• panisette

IVF 2015 ska vi följas?

Jag och min sambo påbörjat behandling med IVF nu på Huddinge sjukhus efter att ha försökt bli med barn i snart tre år. 
    Jag ska köra korta versionen, tog första sprutan Gonal F nu ikväll och är supernervös över ALLT! :) Biverkningar och hur det ska gå!

Vore kul om det är några andra som också börjar/ska börja med IVF som vill följas åt och dela erfarenheter?

Berätta gärna när ni börjar och uppdatera om hur det går för er! Så kan vi vädra våra tankar :)

• Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?
  • Lantlollan
    89Madeleine skrev 2015-02-23 16:24:46 följande:
    Grattis till 11 ägg! :)

Hoppas att många blir befruktade!

Kram
    Tack för det - hoppas vi också!!

Kram
  • Petris

Usch ja man blir helt slut! Grattis till skörden :)

Lantlollan skrev 2015-02-23 15:50:34 följande:

Hej! Jag hoppar gärna in här också. Har gjort vårt första äggplock idag, på IVF-kliniken Stockholm (St Göran). Det var jättenervöst och mentalt skitjobbigt, men rent fysiskt gick det bra och de fick ut elva ägg. Men fy fan för den mentala biten. :/

• Lantlollan
    Petris skrev 2015-02-23 18:46:21 följande:

Usch ja man blir helt slut! Grattis till skörden :)

Tack! Detta är ju som sagt vår första äggplock, så det känns fortfarande väldigt nervöst. Tänk om det bara är ruttna ägg, då hjälper det ju inte att de är många? :S Men ett hinder är i alla fall passerat, nu är det bara att vänta. :P
  • Grynis
    Petris skrev 2015-02-23 12:05:03 följande:

Ska oxå på vul på fredag, och äggplock preliminärt den 3/3. :)

Håller tummarna för att vi har många fina äggblåsor på fredag ????
  • Grynis

Hmm, La in en glad gubbe och det blev en massa frågetecken, skumt....

• Petris

Tänkte precis som dig under min första ivf! Men som du säger man får ta en steg i taget. :) hoppas att dom befruktar /delar sig fint nu. :) håller tummarna! Min första ivf fick ja ut 5 ägg och 4 vart befruktade och dela sig och ja fick tillbaka en topp 10 ägg men tyvärr ville de inte ta sig. Nu hoppas ja att de går vägen denna gång! :)

Lantlollan skrev 2015-02-23 21:04:49 följande:

Tack! Detta är ju som sagt vår första äggplock, så det känns fortfarande väldigt nervöst. Tänk om det bara är ruttna ägg, då hjälper det ju inte att de är många? :S Men ett hinder är i alla fall passerat, nu är det bara att vänta. :P

• Petris

Ja de hoppas ja med! :) Min försts ivf hade ja 9 äggblåsor men nu har ja fått höjd dos av Menopur så ja hoppas på nån/några till. :)

Grynis skrev 2015-02-23 21:17:26 följande:

Håller tummarna för att vi har många fina äggblåsor på fredag ????

• Elfia
    panisette skrev 2015-01-24 20:24:27 följande:

Jag och min sambo påbörjat behandling med IVF nu på Huddinge sjukhus efter att ha försökt bli med barn i snart tre år. 
    Jag ska köra korta versionen, tog första sprutan Gonal F nu ikväll och är supernervös över ALLT! :) Biverkningar och hur det ska gå!

Vore kul om det är några andra som också börjar/ska börja med IVF som vill följas åt och dela erfarenheter?

Berätta gärna när ni börjar och uppdatera om hur det går för er! Så kan vi vädra våra tankar :)

Hej och välkommen :)

Då känner du precis som jag hehe. Jag och min sambo har försökt i nästan två år att få vårt första barn. Stått i landstingskön (efter att blivit utredade på privatklinik) i 5 månader och om 11 dagar ska vi äntligen få börja med vår första ivf/icsi (korta metoden) pga manlig faktor och jag är också SUPER NERVÖS ÖVER ALLT :) Mest sprutorna då jag är spruträdd. Jag är rädd att jag ska bli så nervös och göra fel. Tänker givetvis på biverkningarna fastän jag egentligen är rätt så dålig vad det gäller smärta. Tänker mer att jag och hormoner generellt inte kommer så värst bra överens haha. Jag är dessutom lite av ett kontrollfreak så det gör det definitivt inte lättare att inte veta hur det kommer att sluta ;)

Varför gör ni IVF?

Kommer säkert att gå jättefint för er :)) håller tummarna för att vi alla ska klara detta och att det tar sig fort!
  • Elfia
    89Madeleine skrev 2015-02-22 20:14:58 följande:
    Hej välkommen!

Jag går också på Huddinge :)

Hoppas du har massor av fina äggblåsor på fredag! :)

Själv hoppas jag på ett plus på fredag, trots att min testdag är på söndag :)

Kram
    Åh, är det nu på fredag 27/2 du kommer testa 89madeleine? :)))

Håller tummar och tår för dig, kommer att tänka på dig :) Så spännande!!!

Om du vill/orkar får du gärna hålla oss uppdaterade.

Kramar
  • Elfia

89madeleine

Glömde fråga i slutet på förra inlägget av ren nyfikenhet, känner du några gravsymptom ännu? :)

Kram

Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?