• panisette

IVF 2015 ska vi följas?

Jag och min sambo påbörjat behandling med IVF nu på Huddinge sjukhus efter att ha försökt bli med barn i snart tre år. 
    Jag ska köra korta versionen, tog första sprutan Gonal F nu ikväll och är supernervös över ALLT! :) Biverkningar och hur det ska gå!

Vore kul om det är några andra som också börjar/ska börja med IVF som vill följas åt och dela erfarenheter?

Berätta gärna när ni börjar och uppdatera om hur det går för er! Så kan vi vädra våra tankar :)

• Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?
  • Elfia
    Saturnus skrev 2015-02-27 21:48:47 följande:

Orgalutranen förhindrar ägglossning. Otrivelle gör att äggen mognar och släpper inom 24-36 tim.

Må så gott!

Tack då vet jag :) desamma :)
  • Saturnus
    Petris skrev 2015-02-27 22:19:44 följande:

Usch för dom där jäkla sprutorna! :( ja böir alldeles blå på magen av alla sticken. Råka sticka i ett blodkärl idag, de gjorde lite ont! Känns som en evighet tills man sprutat in allt. Ja går ju på hög dos 412,5. Förstår att man blir besviken man vill ju bara ha de där ÄP över.

Måste få fråga. Jag ska ta samma dos som dig, jag fick 1200 IE utskrivet. Blir det 1200 totalt när man blandat. Jag blev så osäker nu om jag endast fått dos för två-tre dagar i så fall. Vet du?
  • Saturnus

Glöm frågan. Apoteket hade inte skrivit ut allt????hoppas det går att få tag mer i morgon. Bara ett som har 1-2 i lager. Håll tummarna!

Saturnus skrev 2015-02-28 21:03:03 följande:

Måste få fråga. Jag ska ta samma dos som dig, jag fick 1200 IE utskrivet. Blir det 1200 totalt när man blandat. Jag blev så osäker nu om jag endast fått dos för två-tre dagar i så fall. Vet du?

• Petris

Ja de du blandar blir totalt 1200. :) Hur många paket fick du utskrivet? Har du oxå låg äggreserv? Tog min sista spruta- Menopur nu ikväll. :) imorgon blir de ägglossnings sprutan och på tisdag äggplock! När ska du börja m sprutorna.? :)

Saturnus skrev 2015-02-28 21:03:03 följande:

• Petris

Haha nu såg ja att du skrivit.. Ååh alltid ständigt jakt på sprutorna.. Håller tummarna att du får tag i de. :)

Saturnus skrev 2015-02-28 22:33:55 följande:

Glöm frågan. Apoteket hade inte skrivit ut allt????hoppas det går att få tag mer i morgon. Bara ett som har 1-2 i lager. Håll tummarna!

• Petris

Ååh ja ska ta min 21:30!!! ja visst blir man pirrig?! :) Villen ägglossnings spruta tog du?

FriidaB skrev 2015-03-01 20:47:41 följande:

Ägglossningsspruta just tagen, känns lite nervöst..

• Grynis

Spännande att få ta ägglossningssprutan :)

Jag hoppas jag tagit mina sista idag och att nästa spruta blir ägglossningssprutan.

Dock droppade det lite om Orgalutranen idag när jag drog av skyddet så jag hoppas att det inte var så mkt så äggen lossnar i förtid :/

Ska på nytt ultraljud imorgon och hoppas att äggplocket blir på onsdag.

• Saturnus

Åh vad kul att det närmar sig äggplock för er. Längtar, ogillar sprutperioden. Jag fick tag i sprutorna idag som tur var så nu är det bara att injicera på :)

Lycka till på VUL och äggplock!

Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?