• FriidaB

IVF 2015 ska vi följas?

Saturnus skrev 2015-03-10 13:02:38 följande:

Idag känns livet svart. Endast ett ägg befruktades. Känns fördärvligt! Sista försöket och jag vet inte om jag har råd med flera försök :( Vet att det kan räcka med ett men det känns fördärvligt. Så litet hopp kvar!

Usch.. känner så med dig.. Nu håller vi tummarna!! Ta hand om dig ordentligt idag. Stor kram
  • FriidaB

Hej Jennie och välkommen att dela dina tankar och funderingar :) Jag kände precis som du när det började dra igång på riktigt med sprutor och allt.

Först och främst Grattis till dina 13 embryo, det är ju fantastiskt!! Vi håller tummarna att dom är av toppkvalitet och klarar upptining sen :) Vet du varför kliniken valde att frysa samtliga?

Själv gjorde jag ET i Torsdags och ruvar för fullt. Har ännu inte fått besked om det blev något till frysen av de 4 som odlades vidare. Jag vågar inte ha så mycket hopp då dom inte verkade hålla samma kvalitet.

Väntan är olidlig. Just nu väntar jag på att INTE få min vanliga beräknade mens som normalt borde komma nästa v. Nästa steg blir sedan att hoppas att det inte blir blödning innan gravtest och att det sedan visar positivt. Därefter ännu mer olidlig väntan :(

Känns däremot skönt att kunna prata av sig och få lite stöd från andra i samma sits. Kram till alla oss som kämpar!!

• FriidaB

En vecka sedan vi fick tillbaka vår lilla Tuss. Jag vill inget hellre än att detta ska gå bra. Fick svar att ingen av de andra fyra klarade sig till frysen. Har gråtit non-stop i två timmar då det känns som en extra chans flög ut genom rutan. Och alla hormoner spelar nog in förstås.

Fick dock inga känningar alls av hormonsprutorna..

?

• FriidaB

Nej vad tråkigt :( Då håller vi tummarna för våra fina i magen.. Tiden får utvisa.. Denna eviga väntan. . Stor kram till oss <3

• FriidaB

Sååå nervös. Ruvardag 11 och har beräknad mens idag.. Kommer att gå på nålar hela veckan.

Välkomna alla "nya" och lycka till med sprutandet för er som håller på med det. Håller även tummar för att alla Äggblåsor växer på som dom ska :)

Kram

• FriidaB
    Petris skrev 2015-03-16 13:04:35 följande:

Väntan är så jobbig! Kan de inte bara vara lördag så vi kan testa! Väldigt stolt att ja ej tjuvtestat denna gång. Min mens va beräknad i lördags så 2 dagar över tiden.. Fick mens på ruvdag 9 sist.. Nervös är bara förnamnet!!!

Åh vad jag håller tummarna för oss!! :)
  • FriidaB

Nu närmar det sig TD med stormsteg för min del.. På lördag morgon är det dags. Är på ruvardag 14 och mensen är 3 dagar sen..

Är LIVRÄDD varje gång Lutinus rinner ut och att den dessutom gör så att mensen håller sig borta . Vill såklart inte få ett negativt test på lördag. :( Har varit lite öm i brösten men inte kännt ngt direkt mer. Lite molande värk som har kommit någon kväll.

Håller mig till ung 3 kaffe om dagen, läste att man helst inte ska dricka mer än 4 koppar per dag.

Hur går det för er andra?

Petris - vi ligger ju på samma dag. Känner du av ngt? :)

Kram

• FriidaB

Åh nej, gud så tråkigt :( Lider så med dig... Ta hand om dig ordentligt under helgen och så håller vi fortfarande en tumme att blödningen inte betyder något.. Stora kramar till dig Petris, du är stark!!

• FriidaB

Tack snälla, jag har nog fortfarande inte förstått. Hade aldrig vågat hoppas på detta :)

Har inte haft så mycket känningar alls faktiskt.. Har trott att mensen kommit varje gång Lutinus runnit. Lite lätt huvudvärk någon kväll samt lite molande i magen, som mens. En dag trodde jag på riktigt att det var en enorm mensvärk. Mått lite lite illa men det är inget konstigt för att vara mig. Framförallt har jag varit trött och sovit halv nio typ varje kväll. Något öm i brösten.

Hoppas så att den lilla grodden bäddar in sig ordentligt och stannar kvar där!!

• FriidaB

Hej på er tjejer.. Hur mår ni?

Själv ligger jag utslagen i soffan. Är extremt trött och har värk i magen. Livrädd för missfall. Fick ett inbokat VUL på fertilitetskliniken om fyra (4!!!) veckor. Vet inte hur jag ska få tiden att gå, känns långt tills dess. Och är så orolig..

• FriidaB
    Elfia skrev 2015-03-24 21:19:26 följande:

Hej!

Jag är på Rd 2 och hittills mår jag bra. Är matt i kroppen pga alla hormonsprutor samt ingrepp. Känner en lindrig "mensvärk" i tjejmagen, fast det har jag känt sedan äggplock samt insättning. Brösten är inte lika ömma som innan. Under stimuleringen gjorde de så ont att jag lipade ibland. Usch!

Jag hoppas innerligt att det går vägen detta:)

Vilken vecka är du i? Ifall jag vore i din sits så hade jag haft kvar min tid om 4 veckor men även ringt en annan privatklinik och bokat ett tidigare ultraljud (ifall du är allt för orolig)

Hoppas allt är som det ska:)

Härligt att du mår bra :)

Jag är i v. 5 (4+6). Gjorde testet i lördags morse. Jag har funderat på precis det du skriver.. Men ska nog försöka hålla mig. I värsta fall har man ju bara varit lite glad och förväntansfull i onödan :)

Verkar ändå vara rätt vanligt med missfall och håller verkligen tummarna att det går vägen för oss båda.
Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?