Digestive skrev 2019-12-29 12:41:22 följande:
Haha, tack och lov så rymmer en evig dal väldigt många. :)
Nicket Kverulant67 finns inte med oss längre, det har också börjat vandra i en evig dal om än en annan. :P
Jag hittade ett finfint exempel ur Padirac:s källor som absolut visar att >>däremellan<< kan avse förhållandet mellan en delmängd respektive en övermängd (bergssidor), och att det däremellan kan finnas en till delmängd (dal).
Vill ni att jag jobbar på en visuell bild under dagen, närmare bestämt ett Euler Diagram med över- och undermängder? :)
Ändå ett bättre språk för Kverulant67:s exempel än Venndiagram.
Du har inte redogjort för hur denna påstådda delmängd skulle vara en delmängd av P1 istället för P2 - det enda du anför i den frågan är som jag ser det att den påstådda delmängden P3 i sin helhet går in i mängden P1.
Därutöver, har du inte heller redogjort för hur du får ordet 'däremellan' ensamt eller tillsammans med något annat ord att betyda 'inkluderat' eller i relation till en specifik delmängd (dvs enbart den ena bergssidan och i så fall varför just den ena och inte den andra)
Det där finfina exemplet du tror dig ha hittat stödjer inte alls det du påstår att det stödjer - dvs att däremellan skulle ha med delmängder att göra.
Digestive skrev 2019-12-29 12:30:48 följande:
>>de uttryckta påståendena är att dessa 50% inte 'gillar inte SD' och inte ' gillar S'.<<
Åter igen förvanskar du vad som Kverulant67 skrev:
Varför detta upprepade övertramp?
Och får du ens ihop det när FDFMGA har trollat bort ena bergssidan för en dal (25% som gillar S). Jag har sagt det förut och jag säger det igen, om än omformulerat: du förstår det här så dåligt att du inte ens vet vad du ska försvara när du de facto har gett FDFMGA medhåll.
Det är dock intressant att se hur du VILL vill räkna något så när korrekt på Kverulant67:s exempel medan munnen VILL stödja en evig dal/en matematisk omöjlighet.
Känns det verkligen som att någonting går bra här? :P Inte ens FDFMGA har förstått vad han har gjort... :(
Att påstår att däremellan betyder att någonting inte är en del av P1 och inte heller en del av P2 är inget övertramp - det är snarare så att detta är just betydelsen av ordet däremellan.
Jag säger igen att formuleringen av P1, P2 och P3 med ordet däremellan gör att det hela blir absurt ologiskt - jag menar att det finns en språklig groda som ställer till det för Kverulants påstående.
För att räta upp den behöver endera P1 omformuleras, eller ordet 'däremellan' ersättas av ett annat ord, eller egentligen P3 formuleras om.
Alla försök att få ordet 'däremellan' att betyda någonting annat än det enligt SAOB och alla andra exempel och källor betyder liknar i allt de alternativa sanningar som tex Donald T visat sig ha förkärlek till. När verkligheten inte passar och svider i skinnet så måste en narcissist förvränga verkligheten och skapar då en alternativ verklighet, allt för att inte tappa ansiktet - inför sig själv.
Frågan är varför du likt Sarah Huckabee Sanders återkommande lögner byggda på alternativa sanningar försvarar en alternativa sanning byggd på alternativa fakta (om vad däremellen faktiskt betyder)
Det hela är lite löjeväckande sandlådenivå - att byta betydelse på ett ord för att slippa erkänna ett enkelt misstag som inte betyder någonting egentligen.