• panisette

IVF 2015 ska vi följas?

Jag och min sambo påbörjat behandling med IVF nu på Huddinge sjukhus efter att ha försökt bli med barn i snart tre år. 
    Jag ska köra korta versionen, tog första sprutan Gonal F nu ikväll och är supernervös över ALLT! :) Biverkningar och hur det ska gå!

Vore kul om det är några andra som också börjar/ska börja med IVF som vill följas åt och dela erfarenheter?

Berätta gärna när ni börjar och uppdatera om hur det går för er! Så kan vi vädra våra tankar :)

• Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?
  • Petris

Hej och välkommen! :) va spännande, ja går oxå på Huddinge. :) gjorde ÄP i tisdags och ET i torsdags så här ruvas de för fullt. Lycka till på tisdag, ja har blivit väldigt bra bemött där och barnmorskorna är helt underbara. :)

Magda 01 skrev 2015-03-07 18:49:32 följande:

Hej tjejer

Jag hoppar in här

Jag och min man har försökt i 2 år utan att jag har blivit gravid

Nu har vi börjat med ivf behandling på Huddinge sjukhus

På tisdag blir det äggplockning :) jag har 17 blåsor

Jag har 1 på 18 och dom andra ligger på 14 och 9

Jag hoppas dom andra kommer ligga på 17 så dom kan ta ut mer ägg

• Petris

Nää usch krya på dig! Ja har åkt på bihåleinflammation men pratat m Huddinge och de va okej att ta antibiotika men då för gravida. Både ja och min sambo låg ju i influensa veckan innan ÄP och de märktes på sperma provet då de annars är fullt normalt men nu va de få och långsamma spermier. Dom fick tydligen göra ICSI.. Så de påverkade verkligen, att han va så sjuk!!! men alla utom 1 vart ju berfuktade så de va bra ändå! Känner du av ngt ännu? Ja har molvärk i magen vet ej om de är bra eller dåligt!? Ska försöka stt inte analysera minsta lilla denna gång. : ) Precis som du skrev att nu kan man inte göra ngt utan de är kroppen som bestämmer om den lilla vill bo kvar eller inte... Vila och drick mkt vätska! Kram

FriidaB skrev 2015-03-07 12:32:54 följande:

Stort Grattis till fin skörd Grynis. :) Bara att hålla tummarna nu..

Själv ligger jag totalt däckad i sängen.. Megaförkylning, huvudvärk och ev tom lite feber.. Känns jobbigt då jag skulle vilja vara på TOPP för att ge vår lillaTuss de absolut bästa förutsättningarna.

Samtidig ekar läkarens ord i huvudet som på något sätt har lugnat mig sedan i torsdags - "Nu finns det absolut ingenting ni kan göra längre, bara vänta och se". Men ack så frustrerande!!

Hoppas ni andra mår bra :)

• Saturnus
    Lisa 236 skrev 2015-03-07 18:06:57 följande:

Hej på er tänkte bara berätta att vi gör vår 14 insättning och varit gravid 10 ggr förrut utan att det blivit barn och så dök detta upp idag på Rd 6

Får bara hoppas denna håller i sig denna gång..... Så glad smile1.gif
    Åh stort grattis!!! Håller tummarna stenhårt! Vilken kämpe du är! Har dom ändrat någon medicinering för dig? Kram
  • Saturnus
    Magda 01 skrev 2015-03-07 18:49:32 följande:

Hej tjejer

Jag hoppar in här

Jag och min man har försökt i 2 år utan att jag har blivit gravid

Nu har vi börjat med ivf behandling på Huddinge sjukhus

På tisdag blir det äggplockning :) jag har 17 blåsor

Jag har 1 på 18 och dom andra ligger på 14 och 9

Jag hoppas dom andra kommer ligga på 17 så dom kan ta ut mer ägg

Spännande! Då ligger vi ganska lika & kan följas åt. Äggplock på måndag för mig. Vilken dag gjorde du ditt vul?
  • Saturnus
    Petris skrev 2015-03-07 20:24:37 följande:

Nää usch krya på dig! Ja har åkt på bihåleinflammation men pratat m Huddinge och de va okej att ta antibiotika men då för gravida. Både ja och min sambo låg ju i influensa veckan innan ÄP och de märktes på sperma provet då de annars är fullt normalt men nu va de få och långsamma spermier. Dom fick tydligen göra ICSI.. Så de påverkade verkligen, att han va så sjuk!!! men alla utom 1 vart ju berfuktade så de va bra ändå! Känner du av ngt ännu? Ja har molvärk i magen vet ej om de är bra eller dåligt!? Ska försöka stt inte analysera minsta lilla denna gång. : ) Precis som du skrev att nu kan man inte göra ngt utan de är kroppen som bestämmer om den lilla vill bo kvar eller inte... Vila och drick mkt vätska! Kram

Vi verkar vara flera. Jag blev stormförkyld igår. Har dock ingen feber, känns bra. Vad skönt att du fick så många befruktade ändå. Bra ägg mao! :)

Krya på er alla i tråden.
  • Magda 01

[quote=74975196][quote-nick]Saturnus skrev 2015-03-07 21:44:11 följande:[/quote-nick]

Spännande! Då ligger vi ganska lika & kan följas åt. Äggplock på måndag för mig. Vilken dag gjorde du ditt vul?

[/

Jag var där i fredags

Vad spännande att du får göra äggplockning på måndag du får berätta hur det kändes

Gjorde ägglåsning sprutan ont ?

• Magda 01
    Petris skrev 2015-03-07 20:08:33 följande:

Hej och välkommen! :) va spännande, ja går oxå på Huddinge. :) gjorde ÄP i tisdags och ET i torsdags så här ruvas de för fullt. Lycka till på tisdag, ja har blivit väldigt bra bemött där och barnmorskorna är helt underbara. :)

[/

Tack :) ja det är underbar personal alla jag har träffat är så snälla

Jag håller tummarna för dig

Gjorde ÄL ont ?

[quote=74974783][quote-nick]Petris skrev 2015-03-07 20:08:33 följande:[/quote-nick]

• Magda 01

Hej tjejer

Tänkte vi kunde ha en fb gupp som är hemlig

Det är lättare att följa er och läsa så man inte missar något

Vad tycker ni om det ?

• Magda 01

Jag har skapat en hemlig fb grupp

Om ni vill att jag ska lägga till er så skicka ett meddelande till mig :)

• Lotten

I onsdags var vi på utredningsmöte. Där fick vi veta att alla prover och undersökningar ser bra ut. Det ska inte vara några problem med att bli gravid på naturlig väg. Ultraljud visade äggblåsor och ÄL har varit nu i helgen så vi har försökt själva även denna månad.

Remiss för IVF är skickad. Max 3 mån väntetid sa läkaren. Hur lång har väntan varit för er andra?

Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?