• panisette

IVF 2015 ska vi följas?

Jag och min sambo påbörjat behandling med IVF nu på Huddinge sjukhus efter att ha försökt bli med barn i snart tre år. 
    Jag ska köra korta versionen, tog första sprutan Gonal F nu ikväll och är supernervös över ALLT! :) Biverkningar och hur det ska gå!

Vore kul om det är några andra som också börjar/ska börja med IVF som vill följas åt och dela erfarenheter?

Berätta gärna när ni börjar och uppdatera om hur det går för er! Så kan vi vädra våra tankar :)

• Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?
  • 89Madeleine
    Elfia skrev 2015-02-26 15:25:35 följande:
    Åh! Förstår din frustrationen. Eller jag kan i alla fall föreställa mig den :( Hoppas innerligt att det är ett gravtecken bara, dina bruna flytningar.

Men du, Vilket fantastiskt fint plus du fått på Stickan :D :D Kan lutinus verkligen spöka så mycket?? Du måste ju vara gravid :))) STORT GRATTIS till dig!! Har faktiskt tänkt på dig idag, att du nämnde att du skulle tjuvtesta imorgon ;) Glad för din skull!!
    Tack! :)
    Lutinus kunde tydligen inte spöka, men jag är så orolig över att det droppar ljusröda bloddroppar nu...
    Usch, hoppas det inte är missfall...
  • FriidaB

Petris jag går på fertilitetscentrum i Stockholm.. Ska på ultraljud imorgon igen och får kolla antal Äggblåsor då :) Vart går ni någonstans?

Stort grattis Madeleine till +. Jobbig väntan bara..

Elfia idag går jag in på sprutdag 7. Dvs tredje dagen med två sprutor.. Nervös inför tiden som väntar...

• Blåblomman

Hoppar in här om det är okej. Jag (37) & min sambo (39) har försökt i snart 2 år. Har en missed abortion i bagaget (juli 2014). I höstas gjorde vi en utredning och för någon vecka sen fick vi vår remiss godkänd till Huddinge. Där var väntetiden 6 mån just nu vilket betyder i juni. Valde därför att utnyttja vårdgarantin och vi ska nu till St Görans istället. Där var väntetiden 5-6 veckor. Så nu är det bara att vänta , förhoppningsvis kommer vi dit för vårt nybesök senast efter påsk. Följer er andra med spänning och önskar alla lycka till!

• Grynis

God kväll.

Ikväll gjorde Orgalutranen faktiskt ont att ta och det svider mer för varje dos. Glömde även idag att ha öppningen på nålen uppåt vilket kanske var därför det gjorde ont att ta den plus att det blödde lite efteråt. Kanske nöp för hårt i magen och det var därför det gjorde ont när jag tog den? Men nu är det tagen och det är inte många sprutor kvar nu. Ska på ultraljud imorgon och får senare på dagen svar när jag ska ta den sista sprutan som ska få äggen att mogna.

• FriidaB

Håller med dig Grynis, den svider ganska ordentligt. Har läst lite i tråden och vi verkar ligga på exakt samma dagar :) Första gången för mig så det nytt med allt.. Och många tankar som snurrar..

Lycka till imorgon, så hoppas vi det ser fint ut för oss båda :)

• Elfia
    FriidaB skrev 2015-02-26 19:13:11 följande:

Petris jag går på fertilitetscentrum i Stockholm.. Ska på ultraljud imorgon igen och får kolla antal Äggblåsor då :) Vart går ni någonstans?

Elfia idag går jag in på sprutdag 7. Dvs tredje dagen med två sprutor.. Nervös inför tiden som väntar...

Kan du förklara det där för en som är helt ny med detta och fattar 0 :/ Hur räknar du nu? Sprutdag 7? Men tredje dagen? Två sprutor?

Jag väntar på mitt möte som är nästa gång förhoppningsvis får jag lite mer klartecken med allt detta hehe.
  • Elfia
    FriidaB skrev 2015-02-26 19:13:11 följande:

Kan du förklara det där för en som är helt ny med detta och fattar 0 :/ Hur räknar du nu? Sprutdag 7? Men tredje dagen? Två sprutor?

Jag väntar på mitt möte som är nästa gång förhoppningsvis får jag lite mer klartecken med allt detta hehe.
  • Elfia
    89Madeleine skrev 2015-02-26 16:01:46 följande:
    Tack! :)
    Lutinus kunde tydligen inte spöka, men jag är så orolig över att det droppar ljusröda bloddroppar nu...
    Usch, hoppas det inte är missfall...
    :( hoppas verkligen inte det!
  • Grynis
    FriidaB skrev 2015-02-26 21:57:21 följande:

Håller med dig Grynis, den svider ganska ordentligt. Har läst lite i tråden och vi verkar ligga på exakt samma dagar :) Första gången för mig så det nytt med allt.. Och många tankar som snurrar..

Lycka till imorgon, så hoppas vi det ser fint ut för oss båda :)

Är första gången för mig med och vi verkar ha samma datum på både ultraljud och äggplock :)

Har också mängder av tankar och funderingar så det är perfekt att ni finns som man kan bolla sina funderingar med :)

Lycka till imorgon!

Kram
  • Grynis
    Elfia skrev 2015-02-26 22:34:35 följande:

Jag kör den korta varianten och började med en spruta som heter Gonal-F. När jag var på sprutdag 4 med Gonalen så tillsatte jag ytterligare en spruta som heter Orgalutran. Så jag är idag på sprutdag 7 (totalt sen start) men tredje dagen med 2 sprutor. Förhoppningsvis är det inte så många dagar kvar innan jag får sluta med dessa två och istället ta den sprutan som ska få äggen att mogna inför äggplocket.

Hoppas att du fick lite klarhet :)
Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?