• panisette

IVF 2015 ska vi följas?

Jag och min sambo påbörjat behandling med IVF nu på Huddinge sjukhus efter att ha försökt bli med barn i snart tre år. 
    Jag ska köra korta versionen, tog första sprutan Gonal F nu ikväll och är supernervös över ALLT! :) Biverkningar och hur det ska gå!

Vore kul om det är några andra som också börjar/ska börja med IVF som vill följas åt och dela erfarenheter?

Berätta gärna när ni börjar och uppdatera om hur det går för er! Så kan vi vädra våra tankar :)

• Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?
  • Petris

Vad skönt att de gick bra! : ) 12 ägg är ju jätte bra. :) :) Ja ruvar på här hemma, de lutinus är inge vidare mysigt att ta.. Bläää!! Ja har inte haft ont alls efter äggplocket så de va jätte skönt, hade ju fruktansvärda smärtor vid mitt förra äggplock! Grattis till en fin skörd. Blir de ET för dig på måndag?

Grynis skrev 2015-03-06 13:23:58 följande:

Då var äggplocket gjort och det var inte så farligt som jag trodde att det skulle vara. Underbar personal som verkligen var lugna och metodiska under hela proceduren.

12 ägg fick dom ut och målet är att odla till blastocystor så nu är det bara att hoppas att det blir så.

Hade lite mensvärksliknande smärtor efterråt men är nu helt smärtfri. Kan ömma till lite när jag är uppe och går men annars mår jag jätte bra :)

Hur går det för er andra?

Kram

• Grynis
    Petris skrev 2015-03-06 14:10:22 följande:

Vad skönt att de gick bra! : ) 12 ägg är ju jätte bra. :) :) Ja ruvar på här hemma, de lutinus är inge vidare mysigt att ta.. Bläää!! Ja har inte haft ont alls efter äggplocket så de va jätte skönt, hade ju fruktansvärda smärtor vid mitt förra äggplock! Grattis till en fin skörd. Blir de ET för dig på måndag?

Dom hoppas på 5 dagars så än så länge blir det på onsdag, men blir det 2 dagars blir det på söndag och blir det 3 dagars är det måndag som gäller.

Jag hoppas på onsdag fast då får jag göra insättningen själv då min man har en viktig kurs han inte kan lämna återbud till. Men dom lovade att han skulle få ett foto på embryot om det blir på onsdag :)

Jag ska börja lutinus imorgon och dom sa att det kommer gå åt många trosskydd ;)
  • Petris

Håller tummarna! Ja fick oxå va ensam på min förra ET då min sambo hade viktigt möte. Ja massa trosskydd är att rekommendera. :) :)

Grynis skrev 2015-03-06 14:18:06 följande:

Dom hoppas på 5 dagars så än så länge blir det på onsdag, men blir det 2 dagars blir det på söndag och blir det 3 dagars är det måndag som gäller.

Jag hoppas på onsdag fast då får jag göra insättningen själv då min man har en viktig kurs han inte kan lämna återbud till. Men dom lovade att han skulle få ett foto på embryot om det blir på onsdag :)

Jag ska börja lutinus imorgon och dom sa att det kommer gå åt många trosskydd ;)

• Saturnus
    Grynis skrev 2015-03-06 13:23:58 följande:

Då var äggplocket gjort och det var inte så farligt som jag trodde att det skulle vara. Underbar personal som verkligen var lugna och metodiska under hela proceduren.

12 ägg fick dom ut och målet är att odla till blastocystor så nu är det bara att hoppas att det blir så.

Hade lite mensvärksliknande smärtor efterråt men är nu helt smärtfri. Kan ömma till lite när jag är uppe och går men annars mår jag jätte bra :)

Hur går det för er andra?

Kram

Wow 12 ägg grattis! Hoppas på många befruktade.

Jag var på mitt andra vul idag och blev glad för mina fyra ägg. 2 x 17,5 och 1 x 15,5 och 1x 14,5 så någorlunda jämna. Nu hoppas jag att alla blir mogna o i allafall tre befruktade. På måndag gäller det!

Håller med ogillar lutinus. Äckligt o sedan mår jag sådär av det!

Håller tummarna för många pluss i mars & barn 2015!
  • FriidaB

Stort Grattis till fin skörd Grynis. :) Bara att hålla tummarna nu..

Själv ligger jag totalt däckad i sängen.. Megaförkylning, huvudvärk och ev tom lite feber.. Känns jobbigt då jag skulle vilja vara på TOPP för att ge vår lillaTuss de absolut bästa förutsättningarna.

Samtidig ekar läkarens ord i huvudet som på något sätt har lugnat mig sedan i torsdags - "Nu finns det absolut ingenting ni kan göra längre, bara vänta och se". Men ack så frustrerande!!

Hoppas ni andra mår bra :)

• Grynis
    Saturnus skrev 2015-03-07 00:04:11 följande:

Wow 12 ägg grattis! Hoppas på många befruktade.

Jag var på mitt andra vul idag och blev glad för mina fyra ägg. 2 x 17,5 och 1 x 15,5 och 1x 14,5 så någorlunda jämna. Nu hoppas jag att alla blir mogna o i allafall tre befruktade. På måndag gäller det!

Håller med ogillar lutinus. Äckligt o sedan mår jag sådär av det!

Håller tummarna för många pluss i mars & barn 2015!

Håller tummarna för dig :)

Har tagit andra tabletten med lutinus och än så länge är det inte så farligt, men ju fler man har använda ju kladdigare kommer det väl att bli ;)
  • Grynis
    FriidaB skrev 2015-03-07 12:32:54 följande:

Stort Grattis till fin skörd Grynis. :) Bara att hålla tummarna nu..

Själv ligger jag totalt däckad i sängen.. Megaförkylning, huvudvärk och ev tom lite feber.. Känns jobbigt då jag skulle vilja vara på TOPP för att ge vår lillaTuss de absolut bästa förutsättningarna.

Samtidig ekar läkarens ord i huvudet som på något sätt har lugnat mig sedan i torsdags - "Nu finns det absolut ingenting ni kan göra längre, bara vänta och se". Men ack så frustrerande!!

Hoppas ni andra mår bra :)

Hoppas att du snart mår bättre.

Förstår att väntan är jobbig. Jag kommer nog att klättra i taket av otålighet sen.
  • Lisa 236

Hej på er tänkte bara berätta att vi gör vår 14 insättning och varit gravid 10 ggr förrut utan att det blivit barn och så dök detta upp idag på Rd 6

Får bara hoppas denna håller i sig denna gång..... Så glad
  • Magda 01

Hej tjejer

Jag hoppar in här

Jag och min man har försökt i 2 år utan att jag har blivit gravid

Nu har vi börjat med ivf behandling på Huddinge sjukhus

På tisdag blir det äggplockning :) jag har 17 blåsor

Jag har 1 på 18 och dom andra ligger på 14 och 9

Jag hoppas dom andra kommer ligga på 17 så dom kan ta ut mer ägg

• Petris

Åååh men de är ju helt underbart! :) :) Håller tummar och tår att liten vill stanna. :) Grattis!

Lisa 236 skrev 2015-03-07 18:06:57 följande:

Hej på er tänkte bara berätta att vi gör vår 14 insättning och varit gravid 10 ggr förrut utan att det blivit barn och så dök detta upp idag på Rd 6

Får bara hoppas denna håller i sig denna gång..... Så glad

Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?