Elfia skrev 2015-02-12 23:40:51 följande:
Tack snälla du, vi verkar ha lite "gemensamt" vad det gäller ivfen :) Ni gör också en icsi då?
Vad roligt med insättning imorgon men jag förstår till fullo att du är nervös. Hoppas att det går bra ???? Hur har det gått för dig med hormonsprurorna du tagit? Upplevde du det jobbigt? Var det krångligt att lära sig allt om hur man ska göra för att ta de rätt osv? Hur upplever du bemötandet på ert sjukhus/fertilitetsklinik? Får jag lov att fråga vart du/ni bor?
Jag kommer säkert att ha massvis med fler frågor och funderingar kring denna karusell, även när den väl startar igång. Så himla skönt att äntligen få prata med någon som känner som en själv och dessutom förstår.
Just nu försöker jag smått förbereda mig mentalt att en förändring snart gör entré, det är inte det enklaste hehe.
Lycka-till-kram till dig! ????
Dem har alltid sagt att det skulle bli en ICSI, men vid äggplocket sa dem att om det var tillräckligt många spermier som var bra skulle dem göra en standard ivf. Men vi får veta det idag :) Jag är sååå nervös att dem ringer idag och säger att det inte har fungerat!
Hormonsprutorna har gått jättebra! Bättre än jag trodde :) Gonal-f kändes ingenting knappt , men orgalutranen sved lite i magen efteråt, men det gick över fort. Man blir svullen och går upp lite i vikt, men det ingår :P
Jag blev superförkyld också när jag sprutade. Tror att det var en biverkning.
Det var jättelätt att ta dem :) barnmorskan visar er så bra på ert första möte och du kommer få testa ta en tom spruta då för att känna hur det känns :)
Jag går på KS/Huddinge och där tycker jag att dem har bra bemötande :)
Vart går ni?
Det är bara att fråga på :)
Jag var lika nervös och undrande för bara 3 veckor sen :)
Kram