• Trattkantarell

BF November 2015

Hej! Jag hittar ingen Novembertråd här så startar en egen.

Jag har eg bf 31/10 men är tvärsäker på att jag kommer flyttas till november.

Jag startar en Novembergrupp på Facebook med, om ni vill vara med så skicka ett meddelande till mig med länk till er profil på Facebook eller er mailadress så lägger jag till er. 

Hur mår ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-25 08:34
    Facebook gruppen blir såklart hemlig så ingen kan söka på den, se vad som skrivs eller se vilka som är med.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 11:25
    Ni som vill gå med i Facebook gruppen

Gå hit: www.familjeliv.se/user/inbox/new

Skriv Trattkantarell som mottagare och skriv din epostadress i meddelande fältet

Vi kommer inte att ta in fler medlemmar efter sista maj.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-05 12:11
    Efter diskussion i gruppen så har vi nu kommit fram till att redan nu inte ta in fler medlemmar.

• Svar på tråden BF November 2015
  • ullstrumpa
    grodansmamma skrev 2015-03-01 17:25:22 följande:

Fy vad orolig jag är! Fick rosa på pappret på fm, mu var det rosa/rött och har mer som mensvärk nu! Fan, hoppas verkligen jag inte ska få mf! :(

Håller tummarna för att den lille/lilla håller sig kvar!
  • Hejhejhejilc
    grodansmamma skrev 2015-03-01 18:28:38 följande:

Tack, är så himla orolig nu :( bara lite mer rosa än så länge iaf..

Håller alla tummar! Blödning är ju inte helt ovanligt vad jag förstått, det är säkert ingen fara :)
  • MrsN
    grodansmamma skrev 2015-03-01 17:25:22 följande:

Fy vad orolig jag är! Fick rosa på pappret på fm, mu var det rosa/rött och har mer som mensvärk nu! Fan, hoppas verkligen jag inte ska få mf! :(

Jag blödde så från vecka 6-ca v 13 nånting i princip konstant med dottern, och hon föddes helt normalt fullgången. De säger att det är vanligt med små blödningar i tidig grav. Är det MF så är det mycket färskt blod och ont.

Förstår din oro! Jag var sjuk av oro förra gången, gjorde VUL efter första blödningen och privat UL i v 11, ändå var jag orolig. Det är nog svårt att inte oroa sig när det handlar om så viktiga saker <3
  • MrsN
    Carlin skrev 2015-03-01 16:44:37 följande:

Jag hoppar in här! Plussade i förrgår med lite blandade känslor, vi har pratat om barn ett tag men sagt att vi velat vänta lite men händer det så händer det och nu var det dags. Kom som en chock först och jag kände mig väldigt osäker på om vi var redo. Men när vi nu pratat igenom det samt pratat med min bästa vän så känns det redan bättre. Har förstått att detta inte är helt ovanligt är ju ett liv man ska ansvara för.

Jag är 23 snart 24 och mannen fyller 28 i år, vi gifte oss i oktober och bor i Malmö. Är väldigt osäker på hela graviditeten och lite rädd för hur min kropp ska reagera så jag hänger gärna med här för att få stöd och råd ????

Hej! Förstår din känsla, det är ju verkligen stort på alla sätt! Man måste inte vara stormlycklig, helt normalt att man börjar tänka över sin livssituation och vilket ansvar det är.

Kul med ngn som bor i Malmö, det gör jag med! Har en 3,5-åring och har försökt bli gravid i nästan ett år, hade nästan gett upp tanken om ett syskon och är så klart också orolig... Men försöker njuta, hur det än slutar så hjälper det ju inte att oroa sig...... :):)
  • bettyboopan
    Trattkantarell skrev 2015-03-01 16:25:39 följande:

Det syns inte att man är med, den går inte söka på eller se vad som skrivs i

Åh va bra! Då vill jag gå med. :) hur gör man? :)
  • Airforlife

Jag hoppar in här om det är ok? Jag vågar påstå att jag är gravid. Har testat med testlagrets gravtest och det visar en stegring. Jag är på bim -3 (äl +12) och strecket är rosa och man behöver inte vinkla testet för att se strecket. Testade med clear blue idag men fick ej gravid. Så nu ska jag vänta en vecka och testa igen! Så himla pirrig! Aldrig varit gravid och försökt i 1,5 år! På bilden är de 2 nedersta från idag! Vad tror ni? Ska jag våga hoppas?

• monkeey

Hej hoppar gärna in här :)

Är i V. 6 (5+2) jag och min sambo är överlyckliga ! Vi har precis köpt ett stort hus och får det i april så kan inte bli mycket bättre :)

Men en sak som gör mig lite nervös är att mina ömma bröst har försvunnit och tycker inte dom är lika svullna längre :/ kan det var MF eller är jag bara larvig som oroar mig?

• Trattkantarell
    bettyboopan skrev 2015-03-01 20:10:32 följande:
    Åh va bra! Då vill jag gå med. :) hur gör man? :)
    Jag har skickat meddelande till dig =)
Svar på tråden BF November 2015