• Trattkantarell

BF November 2015

Hej! Jag hittar ingen Novembertråd här så startar en egen.

Jag har eg bf 31/10 men är tvärsäker på att jag kommer flyttas till november.

Jag startar en Novembergrupp på Facebook med, om ni vill vara med så skicka ett meddelande till mig med länk till er profil på Facebook eller er mailadress så lägger jag till er. 

Hur mår ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-25 08:34
    Facebook gruppen blir såklart hemlig så ingen kan söka på den, se vad som skrivs eller se vilka som är med.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 11:25
    Ni som vill gå med i Facebook gruppen

Gå hit: www.familjeliv.se/user/inbox/new

Skriv Trattkantarell som mottagare och skriv din epostadress i meddelande fältet

Vi kommer inte att ta in fler medlemmar efter sista maj.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-05 12:11
    Efter diskussion i gruppen så har vi nu kommit fram till att redan nu inte ta in fler medlemmar.

• Svar på tråden BF November 2015
  • Trattkantarell
    oldy skrev 2015-02-26 07:23:28 följande:

Hej på er!

Jag har nyss plussat och har enligt beräkning BF 7 november. Förra månaden fick jag MF så är orolig att det inte ska gå vägen denna gången heller..

Har en dotter på 1,5 år och hoppas det blir ett friskt syskon till henne.

Är trött och har molvärk men annars känner jag inte så mycket, med dottern kickade det igång i vecka 6.

Är gärna med i gruppen på Facebook, använder appen nu så kan inte skicka meddelande. Kan TS skicka till mig, tack?

Sköt om er och grattis till era plus!

Grattis! Jag PMar dig =)
  • tildis1

Godmorgon! Plussade för snart en vecka sedan och får ett ca-BF till 3/11. 

Känslorna är som en berg- och dalbana, jag är så vansinnigt glad över barnet som verkligen var planerat och genomtänkt och samtidigt snurrar hela huvudet. Igår kom känslan av att "det inte finns någon återvändo" vilket kändes svindlande (men enligt mina lånade gravid-böcker helt normalt?) Hur går era tankar? Är det första barnet eller har ni barn sedan tidigare?

Jag berättade nästan direkt för min allra närmsta vän samt för mina föräldrar, och  faktiskt också för min chef. Jag är så löjligt orolig för missfall att jag vill ha ett skyddsnät kring mig om det värsta händer, samt möjlighet att sjukskriva mig smidigt. Resterande värld får vänta ett par veckor innan de vet.  

Är 23 och bor i Sveriges framsida, Göteborg Flört

• oldy
    Trattkantarell skrev 2015-02-26 07:48:19 följande:

Har ni börjat fundera på något roligt sätt att berätta för omgivningen? När berättar ni?

Omgivningen vet att vi försöker iom att de fick reda på missfallet förra månaden. Tänker nog berätta efter jag gjort VUL runt vecka 8-9.
  • grodansmamma

Hej! Hänger gärna med här :) plussade igår, är enligt gravid-appen jag laddade hem i vecka 5 (4+3). Min första graviditet, är 30 år och har försökt i 6 månader att bli gravid. Har en son från ett tidigare förhållande på 4 år.

• ronja111

Hej hej,

Tänkte hoppa in här med. Har enligt beräkning bf sista oktober. Men det kan ju ändras.

UL inbokat 13/3, första barnet

*hoppet är det sista som sviker*
  • grodansmamma
    grodansmamma skrev 2015-02-26 09:19:47 följande:

Hej! Hänger gärna med här :) plussade igår, är enligt gravid-appen jag laddade hem i vecka 5 (4+3). Min första graviditet, är 30 år och har försökt i 6 månader att bli gravid. Har en son från ett tidigare förhållande på 4 år.

Ja just ja,bf 1/11 enligt appen :)
  • grodansmamma
    ronja111 skrev 2015-02-26 09:39:40 följande:

Hej hej,

Tänkte hoppa in här med. Har enligt beräkning bf sista oktober. Men det kan ju ändras.

UL inbokat 13/3, första barnet

Hej! I Vilken vecka kommer du göra ul? Inte RUL va?
  • emmmsa
    Trattkantarell skrev 2015-02-26 07:48:19 följande:

Har ni börjat fundera på något roligt sätt att berätta för omgivningen? När berättar ni?

jag tänkte ge min mamma ett kort där det står "mormor" och sen en mugg med "mormor" på också, sen min pappa har jag inte så mycket kontakt med så han får väl reda på det genom mamma antar jag!
  • ronja111
    grodansmamma skrev 2015-02-26 10:08:57 följande:

Hej! I Vilken vecka kommer du göra ul? Inte RUL va?

Hej,

Det är precis på gränsen till vecka 8 då. Den startar den 14/2.

Nej det är inte RUL, detta gör vi för att se så att allt stårt rätt till.

Jag går privat och min läkare (gyn) tyckte det var en självklarhet. Förstår inte att inte alla har rätt till det. I USA är det mycket vanligare med tidigt UL för att kolla så att allt är ok. Tycker det borde vara så i Sverige med
    *hoppet är det sista som sviker*
  • grodansmamma
    ronja111 skrev 2015-02-26 10:43:19 följande:

Hej,

Det är precis på gränsen till vecka 8 då. Den startar den 14/2.

Nej det är inte RUL, detta gör vi för att se så att allt stårt rätt till.

Jag går privat och min läkare (gyn) tyckte det var en självklarhet. Förstår inte att inte alla har rätt till det. I USA är det mycket vanligare med tidigt UL för att kolla så att allt är ok. Tycker det borde vara så i Sverige med

Önskar jag också kunde få göra ett tidigt ul för att se att allt står rätt till! Men det lär jag väl inte få göra.

Ska väl ta och ringa mvc och säga att jag är gravid kanske :)
Svar på tråden BF November 2015