IVF 2015 ska vi följas?
Hej allesammans!
Jag hoppas gärna in här om jag får? =)
Hur går det för er alla??
Sänder en massa styrkekramar och all lycka till oss alla som är inne i denna karusell
Hej allesammans!
Jag hoppas gärna in här om jag får? =)
Hej,
Jag började på Huddinge i höstas efter 5 års försök på egen hand med en rad olika incidenter bl.a. 2 st utomkvedshavandeskap och 2 st missfall.
Jag kände mig inte så hoppfull tyvärr efter allt jag varit med om:(
Men vi blev fantastisk mottagna av härlig positiv personal och kunniga läkare,
Vi satte igång med äggplock med hormon stimulering innan, gonal f och ovitrelle.
Fick ut 8 ägg varav 3 blev befruktade.
Dem återförde ett av dem på dag 2 som tyvärr inte blev någon graviditet.
Väntade 1 månad och fick sedan en cysta på ena äggstocken, som gjorde attans ont, var inne akut men det gick sedan över av sig själv.
Läkaren beordrade vila från ivf 3 månader.
Körde igång efter 2 mån igen Jan 2015 efter diskussion med överläkare Huddinge.
Inga hormoner denna gång utan bara en ovitrelle en vecka innan insättning.
Vi hade en jätte fin blastocyst i frysen(från första äggplocket)som dem tinade upp och satte in 29 Januari.
Allt verkar har gått vägen och jag är nu i vecka 6. Jag trodde inte det skulle funka på första försöket( andra insättningen ) och håller tummarna nu att bebis stannar där den är:):)
All lycka till er andra, ge inte upp, till slut funkar det:):)
Jag och min sambo påbörjat behandling med IVF nu på Huddinge sjukhus efter att ha försökt bli med barn i snart tre år.
Jag ska köra korta versionen, tog första sprutan Gonal F nu ikväll och är supernervös över ALLT! :) Biverkningar och hur det ska gå!
Vore kul om det är några andra som också börjar/ska börja med IVF som vill följas åt och dela erfarenheter?
Berätta gärna när ni börjar och uppdatera om hur det går för er! Så kan vi vädra våra tankar :)
89madeleine
Glömde fråga i slutet på förra inlägget av ren nyfikenhet, känner du några gravsymptom ännu? :)
Kram