• oldy

BF November 2015

Hej på er!

Jag har nyss plussat och har enligt beräkning BF 7 november. Förra månaden fick jag MF så är orolig att det inte ska gå vägen denna gången heller..

Har en dotter på 1,5 år och hoppas det blir ett friskt syskon till henne.

Är trött och har molvärk men annars känner jag inte så mycket, med dottern kickade det igång i vecka 6.

Är gärna med i gruppen på Facebook, använder appen nu så kan inte skicka meddelande. Kan TS skicka till mig, tack?

Sköt om er och grattis till era plus!

• oldy

Kan förresten tillägga att jag plussade BIM-4 och -3. Har BIM på lördag.

• oldy
    Trattkantarell skrev 2015-02-26 07:48:19 följande:

Har ni börjat fundera på något roligt sätt att berätta för omgivningen? När berättar ni?

Omgivningen vet att vi försöker iom att de fick reda på missfallet förra månaden. Tänker nog berätta efter jag gjort VUL runt vecka 8-9.
  • oldy

Jag gjorde privat VUL med dottern, värt varenda öre.

Med tanke på alla blödningar min första graviditet och missfallet förra månaden, så hoppas jag att jag kan få VUL denna gången, annars betalar jag själv.

• oldy
    Trattkantarell skrev 2015-02-26 10:55:13 följande:

Jag ska med göra privat ultraljud tidigt för att kolla läget, kostar några hundra men det är det värt

Jag hittar inte dig på Facebook, ska prova sen när jag sitter vid en dator.
  • oldy

Jag har molvärk och är trött bara. Efter BIM brukar hormonerna ta fart och förra gången spydde jag varje dag mellan vecka 6-16! ;) Hoppas jag mår lite bättre denna gång, men å andra sidan lugnar det ju också en att allt flyter på som det ska.

• oldy

Pratat med BM idag och hon beviljade VUL utan problem, så himla skönt!

• oldy
    grodansmamma skrev 2015-03-02 14:39:38 följande:
    Åh det skulle jag också vilja göra! Hur fick du det beviljat?
    Fick missfall förra månaden..
  • oldy
    Beya skrev 2015-03-06 11:57:27 följande:

Tack! så ledsen nu. Svårt att sköta jobbet o se glad ut. Fick rådet att ta ett nytt graviditetstest om 14 veckor smile4.gif tills dess kan jag inte göra någonting. Kan det vara sköra slemhinnor? blir helt rött i toalettstolen när jag kissat men inte så mycket på min binda. Fy vad jobbigt detta är.

Men vad konstigt råd? Testa om 14 veckor? Det är ju lång tid. Till mig sa de att vi kunde försöka direkt efteråt. Blödde rikligt i några dagar, 16 dagar efter MF kom ÄL och jag blev gravid igen. Kan du inte få UL och kolla hur det står fatt? <3
  • oldy

Tur i oturen så vabbade jag 1,5 vecka efter missfallet (vi båda blev sjuka) och det var väldigt skönt att slippa jobba. Jag grät hela dagarna. Hitta på någon sjukdom och stanna hemma några dagar, det kan du behöva. Kram

• oldy
    Beya skrev 2015-03-06 15:24:29 följande:
    Tack! Skrev fel menade att jag skulle ta ett nytt gravtest om 14 dagar. Rinner mkt nu när jag går på toaletten så det måste vara kört nu. Har kalas för min son både ikväll o imorgon, vet inte hur jag ska kunna hålla masken känner också att jag bara vill gråta ut :(
    Okej.

Usch jag förstår precis hur det känns. Samma dag som jag fick MF flyttade vi, hela helgen var jag omgiven bland folk och vi sov över hos svärföräldrarna. Ville bara ligga ensam i ett mörkt rum och gråta liksom!

Blöder du mycket? Mitt var som en riklig mens, med klumpar och rejäl mensvärk.

Men tänk så bra det gick för mig, blev gravid direkt efteråt och det kan likaväl bli så för dig också. Har hört att man har lätt för att bli gravid efter MF.

Hoppas kalaset blir bra trots allt och att gästerna går hem tidigt så du kan pusta ut. Kram!
  • oldy
    77michelle skrev 2015-03-06 19:54:47 följande:

Hej alla!

Hoppar gärna in här! Har bf 1/11. 37 år( äldst här månntro?!) Jag har fem barn sedan tidigare , ett MA i höstas och hoppas nu att allt går vägen.

Hur mår ni andra?

Grattis till plusset! Wow vilket gäng barn, så härligt.

Jag mår bra, än så länge! Detta blir mitt andra barn och jag har också ett MF i bagaget så är väldigt orolig..
  • oldy
    Shoreline skrev 2015-03-25 11:37:56 följande:

Hej! Jag plussade igår. Så sjukt glad, men samtidigt lite rädd då vi fick missfall i januari. Trodde verkligen inte jag va gravid, för jag har typ inga symtom mer än att jag är jättetrött. SÅ det var en positiv överraskning :)

Vill gärna va med i fb-gruppen också!

Grattis!!

Jag fick också MF i januari och blev gravid direkt efteråt. Går in i vecka 9 på fredag och hoppas det går hela vägen denna gången..
Svar på tråden BF November 2015