• panisette

IVF 2015 ska vi följas?

Jag och min sambo påbörjat behandling med IVF nu på Huddinge sjukhus efter att ha försökt bli med barn i snart tre år. 
    Jag ska köra korta versionen, tog första sprutan Gonal F nu ikväll och är supernervös över ALLT! :) Biverkningar och hur det ska gå!

Vore kul om det är några andra som också börjar/ska börja med IVF som vill följas åt och dela erfarenheter?

Berätta gärna när ni börjar och uppdatera om hur det går för er! Så kan vi vädra våra tankar :)

• Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?
  • Lantlollan

Jag sitter här och väntar på att de eventuellt ska ringa från kliniken. Vi har planerat återförande idag av en 2-dagars, men det finns en liten chans att de odlar vidare till en blastis som i så fall sätts in på lördag. Vågar inte riktigt hoppas på det, så jag är inställd på att åka in idag. 

Usch, vad den här väntan kommer att bli jobbig, jag känner det redan nu!! När man tar sprutorna GÖR man åtminstone något. Nu är det bara den här jävla väntan. :/

• Grynis
    Lantlollan skrev 2015-02-25 09:06:07 följande:

Jag sitter här och väntar på att de eventuellt ska ringa från kliniken. Vi har planerat återförande idag av en 2-dagars, men det finns en liten chans att de odlar vidare till en blastis som i så fall sätts in på lördag. Vågar inte riktigt hoppas på det, så jag är inställd på att åka in idag. 

Usch, vad den här väntan kommer att bli jobbig, jag känner det redan nu!! När man tar sprutorna GÖR man åtminstone något. Nu är det bara den här jävla väntan. :/

Håller tummarna för att det blir en blastis.

Känner också att just väntan under odlingen kommer bli långdragen. Som tur är så är min man ledig från äggplock till insättning. Hade lätt blivit långdraget att vara själv på dagarna. Vi har tid för äggplock den 3/3.

Lycka till!
  • 89Madeleine
    Amandalinnea skrev 2015-02-24 22:48:39 följande:

[quote=74918654][quote-nick]Amandalinnea skrev 2015-02-24 22:46:11 följande:[/quote-nick]

89madeline: åh va spännande! Hoppas alla förberedelser kommer gå bra :) ja det är mitt första försök också :) vilken berg och dalbana det jag varit :P

[/

* har gått bra menar jag ju såklart :) hoppas du får pluss på fredag :D håller tummarna

Tack! Jag hoppas verkligen med :)

Nu håller vi tummarna för alla oss :D kram
  • Petris

Men usch! Håller tummarna ja med att de går bra för dig! För mig går det bra, ska in på vul på fredag och mäta äggblåsorna. Äggplock blir troligen tisdag nästa vecka om allt set fint ut på fredag! Dock ligger ja i influensa sen igår så de är inge skoj, Kramar och tummhållnigar till dig. :)

Amandalinnea skrev 2015-02-24 22:43:58 följande:

Elfia: jag använde gonal-f. Jag har också varit extremt spruträdd så jag trodde aldrig att jag skulle klara det heller. Och helt hysterisk var jag vid första sprutan men jag gjorde det, och därefter gick det jättebra :) det blev lite terapi för mig. Hoppas du också klarar det men skönt att du har personer som kan hjälpa till också :)

Lantlollan och petris: blödningarna har ökat igen och magsmärtorna är ett faktum, tror nästan att jag har gett upp :/ men ska ändå testa på fredag, enligt läkaren ska man ju göra det trots blödning. Kan man hoppas på ett mirakel? ;) hur går det för er annars? Är ny här så har inte riktig koll än, vet inte hur alla ligger till i IVF-resan :)

• Grynis

Hej tjejer :)

Dos 2 av Orgalutran är nu tagen och jag tycker att det sved lite mer idag och jag råkade sätta den lite för nära undertill av naveln. Vilket dom på CA sa att man inte skulle men får vara lite mer pricksäker imorgon. Är fortfarande lite skakig när sprutorna ska tas fast jag vet att det inte gör ont.

Hur går det för er andra?

• FriidaB

Hej på er. Så roligt att få läsa om andra som är i samma sits och är i startgroparna för sina behandlingar.

Jag och sambo är mitt inne i vårt första IVF försök. Dag 6 med sprutor. Hade ultraljud idag och ska tillbaka på fredag. Prel. äggplock på tisdag. Måste vara fruktansvärt långa dagar att gå och ruva?! Det bävar jag nog mest inför - hopp och förtvivlan.

Ta hand om er allihopa :)

• Lantlollan

För oss går det okej. Min vänsta äggstock är lite förstorad efter plocket och jag har lite besvär av den (vaknade av smärta inatt), men förhoppningsvis lägger det sig.

Idag fick vi tillbaks ett fint embryo som var väl godkänt på alla kriterier (skolboksexemplar, kallade läkaren det). Men man ska ju inte hoppas för mycket för det. Fem embryon gick vidare för långtidsodling, varav tre var fina. Läkaren hoppades att vi skulle kunna få 1-2 blastisar till frysen, men det återstår att se.

Har fått testdag så långt fram som den 15/3?! Det är 21 dagar efter äggplock och 19 dagar efter ET. Dryg väntan.

• Petris

Va härligt att du är ruvare, grattis! :) Ja hade fruktansvärda smärtor efter ÄP min förra ivf då båda äggstockarna va väldigt förstorade. Kunde knappt röra mig på ett par dagar,hoppas verkligen att ja slipper den smärtsan denna gång!!!

Lantlollan skrev 2015-02-25 22:23:28 följande:

För oss går det okej. Min vänsta äggstock är lite förstorad efter plocket och jag har lite besvär av den (vaknade av smärta inatt), men förhoppningsvis lägger det sig.

Idag fick vi tillbaks ett fint embryo som var väl godkänt på alla kriterier (skolboksexemplar, kallade läkaren det). Men man ska ju inte hoppas för mycket för det. Fem embryon gick vidare för långtidsodling, varav tre var fina. Läkaren hoppades att vi skulle kunna få 1-2 blastisar till frysen, men det återstår att se.

Har fått testdag så långt fram som den 15/3?! Det är 21 dagar efter äggplock och 19 dagar efter ET. Dryg väntan.

• Petris

Då ligger vi ungefär lika. :) Har du mått bra under behandlingen? Gör du långa eller korta protokollet? Ja är på dag 8 med sprutorna och ska in på vul på fredag, ser allt bra ut så är de planerat äggplock på tisdag,kör på långa protokollet! Är min andra ivf och ruvandet va nog de värsta tyckte ja.. Man får försöka göra massa saker så tiden går, precis som du skriver hopp och förtvivlan!

FriidaB skrev 2015-02-25 22:23:23 följande:

Hej på er. Så roligt att få läsa om andra som är i samma sits och är i startgroparna för sina behandlingar.

Jag och sambo är mitt inne i vårt första IVF försök. Dag 6 med sprutor. Hade ultraljud idag och ska tillbaka på fredag. Prel. äggplock på tisdag. Måste vara fruktansvärt långa dagar att gå och ruva?! Det bävar jag nog mest inför - hopp och förtvivlan.

Ta hand om er allihopa :)

• FriidaB

Vad roligt :) Ja, jag mår bra.. inga konstigheter alls förutom lite bubblig och svullen i magen. Kör korta protokollet.. :)

Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?