• panisette

IVF 2015 ska vi följas?

Jag och min sambo påbörjat behandling med IVF nu på Huddinge sjukhus efter att ha försökt bli med barn i snart tre år. 
    Jag ska köra korta versionen, tog första sprutan Gonal F nu ikväll och är supernervös över ALLT! :) Biverkningar och hur det ska gå!

Vore kul om det är några andra som också börjar/ska börja med IVF som vill följas åt och dela erfarenheter?

Berätta gärna när ni börjar och uppdatera om hur det går för er! Så kan vi vädra våra tankar :)

• Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?
  • Amandalinnea

Stort grattis till plusset 89Madeleine :D håller tummarna för att de bruna flytningara är gravsymtom :) mitt test blev negativt vilket var förväntat. Dags för nya tag, ska ringa till fert vid 10 och fråga hur vi går vidare. Har ju i alla fall ett ägg i frysen som jag hoppas vi kan sätta tillbaka så snart som möjligt :)

Kram

• 89Madeleine
    Amandalinnea skrev 2015-02-27 08:32:37 följande:

Stort grattis till plusset 89Madeleine :D håller tummarna för att de bruna flytningara är gravsymtom :) mitt test blev negativt vilket var förväntat. Dags för nya tag, ska ringa till fert vid 10 och fråga hur vi går vidare. Har ju i alla fall ett ägg i frysen som jag hoppas vi kan sätta tillbaka så snart som möjligt :)

Kram

Det blöder tyvärr mer nu som mens samt att jag har mensvärk så jag tror dessvärre på ett tidigt missfall :(

Men det är bara att ta nya tag för oss båda!

Kram
  • Amandalinnea

89Madeline: åh va tråkigt att höra, förstår besvikelsen :/ har du tagit något mer test idag? Det kanske ändå kan vara tidigt symtom. Stor kram!

• 89Madeleine
    Amandalinnea skrev 2015-02-27 09:36:17 följande:

89Madeline: åh va tråkigt att höra, förstår besvikelsen :/ har du tagit något mer test idag? Det kanske ändå kan vara tidigt symtom. Stor kram!

Ja, det visar starkt positivt, men det kan det nog göra även vid ett missfall... :(

Tråkigt att du fick negativt :(

Vi satsar på nästa gång <3
  • Amandalinnea

Okej, då får du väl avvakta och se eller kanske ringa och rådfråga :)

Jag pratade precis med fert och tydligen måste hag vänta tills efter nästa mens ( den i mars) innan vi får sätta igång igen. Det var också en stor besvikelse för jag trodde vi kunde börja direkt efter denna mens :/

Så nu är det bara att vänta, igen!

Kram!

• FriidaB

Nej, vad tråkigt tjejer :( Håller iaf tummarna för dig Madeleine..

Vill gärna höra sen hur det gick för dig sen Grynis. För mig blir det äggplock på tisdag. Manlig orsak så jag hoppas att allt kommer att gå bra och att dom hittar några fina.. Och såklart att min kropp gör resten av jobbet sen då.

Elfia jag tror Grynis fick med det mesta. Jag kör precis som henne. Men du kan nog vara lugn, vi fick väldigt tydliga instruktioner på kliniken, så då klarnar nog det mesta :)

Känns som om det är ganska ovanligt att det lyckas på första försöket? Bara en känsla jag fått.. någon som känner igen sig eller vet?

• Grynis

Nej vad tråkigt att höra Madeleine. Stor kram!

Var på ultraljud och äggblåsorna var bara runt 10mm så jag har fått ökad dos och äggplocket är framflyttad till onsdag istället för tisdag.

Dom slutade räkna äggblåsor när dom kom till 40 så förhoppningsvis blir det många fina ägg att befrukta :)

• Amandalinnea
    FriidaB skrev 2015-02-27 13:31:42 följande:

Nej, vad tråkigt tjejer :( Håller iaf tummarna för dig Madeleine..

Vill gärna höra sen hur det gick för dig sen Grynis. För mig blir det äggplock på tisdag. Manlig orsak så jag hoppas att allt kommer att gå bra och att dom hittar några fina.. Och såklart att min kropp gör resten av jobbet sen då.

Elfia jag tror Grynis fick med det mesta. Jag kör precis som henne. Men du kan nog vara lugn, vi fick väldigt tydliga instruktioner på kliniken, så då klarnar nog det mesta :)

Känns som om det är ganska ovanligt att det lyckas på första försöket? Bara en känsla jag fått.. någon som känner igen sig eller vet?

Va spännande med äggplock på tisdag :) håller tummarna för att det går bra :)

Ja jag har också en känsla av att det är ovanligt att lyckas på första men jag tror nog bara att det är en känsla ;) jag lägger i alla fall mitt hopp till mitt andra försök :) eller att det mot förmodan skulle ta sig "naturligt" innan nästa försök :)
  • Elfia
    Grynis skrev 2015-02-26 22:56:02 följande:
    Jag kör den korta varianten och började med en spruta som heter Gonal-F. När jag var på sprutdag 4 med Gonalen så tillsatte jag ytterligare en spruta som heter Orgalutran. Så jag är idag på sprutdag 7 (totalt sen start) men tredje dagen med 2 sprutor. Förhoppningsvis är det inte så många dagar kvar innan jag får sluta med dessa två och istället ta den sprutan som ska få äggen att mogna inför äggplocket.

Hoppas att du fick lite klarhet :)
    Ja det fick jag :) tack du snälla för förklaringen! Jag har varit och hämtat ut mina sprutor här i veckan och jag har fått utskrivet Menopur i två olika enheter. 1200IE och en på 600IE. Vet ännu inte riktigt om jag ska behöva ta ifrån båda? Får se vad de säger nästa vecka. Den där orgalutranen fick jag också. Vad gör den? Och vad heter sprutan som ska få äggen att mogna?
  • Petris

Gick de bra på vul idag? Hur många blåsor hade du? Har oxå varit på vul idag och på tisdag blir de ÄP. :) Vi går på Huddinge Stockholm! Kram

FriidaB skrev 2015-02-26 19:13:11 följande:

Petris jag går på fertilitetscentrum i Stockholm.. Ska på ultraljud imorgon igen och får kolla antal Äggblåsor då :) Vart går ni någonstans?

Stort grattis Madeleine till +. Jobbig väntan bara..

Elfia idag går jag in på sprutdag 7. Dvs tredje dagen med två sprutor.. Nervös inför tiden som väntar...

Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?