• FriidaB

IVF 2015 ska vi följas?

Hej på er. Så roligt att få läsa om andra som är i samma sits och är i startgroparna för sina behandlingar.

Jag och sambo är mitt inne i vårt första IVF försök. Dag 6 med sprutor. Hade ultraljud idag och ska tillbaka på fredag. Prel. äggplock på tisdag. Måste vara fruktansvärt långa dagar att gå och ruva?! Det bävar jag nog mest inför - hopp och förtvivlan.

Ta hand om er allihopa :)

• FriidaB

Vad roligt :) Ja, jag mår bra.. inga konstigheter alls förutom lite bubblig och svullen i magen. Kör korta protokollet.. :)

• FriidaB

Petris jag går på fertilitetscentrum i Stockholm.. Ska på ultraljud imorgon igen och får kolla antal Äggblåsor då :) Vart går ni någonstans?

Stort grattis Madeleine till +. Jobbig väntan bara..

Elfia idag går jag in på sprutdag 7. Dvs tredje dagen med två sprutor.. Nervös inför tiden som väntar...

• FriidaB

Håller med dig Grynis, den svider ganska ordentligt. Har läst lite i tråden och vi verkar ligga på exakt samma dagar :) Första gången för mig så det nytt med allt.. Och många tankar som snurrar..

Lycka till imorgon, så hoppas vi det ser fint ut för oss båda :)

• FriidaB

Nej, vad tråkigt tjejer :( Håller iaf tummarna för dig Madeleine..

Vill gärna höra sen hur det gick för dig sen Grynis. För mig blir det äggplock på tisdag. Manlig orsak så jag hoppas att allt kommer att gå bra och att dom hittar några fina.. Och såklart att min kropp gör resten av jobbet sen då.

Elfia jag tror Grynis fick med det mesta. Jag kör precis som henne. Men du kan nog vara lugn, vi fick väldigt tydliga instruktioner på kliniken, så då klarnar nog det mesta :)

Känns som om det är ganska ovanligt att det lyckas på första försöket? Bara en känsla jag fått.. någon som känner igen sig eller vet?

• FriidaB

Haha... ja håller med, verkligen många!! På mig mätte dom 10 st, mellan ca 10 o 14 mm.. och sen några små som ev hinner växa till sig.?

Känns så konstigt att det är igång nu och att det tom närmar sig.. Det finns en sån stor längtan samtidigt som jag knappt vågar hoppas.

• FriidaB

Äggplockningen gick bra. . blev otroligt fint omhändertagna på kliniken :) Kände inte särskilt mycket under plocket men är lite öm och svullen i magen nu samt lite molande värk.. Drömde mardrömmar inatt om att Äggblåsorna inte innehöll några ägg, inte en enda av dom.. Men ut kom 10 ägg totalt.

Nu återstår det att se om dom är mogna, sen om dom lyckas bli befruktade och tillsist att dom celldelar sig fint. Denna eviga väntan.

Hur har det gått för dig Petris? :)

• FriidaB

Åh vad roligt att höra, grattis till dig oxå!! :) Lite ömmare i magen just nu samt vääääldigt bubblig i magen..

Håller som sagt tummarna för att allt går vägen för oss.. Visst hade du gjort en tidigare oxå?

Kraam

Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?