• Grynis

IVF 2015 ska vi följas?

Hej!

Tar och hoppa in här hos er :)

Vi ska göra ivf med icsi på Carlandiska och kör det korta varianten. Jag har precis tagit spruta nr 3 av Gonal-F, dock får jag huvudvärk strax efter men det är det värt. Ska på tisdag börja med Orgalutran vilket inte känns lika roligt då den nålen är grövre.

Har fått lite spänningar i äggstockarna så jag hoppas sprutorna gör nytta :)

Ska på ultraljud på fredag och preliminärt ska äggplocket ske den 3 mars.

• Grynis
    Petris skrev 2015-02-23 12:05:03 följande:

Ska oxå på vul på fredag, och äggplock preliminärt den 3/3. :)

Håller tummarna för att vi har många fina äggblåsor på fredag ????
  • Grynis

Hmm, La in en glad gubbe och det blev en massa frågetecken, skumt....

• Grynis

Ikväll är det dags för Orgalutransprutan och när jag tittade på dom sä är det 1/3 luft i varje spruta. Men enligt Carlandiska så ska man inte pressa ut luften utan bara ta sprutan som den är.

Känns nervöst då nålen är grövre än på Gonalen :/

• Grynis

Va skönt att höra :)

Är mest orolig för luftbubblorna när det var så mkt men då ska jag sluta oroa mig. Lösningen i 4 av sprutorna verkar vara som gelé och luftbubblan står kvar vi kolven. Den femte så åker bubblan uppochner när jag vänder på sprutan.

Fick tips av Carlandiska att ha öppningen på nålen uppåt och sticka vänligt men bestämt.

• Grynis

Har planer på att sticka fort sen får jag se om jag fixar det eller om min man får göra det ;)

Ska lossas att jag inte ser jätte luftbubblan :)

Kram

• Grynis

Då var Orgalutranen tagen och det gick jätte bra :) tror jag råkade sticka lite uppåt då jag var så skakig men det kändes ingenting. Kom ett pysande litet ljud när jag kom fram till luftbubblan. Sen sved det lite efter någon halv minut men gick snabbt över. Så nu känner jag att jag kommer att fixa även den sprutan och sticka den rätt i och inte uppåt nästa gång ;)

• Grynis
    Lantlollan skrev 2015-02-25 09:06:07 följande:

Jag sitter här och väntar på att de eventuellt ska ringa från kliniken. Vi har planerat återförande idag av en 2-dagars, men det finns en liten chans att de odlar vidare till en blastis som i så fall sätts in på lördag. Vågar inte riktigt hoppas på det, så jag är inställd på att åka in idag. 

Usch, vad den här väntan kommer att bli jobbig, jag känner det redan nu!! När man tar sprutorna GÖR man åtminstone något. Nu är det bara den här jävla väntan. :/

Håller tummarna för att det blir en blastis.

Känner också att just väntan under odlingen kommer bli långdragen. Som tur är så är min man ledig från äggplock till insättning. Hade lätt blivit långdraget att vara själv på dagarna. Vi har tid för äggplock den 3/3.

Lycka till!
  • Grynis

Hej tjejer :)

Dos 2 av Orgalutran är nu tagen och jag tycker att det sved lite mer idag och jag råkade sätta den lite för nära undertill av naveln. Vilket dom på CA sa att man inte skulle men får vara lite mer pricksäker imorgon. Är fortfarande lite skakig när sprutorna ska tas fast jag vet att det inte gör ont.

Hur går det för er andra?

• Grynis
    89Madeleine skrev 2015-02-26 11:28:51 följande:

Testade nu fast jag redan kissat kl 7 i morse.

Har testdag på söndag.

Kan detta stämma?? Eller är det Lutinus som jag tog i morse vid 7 som spökar??

Grattis till plusset! :)

Kram
Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?