 procent förhåller sig till SD utan att det var en KverulantSkrattande
    Jag deltar gärna i en seriös diskussion där deltagarna visar respekt för motparten. Den här pajkastningen är inte i närheten på någon punkt.

Det jag påpekade var att din matematik går ihop om du vill hävda att (s)-väljare gillar (sd). Om du menar att (s)-väljare ogillar (sd) är det Kverulants matematik som blir korrekt. Vilket är det du förespråkar egentligen?
  • FDFMGA
    Mentat skrev 2019-12-27 14:42:16 följande:
    Jag deltar gärna i en seriös diskussion där deltagarna visar respekt för motparten. Den här pajkastningen är inte i närheten på någon punkt.

Det jag påpekade var att din matematik går ihop om du vill hävda att (s)-väljare gillar (sd). Om du menar att (s)-väljare ogillar (sd) är det Kverulants matematik som blir korrekt. Vilket är det du förespråkar egentligen?
    Utmärkt!

Jag vill inte gärna posta exemplet utan medgivande från konstruktören.

Men det vore intressant att få ta del av dina matematiska beräkningar.

Jag skulle vilja hävda motsatsen angående S, om samtliga socialdemokrater skulle gilla SD så skulle totalen öka från 125 till 150 procent.

75 procent ogillar SD men inga socialdemokrater återfinns i den gruppen utan de utgör en separat grupp på 25 procent som gillar S och SD. Och däremellan så finns det 50 procent som inte hör till någon av 75 eller 25-gruppernaSkrattande

Man kan nästan få för sig att nyhögermatten inspiretrats av Åkessons svärmors framträdande i riksdagen.

">

• Digestive
    FDFMGA skrev 2019-12-27 14:12:10 följande:

Javisst.

Personligen så är jag nästan barnsligt förtjust i den här diskussionen, inte för mattens skull, men för att samtliga nyauktoritära tycks ha anammat flummatten. Med Mentat som möjligt undantag, men han fick visst brått iväg när han förstod att det det var inte jag som påstod att minst 125 procent förhåller sig till SD utan att det var en Kverulant

Haha, men gör det då?! Det är väldigt mycket tjat och lite verkstad från dig... ;P

Aja, tredje gången gillt då. Shot! :)
  • Digestive

>>75 procent ogillar SD men inga socialdemokrater återfinns i den gruppen utan de utgör en separat grupp på 25 procent som gillar S och SD. Och däremellan så finns det 50 procent som inte hör till någon av 75 eller 25-gruppernaSkrattande<<

Hahahaha.... XD

När det finns en rak väg att gå och räkna på och som råkar stämma perfekt rent matematiskt - men man egentligen vill åka vilse i rondellen. :D

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?