• panisette

IVF 2015 ska vi följas?

Jag och min sambo påbörjat behandling med IVF nu på Huddinge sjukhus efter att ha försökt bli med barn i snart tre år. 
    Jag ska köra korta versionen, tog första sprutan Gonal F nu ikväll och är supernervös över ALLT! :) Biverkningar och hur det ska gå!

Vore kul om det är några andra som också börjar/ska börja med IVF som vill följas åt och dela erfarenheter?

Berätta gärna när ni börjar och uppdatera om hur det går för er! Så kan vi vädra våra tankar :)

• Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?
  • FriidaB

Åh vad roligt att höra, grattis till dig oxå!! :) Lite ömmare i magen just nu samt vääääldigt bubblig i magen..

Håller som sagt tummarna för att allt går vägen för oss.. Visst hade du gjort en tidigare oxå?

Kraam

• Saturnus

Grattis alla till bra äggplock med många ägg!!

Varför punkterar man en cysta? Hur gick det, blev du bedövad? Varför behövdes dropp? Håller tummarna för många befruktade ägg. I morgon ska jag på första vul. Kram

Petris skrev 2015-03-03 18:03:00 följande:

Ååh va skönt att de gick bra för dig och grattis till en fin skörd. :) De gick bra för mig med! Fick ut 7 ägg vilket ja är glad för m tanke på min dåliga äggreserv. :) Gjorde inte ont men dom fick lov och punktera en cysta och de gjorde jäkligt ont.. Fick ligga m dropp efteråt (antibiotika) så ja ej får någon inflammation. Håller m dig, evig väntan! Lite små ons i magen nu men de är helt okej! Vetekudden är min bästa vän. :) Håller tummarna för oss båda! Kramar

• Petris

Tack! :) Yes de är min andra ivf, då hade ja hemska smärtor efter ÄP men denna gång har de gått mkt bättre. Fick dessutom 1 ägg mer en förra gången.:) är oxå bubblig i magen,sovit hela efm helt slut! Ja nu håller vi tummarna för oss. :) Kraaam

FriidaB skrev 2015-03-03 20:05:12 följande:

Åh vad roligt att höra, grattis till dig oxå!! :) Lite ömmare i magen just nu samt vääääldigt bubblig i magen..

Håller som sagt tummarna för att allt går vägen för oss.. Visst hade du gjort en tidigare oxå?

Kraam

• Petris

Tack snälla du! :) Jag har endometrioscystor så för att komma åt äggen som låg bakom cystan så fick den lov att punkteras. Hade bara den vanliga bedövningen som man får i slidväggen innan plocket och massa morfin då såklart! :) men de gjorde förbaskat ont ändå.. Skrek rakt ut! Annars va de helt smärtfritt själva plocket. Droppen fick jag pga att de inte ska bli någon inflammation. Ååh hoppas du harasss fina blåsor! :) kram och lycka till

Saturnus skrev 2015-03-03 20:37:02 följande:

Grattis alla till bra äggplock med många ägg!!

Varför punkterar man en cysta? Hur gick det, blev du bedövad? Varför behövdes dropp? Håller tummarna för många befruktade ägg. I morgon ska jag på första vul. Kram

• FriidaB

Tack till alla :) Aj, ont med cystor!! Får jag fråga hur gick det på ditt första försök? Hur många blev befruktade?

Är på jobbet nu och försöker stå ut... lite smärtor som kommer och går.. Ser med spänning fram emot morgondagen däremot :)

• Petris

Va duktigt du är som orkar jobba såhär dagen efter! Själv är ja hemma idag, skulle ta de lugnt ett par dagar tyckte dom eftersom dom punktera cystan.. Jobbar i vården så har inte direkt något stillasittande jobb!!! Förra ivfen plockades 5 ägg, 1 va omoget så 4 vart befruktade och 3 st delade sig men tyvärr fick ja inget till frysern men fick tillbaka ett 4 celligt 10 poängs ägg. :) Ja verkligen nervöst denna väntan!!!!

FriidaB skrev 2015-03-04 12:22:23 följande:

Tack till alla :) Aj, ont med cystor!! Får jag fråga hur gick det på ditt första försök? Hur många blev befruktade?

Är på jobbet nu och försöker stå ut... lite smärtor som kommer och går.. Ser med spänning fram emot morgondagen däremot :)

• Grynis

Nu är sista sprutan tagen så nu är det nära :) Otrivellen eller hur det nu stavad ;) kändes ingenting utan var den lättaste av alla sprutor.

Nu är det bara äggplocket på fredag kvar och är så glad att jag fixade alla dessa sprutor på egen hand med stöd av min make som varit med och räknat till 10 för varje spruta.

Hur går det för er andra?

Kram

• Saturnus
    Petris skrev 2015-03-03 18:03:00 följande:

Ååh va skönt att de gick bra för dig och grattis till en fin skörd. :) De gick bra för mig med! Fick ut 7 ägg vilket ja är glad för m tanke på min dåliga äggreserv. :) Gjorde inte ont men dom fick lov och punktera en cysta och de gjorde jäkligt ont.. Fick ligga m dropp efteråt (antibiotika) så ja ej får någon inflammation. Håller m dig, evig väntan! Lite små ons i magen nu men de är helt okej! Vetekudden är min bästa vän. :) Håller tummarna för oss båda! Kramar

Hur många ägg har du fått ut tidigare?

Jag var på första vul idag. Fick inga fler ägg med menopur utan snarare färre. Hoppas nu på att flera ska mogna tills på fredag.

Hur stora är era ägg vid VUL? Vilken stl vill era läkare att dom ska komma upp i?

Kram till Er!
  • Saturnus
    Petris skrev 2015-03-04 12:56:47 följande:

Va duktigt du är som orkar jobba såhär dagen efter! Själv är ja hemma idag, skulle ta de lugnt ett par dagar tyckte dom eftersom dom punktera cystan.. Jobbar i vården så har inte direkt något stillasittande jobb!!! Förra ivfen plockades 5 ägg, 1 va omoget så 4 vart befruktade och 3 st delade sig men tyvärr fick ja inget till frysern men fick tillbaka ett 4 celligt 10 poängs ägg. :) Ja verkligen nervöst denna väntan!!!!

Nu är det min tur. Missade ditt inlägg :)
  • Saturnus

Till alla här

Hur stora var era ägg vid VUL? Vilken stl vill era läkare att dom ska komma upp i? Förklara gärna när ni fick ta otrivelle efter stl & dagen för VUL.

Tacksam för svar.. Kram

Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?