• Saturnus

IVF 2015 ska vi följas?

Hej!

Hoppar in här. :) Jag startar mitt tredje försök i morgon. Byter medicinering från Gonal till Menopur. Någon fler som bytt o fått flera befruktade ägg? Någon fler som startar behandling i dagarna?

Lycka till alla i tråden!

• Saturnus

Orgalutranen förhindrar ägglossning. Otrivelle gör att äggen mognar och släpper inom 24-36 tim.

Må så gott!

Elfia skrev 2015-02-27 21:00:06 följande:

Ja det fick jag :) tack du snälla för förklaringen! Jag har varit och hämtat ut mina sprutor här i veckan och jag har fått utskrivet Menopur i två olika enheter. 1200IE och en på 600IE. Vet ännu inte riktigt om jag ska behöva ta ifrån båda? Får se vad de säger nästa vecka. Den där orgalutranen fick jag också. Vad gör den? Och vad heter sprutan som ska få äggen att mogna?

• Saturnus
    Petris skrev 2015-02-27 22:19:44 följande:

Usch för dom där jäkla sprutorna! :( ja böir alldeles blå på magen av alla sticken. Råka sticka i ett blodkärl idag, de gjorde lite ont! Känns som en evighet tills man sprutat in allt. Ja går ju på hög dos 412,5. Förstår att man blir besviken man vill ju bara ha de där ÄP över.

Måste få fråga. Jag ska ta samma dos som dig, jag fick 1200 IE utskrivet. Blir det 1200 totalt när man blandat. Jag blev så osäker nu om jag endast fått dos för två-tre dagar i så fall. Vet du?
  • Saturnus

Glöm frågan. Apoteket hade inte skrivit ut allt????hoppas det går att få tag mer i morgon. Bara ett som har 1-2 i lager. Håll tummarna!

Saturnus skrev 2015-02-28 21:03:03 följande:

Måste få fråga. Jag ska ta samma dos som dig, jag fick 1200 IE utskrivet. Blir det 1200 totalt när man blandat. Jag blev så osäker nu om jag endast fått dos för två-tre dagar i så fall. Vet du?

• Saturnus

Åh vad kul att det närmar sig äggplock för er. Längtar, ogillar sprutperioden. Jag fick tag i sprutorna idag som tur var så nu är det bara att injicera på :)

Lycka till på VUL och äggplock!

• Saturnus
    Petris skrev 2015-03-01 23:23:44 följande:

Nej nu är ja snurrig! :) va inte du som skulle plocka på onsdag!

Nope! Många här :) Jag är inne på tredje dagen med sprutor. På onsdag är första VUL:et. Blir spännande o se vad resultatet blir med ny medicin.
  • Saturnus

Grattis alla till bra äggplock med många ägg!!

Varför punkterar man en cysta? Hur gick det, blev du bedövad? Varför behövdes dropp? Håller tummarna för många befruktade ägg. I morgon ska jag på första vul. Kram

Petris skrev 2015-03-03 18:03:00 följande:

Ååh va skönt att de gick bra för dig och grattis till en fin skörd. :) De gick bra för mig med! Fick ut 7 ägg vilket ja är glad för m tanke på min dåliga äggreserv. :) Gjorde inte ont men dom fick lov och punktera en cysta och de gjorde jäkligt ont.. Fick ligga m dropp efteråt (antibiotika) så ja ej får någon inflammation. Håller m dig, evig väntan! Lite små ons i magen nu men de är helt okej! Vetekudden är min bästa vän. :) Håller tummarna för oss båda! Kramar

• Saturnus
    Petris skrev 2015-03-03 18:03:00 följande:

Ååh va skönt att de gick bra för dig och grattis till en fin skörd. :) De gick bra för mig med! Fick ut 7 ägg vilket ja är glad för m tanke på min dåliga äggreserv. :) Gjorde inte ont men dom fick lov och punktera en cysta och de gjorde jäkligt ont.. Fick ligga m dropp efteråt (antibiotika) så ja ej får någon inflammation. Håller m dig, evig väntan! Lite små ons i magen nu men de är helt okej! Vetekudden är min bästa vän. :) Håller tummarna för oss båda! Kramar

Hur många ägg har du fått ut tidigare?

Jag var på första vul idag. Fick inga fler ägg med menopur utan snarare färre. Hoppas nu på att flera ska mogna tills på fredag.

Hur stora är era ägg vid VUL? Vilken stl vill era läkare att dom ska komma upp i?

Kram till Er!
  • Saturnus
    Petris skrev 2015-03-04 12:56:47 följande:

Va duktigt du är som orkar jobba såhär dagen efter! Själv är ja hemma idag, skulle ta de lugnt ett par dagar tyckte dom eftersom dom punktera cystan.. Jobbar i vården så har inte direkt något stillasittande jobb!!! Förra ivfen plockades 5 ägg, 1 va omoget så 4 vart befruktade och 3 st delade sig men tyvärr fick ja inget till frysern men fick tillbaka ett 4 celligt 10 poängs ägg. :) Ja verkligen nervöst denna väntan!!!!

Nu är det min tur. Missade ditt inlägg :)
  • Saturnus

Till alla här

Hur stora var era ägg vid VUL? Vilken stl vill era läkare att dom ska komma upp i? Förklara gärna när ni fick ta otrivelle efter stl & dagen för VUL.

Tacksam för svar.. Kram

Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?