• Amandalinnea

IVF 2015 ska vi följas?

Hej alla!

Jag hoppar in på den här tråden, hoppas det okej :)

Jag och sambon är inne på vårt första IVF försök. Äggplock den 9/2 och återföring den 11/2, är alltså på ruvardag 14 och har testdag på fredag. Vi håller såklart alla tummar som går men tyvärr så fick jag en liten blödning igår ( eller snarare rosaflytningar) som även fortsatt lite idag :( vet att det är ganska vanligt att få det men kan inte låta bli att känna mig ledsen och besviken.. Hur går det för er andra? Någon mer som har liknande besvär?

• Amandalinnea
    Lantlollan skrev 2015-02-24 08:51:08 följande:

Välkommen! Vi väntar på återföring efter vårt första äggplock, så jag kan tyvärr inte ge några bra svar. :P Håller dock tummarna för er!

Tack! Okej, jag förstår! Lycka till :D
  • Amandalinnea

Upptäckte precis vid toabesök att jag har börjat blöda mer.. :( nu var det mer rött blod.

Usch, känns så tråkigt.

• Amandalinnea

[quote=74913795][quote-nick]89Madeleine skrev 2015-02-24 11:17:10 följande:[/quote-nick]

Hej och välkommen! :)

Då ligger vi ganska lika. Jag hade äggplock 11/2 och återföring 13/2. Jag har räknat från dagen efter insättning så jag är på ruvardag 11 idag.

Jag har min testdag på söndag, men tänkte tjuvtesta på fredag då jag är ledig.

Kan ju vara en nid blödning :D

Jag känner inga symptom alls förutom alla biverkningar av Lutinus... Det oroar mig lite...

Känner du något?

[/

Åh va spännande! :) ah okej, jag vill egentligen också tjuvtesta men jag ska försöka hålla mig. Jo fast det känns lite sent för att vara nidblödning :/

Jag hade symtom fram till för några dagar sedan, typ ömma bröst och molandevörk men jag gissar på att det också var från Lutinus.

Ja jag förstår att du oroar dig, man går ju och känner efter hela tiden, man letar efter symtom.

Är det ditt första IVF? :)

• Amandalinnea

Elfia: tack för de peppande orden :) även om man själv försöker vara positiv så är det skönt att höra positiva ord även från andra :) jag vet inte riktigt vad jag ska tro, om det är mens eller inte. Har ont i magen från och till men inte alls som jag brukar ( har endometrios). Blöder lite mindre nu igen, blir galen!! Pendlar mellan hopp och förtvivlan.

När ska du påbörja din behandling? Är det ditt första försök? :)

• Amandalinnea

Elfia: jag använde gonal-f. Jag har också varit extremt spruträdd så jag trodde aldrig att jag skulle klara det heller. Och helt hysterisk var jag vid första sprutan men jag gjorde det, och därefter gick det jättebra :) det blev lite terapi för mig. Hoppas du också klarar det men skönt att du har personer som kan hjälpa till också :)

Lantlollan och petris: blödningarna har ökat igen och magsmärtorna är ett faktum, tror nästan att jag har gett upp :/ men ska ändå testa på fredag, enligt läkaren ska man ju göra det trots blödning. Kan man hoppas på ett mirakel? ;) hur går det för er annars? Är ny här så har inte riktig koll än, vet inte hur alla ligger till i IVF-resan :)

• Amandalinnea

89madeline: åh va spännande! Hoppas alla förberedelser kommer gå bra :) ja det är mitt första försök också :) vilken berg och dalbana det jag varit :P

• Amandalinnea

[quote=74918654][quote-nick]Amandalinnea skrev 2015-02-24 22:46:11 följande:[/quote-nick]

89madeline: åh va spännande! Hoppas alla förberedelser kommer gå bra :) ja det är mitt första försök också :) vilken berg och dalbana det jag varit :P

[/

* har gått bra menar jag ju såklart :) hoppas du får pluss på fredag :D håller tummarna

• Amandalinnea

Stort grattis till plusset 89Madeleine :D håller tummarna för att de bruna flytningara är gravsymtom :) mitt test blev negativt vilket var förväntat. Dags för nya tag, ska ringa till fert vid 10 och fråga hur vi går vidare. Har ju i alla fall ett ägg i frysen som jag hoppas vi kan sätta tillbaka så snart som möjligt :)

Kram

• Amandalinnea

89Madeline: åh va tråkigt att höra, förstår besvikelsen :/ har du tagit något mer test idag? Det kanske ändå kan vara tidigt symtom. Stor kram!

• Amandalinnea

Okej, då får du väl avvakta och se eller kanske ringa och rådfråga :)

Jag pratade precis med fert och tydligen måste hag vänta tills efter nästa mens ( den i mars) innan vi får sätta igång igen. Det var också en stor besvikelse för jag trodde vi kunde börja direkt efter denna mens :/

Så nu är det bara att vänta, igen!

Kram!

• Amandalinnea
    FriidaB skrev 2015-02-27 13:31:42 följande:

Nej, vad tråkigt tjejer :( Håller iaf tummarna för dig Madeleine..

Vill gärna höra sen hur det gick för dig sen Grynis. För mig blir det äggplock på tisdag. Manlig orsak så jag hoppas att allt kommer att gå bra och att dom hittar några fina.. Och såklart att min kropp gör resten av jobbet sen då.

Elfia jag tror Grynis fick med det mesta. Jag kör precis som henne. Men du kan nog vara lugn, vi fick väldigt tydliga instruktioner på kliniken, så då klarnar nog det mesta :)

Känns som om det är ganska ovanligt att det lyckas på första försöket? Bara en känsla jag fått.. någon som känner igen sig eller vet?

Va spännande med äggplock på tisdag :) håller tummarna för att det går bra :)

Ja jag har också en känsla av att det är ovanligt att lyckas på första men jag tror nog bara att det är en känsla ;) jag lägger i alla fall mitt hopp till mitt andra försök :) eller att det mot förmodan skulle ta sig "naturligt" innan nästa försök :)
  • Amandalinnea

Hej allihopa!

Jag skrev ju här för ett tag sen och berättade om vårt misslyckade första IVF försök. Var enormt deppig första tiden men sen tog vi nya tag igen. Nu har jag börjat med ägglossningstester och ska ringa till fert direkt när jag utslag, vi har ju ett ägg i frysen :) dock är det så att jag mellanblödningar/bruna flytningar typ hela tiden så är lite rädd för att jag inte kommer ha någon ägglossning. Någon som har erfarenhet av detta?

Skickar en stor kram till alla kämpande IVF par därute!

Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?