• Blåblomman

IVF 2015 ska vi följas?

Hoppar in här om det är okej. Jag (37) & min sambo (39) har försökt i snart 2 år. Har en missed abortion i bagaget (juli 2014). I höstas gjorde vi en utredning och för någon vecka sen fick vi vår remiss godkänd till Huddinge. Där var väntetiden 6 mån just nu vilket betyder i juni. Valde därför att utnyttja vårdgarantin och vi ska nu till St Görans istället. Där var väntetiden 5-6 veckor. Så nu är det bara att vänta , förhoppningsvis kommer vi dit för vårt nybesök senast efter påsk. Följer er andra med spänning och önskar alla lycka till!

• Blåblomman
    Lotten skrev 2015-03-08 16:22:54 följande:

I onsdags var vi på utredningsmöte. Där fick vi veta att alla prover och undersökningar ser bra ut. Det ska inte vara några problem med att bli gravid på naturlig väg. Ultraljud visade äggblåsor och ÄL har varit nu i helgen så vi har försökt själva även denna månad.

Remiss för IVF är skickad. Max 3 mån väntetid sa läkaren. Hur lång har väntan varit för er andra?

Låter som vår historia. Inga "fel" men blir ändå inte gravid. Ev har det med min misstänkta endometrios att göra. Vi fick vår remiss skickad i dec. Efter 3 mån fick vi svar om att det var 5-6 månaders väntetid. Då ringde jag till vårdgarantin, så nu ska vi få komma på nybesök om ca 3-4 veckor. Så till påsk hoppas jag vi har fått tid.
  • Blåblomman
    Lotten skrev 2015-03-10 21:17:07 följande:

Var i Sverige bor ni?

5-6 mån känns som en evighet! Hoppas det tar sig för oss båda snart.

Hatar dagarna mellan äl och bim! Försöker att inte tänka så mkt på det men svårt.

I Stockholm. Ni då?

Ja det gör ju det. Man har ju försökt i evigheter själv också och sen väntat på utredning. Men ett tips är att använda vårdgarantin när man vet att det är mer än 3 månaders väntan.

Ja de dagarna är skitjobbiga.
  • Blåblomman
    Lotten skrev 2015-03-11 15:37:12 följande:

Okej, Göteborg här.

Ja, han läkaren sa ngt om det med.

Jag vågar inte hoppas på för mkt men om det blir ett plus denna månaden så kan jag ev idag ha känt det där som några skriver om, att de känner när ägget fäster. Kan ju ha varit något annat men tänkte såklart på det när jag kände den smärtan tidigare idag.

Hur ligger du till i cykeln? :)

Oj vad spännande! Håller tummarna att det är så. jag är på dag 14, så det är äl idag. Känner av en ganska kraftig molvärk, som mensvärk idag. Kände också ett litet stick på vänster sida för en stund sen, samma sida jag vet att ägget är. Var på VUL i måndags. Får hoppas det blir plus den här månaden. Sista som vi försöker själva innan ivf.
  • Blåblomman
    Magda 01 skrev 2015-03-13 10:58:12 följande:

Ett embryn sattes i i går :) nu ligger den i limoden och gottar sig det var en härlig känsla när man såg när dom satt den på plats

:):)

7av 8 ägg blev befruktade :) hoppas några blir frysts nu

Lång väntan kommer nu 2 veckor

Spännande! Nu håller vi tummarna!!
  • Blåblomman

För 2 veckor sen konaktade jag vårdgarantin då vanliga kön var så lång (5-6 mån). Idag fick vi kallelesen till vad jag trodde var vårdgarantins val (St Görans, som skulle ta ca 5 veckor). Men nu ser jag att det är till Fertilitetscentrum. Huddinge har skickat remissen dit. Hur gör man nu? Ska jag kontakta klinikerna?

• Blåblomman

Jag ska ringa en av klinikerna i morgon (den via vårdgarantin) och höra om de vet när vi ska bli kallade, eftersom vi redan fått en tid via landstingskön i april. Kommer nog välja den som kan ta emot oss snabbast, om de är ungefär samtidigt väljer vi nog den som ligger närmast geografiskt.

Annars är jag på äl+4 idag och har haft molvärk och varit lite gasig alla dar sen ägglossningen. Men det kan lika väl vara endometriosen som gör sig påmind. Vet väl först om ca 10 dar om det blev något denna gång. Men har inga större förhoppningar. Det har ju inte tagit typ de senaste 22 gångerna...

Hållet tummarna för er!

• Blåblomman
    Petris skrev 2015-03-15 19:00:34 följande:

Ååh den där jäkla endometriosen! Gör du ivf pga den? Ja har sökt för min bråkiga magen sen 2003 men då vi gjorde vår utredning för ivfen så hitta man endo på min ena äggstock! 12 år. tog de innan ja fick min diagnos.. Skandal!!! Ja fick genom landstinget och fick komma rätt fort 2 månader tog de bara. Va pga av mitt låga amh värde och min endo! Ja ringde och tryckte på hela tiden.. :)

De kunde inte hitta några fysiska fel på oss men läkaren såg en cysta på ena äggstocken vid vår utredning. Så det är nog därför vi får göra ivf. Har egentligen inte haft så jättestora problem innan, det är först de två senaste åren sen jag sluade med p-piller som jag fått ganska så ont både vid ägglossning och mens. Kommer nog utreda det mera sen efteråt om vi får barn.

Oj 2 månader det gick fort. Vi har väntat sen december men nu verkar det som att vi sätter igång i april.
  • Blåblomman
    Elfia skrev 2015-03-15 21:30:15 följande:

Tack (ifall inlägget nu var till mig) haha :)

I vilket fall så hoppas jag ni får komma in så fort som möjligt. Önskar er all lycka till.

Jo det var ju det

Tack!
  • Blåblomman

Jag pratade med St Göran idag men de hade inte fått remissen från Huddinge än vilket hon tyckte var konstigt. De hade tom en ledig tid redan nästa vecka. Så nu ska jag prata med Huddinge imorgon och trycka på att de får faxa remissen omgående till St Göran. För mig känns en tid 3 veckor tidigare verkligen så mycket bättre. Vill inte vänta längre utan har vi tur kan vi köra igång på en gång med tanke på när nästa mens är. Håll tummarna nu!

Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?