• panisette

IVF 2015 ska vi följas?

Jag och min sambo påbörjat behandling med IVF nu på Huddinge sjukhus efter att ha försökt bli med barn i snart tre år. 
    Jag ska köra korta versionen, tog första sprutan Gonal F nu ikväll och är supernervös över ALLT! :) Biverkningar och hur det ska gå!

Vore kul om det är några andra som också börjar/ska börja med IVF som vill följas åt och dela erfarenheter?

Berätta gärna när ni börjar och uppdatera om hur det går för er! Så kan vi vädra våra tankar :)

• Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?
  • 89Madeleine
    Petris skrev 2015-02-22 18:58:58 följande:

Hoppar gärna in här! :) 30 år är jag och gör min andra ivf på Huddinge. Jag har lågt amh värde + endometrios.. På fredag är det dax för vul för koll av äggblåsorna, förra ivfen så va de 9 st äggblåsor men nu går ja på lite högre dos Menopur så ja hoppas på några fler. :)

Hej välkommen!

Jag går också på Huddinge :)

Hoppas du har massor av fina äggblåsor på fredag! :)

Själv hoppas jag på ett plus på fredag, trots att min testdag är på söndag :)

Kram
  • Grynis

Hej!

Tar och hoppa in här hos er :)

Vi ska göra ivf med icsi på Carlandiska och kör det korta varianten. Jag har precis tagit spruta nr 3 av Gonal-F, dock får jag huvudvärk strax efter men det är det värt. Ska på tisdag börja med Orgalutran vilket inte känns lika roligt då den nålen är grövre.

Har fått lite spänningar i äggstockarna så jag hoppas sprutorna gör nytta :)

Ska på ultraljud på fredag och preliminärt ska äggplocket ske den 3 mars.

• Petris

Ååh va spännande! Håller tummarna att de blir ett fint plus på fredag! :) Va kul att du oxå går på Huddinge. Är de din första ivf? Tycker dom ör jätte bra på Huddinge. :) hoppas på fina blåsor på fredag och ett plus till dig. Kram

89Madeleine skrev 2015-02-22 20:14:58 följande:

Hej välkommen!

Jag går också på Huddinge :)

Hoppas du har massor av fina äggblåsor på fredag! :)

Själv hoppas jag på ett plus på fredag, trots att min testdag är på söndag :)

Kram

• 89Madeleine
    Grynis skrev 2015-02-22 22:35:58 följande:

Hej!

Vi ska göra ivf med icsi på Carlandiska och kör det korta varianten. Jag har precis tagit spruta nr 3 av Gonal-F, dock får jag huvudvärk strax efter men det är det värt. Ska på tisdag börja med Orgalutran vilket inte känns lika roligt då den nålen är grövre.

Hej och välkommen! :)

Orgalutranen är inte rolig, men det går över fort :)

Hoppas på många fina äggblåsor på fredag!
  • 89Madeleine
    Petris skrev 2015-02-23 09:24:01 följande:

Ååh va spännande! Håller tummarna att de blir ett fint plus på fredag! :) Va kul att du oxå går på Huddinge. Är de din första ivf? Tycker dom ör jätte bra på Huddinge. :) hoppas på fina blåsor på fredag och ett plus till dig. Kram

Ja, detta är vårt första försök...

Jag hoppas verkligen att det går vägen nu, men annars är det bara att se framåt. Vi fick ett ägg till frysen som vi kan ta nästa gång samt 2 försök till genom landstinget :)

Ja jag tycker också att dem är bra på Huddinge :)

Vi håller tummarna för oss båda :P

Kram
  • Petris

Ska oxå på vul på fredag, och äggplock preliminärt den 3/3. :)

Grynis skrev 2015-02-22 22:35:58 följande:

Hej!

• Petris

Ååh va kul m ägg i frysen! Ja fick tyvärr inga inga i frysen på min försts ivf. Ja nu jäklar ska de lyckas. :) Har 2 försök kvar efer detta försök genom landstinget! vilken ruvdag är du på? Kramis :)

89Madeleine skrev 2015-02-23 11:48:43 följande:

Ja, detta är vårt första försök...

Jag hoppas verkligen att det går vägen nu, men annars är det bara att se framåt. Vi fick ett ägg till frysen som vi kan ta nästa gång samt 2 försök till genom landstinget :)

Ja jag tycker också att dem är bra på Huddinge :)

Vi håller tummarna för oss båda :P

Kram

• 89Madeleine
    Petris skrev 2015-02-23 12:12:17 följande:

Ååh va kul m ägg i frysen! Ja fick tyvärr inga inga i frysen på min försts ivf. Ja nu jäklar ska de lyckas. :) Har 2 försök kvar efer detta försök genom landstinget! vilken ruvdag är du på? Kramis :)

Ja det är skönt att ha ett där :)

Jag är på ruvardag 10 idag :)

Kram
  • Lantlollan

Hej! Jag hoppar gärna in här också. Har gjort vårt första äggplock idag, på IVF-kliniken Stockholm (St Göran). Det var jättenervöst och mentalt skitjobbigt, men rent fysiskt gick det bra och de fick ut elva ägg. Men fy fan för den mentala biten. :/

• 89Madeleine
    Lantlollan skrev 2015-02-23 15:50:34 följande:

Hej! Jag hoppar gärna in här också. Har gjort vårt första äggplock idag, på IVF-kliniken Stockholm (St Göran). Det var jättenervöst och mentalt skitjobbigt, men rent fysiskt gick det bra och de fick ut elva ägg. Men fy fan för den mentala biten. :/

Grattis till 11 ägg! :)

Hoppas att många blir befruktade!

Kram
Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?