• panisette

IVF 2015 ska vi följas?

Jag och min sambo påbörjat behandling med IVF nu på Huddinge sjukhus efter att ha försökt bli med barn i snart tre år. 
    Jag ska köra korta versionen, tog första sprutan Gonal F nu ikväll och är supernervös över ALLT! :) Biverkningar och hur det ska gå!

Vore kul om det är några andra som också börjar/ska börja med IVF som vill följas åt och dela erfarenheter?

Berätta gärna när ni börjar och uppdatera om hur det går för er! Så kan vi vädra våra tankar :)

• Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?
  • Petris

Denna gång fick ja pregnyl, man blandar ihop de själv! Ovitrelle tog ja förra ivfen och den va mkt bättre. Pregnylen är tydligen starkare sa dom. Lycka till nu på tisdag. :) vitrell

FriidaB skrev 2015-03-01 21:55:10 följande:

Ovitrelle.. Du oxå? :)

FriidaB skrev 2015-03-01 21:55:10 följande:

Ovitrelle.. Du oxå? :)

• Petris

Va skönt att de löste sig. :) Ja nu är de nära, för dig med! :) ogillar oxå sprutorna så känns skönt att sista sprutan är tagen. :) Lycka till du med på onsdag, kommer gå kanon! :)

Saturnus skrev 2015-03-01 22:31:25 följande:

Åh vad kul att det närmar sig äggplock för er. Längtar, ogillar sprutperioden. Jag fick tag i sprutorna idag som tur var så nu är det bara att injicera på :)

Lycka till på VUL och äggplock!

• Petris

Nej nu är ja snurrig! :) va inte du som skulle plocka på onsdag!

Saturnus skrev 2015-03-01 22:31:25 följande:

Åh vad kul att det närmar sig äggplock för er. Längtar, ogillar sprutperioden. Jag fick tag i sprutorna idag som tur var så nu är det bara att injicera på :)

Lycka till på VUL och äggplock!

• Petris

Hoppas de går bra imorgon på vul och att äggplocket blir på onsdag! :) Ja börjar bli lite smått nervös nu,men de gick ju bra förra gången så ja får hoppas på att de gör de nu med! :)

Grynis skrev 2015-03-01 22:03:43 följande:

Spännande att få ta ägglossningssprutan :)

Jag hoppas jag tagit mina sista idag och att nästa spruta blir ägglossningssprutan.

Dock droppade det lite om Orgalutranen idag när jag drog av skyddet så jag hoppas att det inte var så mkt så äggen lossnar i förtid :/

Ska på nytt ultraljud imorgon och hoppas att äggplocket blir på onsdag.

• Grynis
    Petris skrev 2015-03-01 23:26:49 följande:

Hoppas de går bra imorgon på vul och att äggplocket blir på onsdag! :) Ja börjar bli lite smått nervös nu,men de gick ju bra förra gången så ja får hoppas på att de gör de nu med! :)

Ultraljudet gick bra och dom hade växt på bra. Äggplock blir först på fredag så 2 dagar till med dubbla sprutor och på onsdag kl: 19:30 ska ägglossningssprutan tas :)

Är nära nu och det börjar bli lite nervöst. Fast jag är mer nervös för medicinen man ska få än själva äggplocket.

Kram
  • Petris

Åååh så spännande! Ja börjar känna mig nervös ja med för imorgon.. Ska dit på morgonen som tur är! :) :) Kramar

Grynis skrev 2015-03-02 15:54:14 följande:

Ultraljudet gick bra och dom hade växt på bra. Äggplock blir först på fredag så 2 dagar till med dubbla sprutor och på onsdag kl: 19:30 ska ägglossningssprutan tas :)

Är nära nu och det börjar bli lite nervöst. Fast jag är mer nervös för medicinen man ska få än själva äggplocket.

Kram

• Saturnus
    Petris skrev 2015-03-01 23:23:44 följande:

Nej nu är ja snurrig! :) va inte du som skulle plocka på onsdag!

Nope! Många här :) Jag är inne på tredje dagen med sprutor. På onsdag är första VUL:et. Blir spännande o se vad resultatet blir med ny medicin.
  • FriidaB

Äggplockningen gick bra. . blev otroligt fint omhändertagna på kliniken :) Kände inte särskilt mycket under plocket men är lite öm och svullen i magen nu samt lite molande värk.. Drömde mardrömmar inatt om att Äggblåsorna inte innehöll några ägg, inte en enda av dom.. Men ut kom 10 ägg totalt.

Nu återstår det att se om dom är mogna, sen om dom lyckas bli befruktade och tillsist att dom celldelar sig fint. Denna eviga väntan.

Hur har det gått för dig Petris? :)

• Grynis
    FriidaB skrev 2015-03-03 14:28:18 följande:

Äggplockningen gick bra. . blev otroligt fint omhändertagna på kliniken :) Kände inte särskilt mycket under plocket men är lite öm och svullen i magen nu samt lite molande värk.. Drömde mardrömmar inatt om att Äggblåsorna inte innehöll några ägg, inte en enda av dom.. Men ut kom 10 ägg totalt.

Nu återstår det att se om dom är mogna, sen om dom lyckas bli befruktade och tillsist att dom celldelar sig fint. Denna eviga väntan.

Åh vad roligt att dom fick ut så många ägg :)

Håller tummarna att allt går bra.

Kram
  • Petris

Ååh va skönt att de gick bra för dig och grattis till en fin skörd. :) De gick bra för mig med! Fick ut 7 ägg vilket ja är glad för m tanke på min dåliga äggreserv. :) Gjorde inte ont men dom fick lov och punktera en cysta och de gjorde jäkligt ont.. Fick ligga m dropp efteråt (antibiotika) så ja ej får någon inflammation. Håller m dig, evig väntan! Lite små ons i magen nu men de är helt okej! Vetekudden är min bästa vän. :) Håller tummarna för oss båda! Kramar

FriidaB skrev 2015-03-03 14:28:18 följande:

Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?