• Elfia

IVF 2015 ska vi följas?

PD1984 skrev 2015-03-17 14:25:27 följande:
    Härligt! Jag va på min första vul idag o fick höja min dos på menopur till 300 o ska tillbaka på fredag för nästa vul o förhoppningsvis blir det ÄP på måndag :)

Det är min första IVF

De enda symptomen är huvudvärk o trötthet, känner du av nått?
    Härligt :)

Ja, jag har känt sedan dag 1 med sprutan. Jag är ju känslig vad det gäller hormoner generellt. Men det kändes verkligen att äggblåsorna växte till sig redan från den kvällen. Började må dåligt andra dagen med menopuren, TRÖTTHETEN kom väldigt fort och jag var väldigt öm redan då i nedre delen av magen trots låg dos (112,5) BM sa att det kan bero på att jag är liten i kroppen. Vet ej? Men jag hade dessa symptom i en hel vecka. Lipade en massa pga värken i magen. Den smärtan avtog igår och jag mår bättre.

Nu är jag på sprutdag 9 och med stor sannolikhet blir det så att det är sista kvällen jag tar Menopuren och Orgalutranen, ska in på andra VULet imorgon för att se om de andra blåsorna växt till sig sedan sist. Imorgon kväll kommer jag i sådant fall få ta ägglossningsprutan.

Äggplock på fredag! Ser faktiskt fram emot äggplock (mer än jag fruktar för den konstigt nog) Men det blir väl säkert andra bullar när jag väl är där haha.

Kul att vi ligger ganska nära i behanlingen :) hoppas innerligt och håller tummarna på att det tar sig för oss på våran första IVf!!!!
  • Elfia
    PD1984 skrev 2015-03-18 10:01:21 följande:
    Skönt att du mår bättre :) hur stora va dina blåser på första vul?

Vad kul med äp redan på fredag, längtar tills mitt äp är så man slipper dessa sprutor (inget fan av sprutor direkt)

Håller tummarna stenhårt att det ska gå vägen för oss :)
    Tack :)

De var inte så stora, de största var 12,13 och 16 mm. Därför fick jag spruta i ytterligare 3 dagar och igår var förhoppningsvis sista gången jag behöver ta Menopur och Orgalutran!! Jag förstår verkligen din känsla och obehag kring sprutorna.

Jag håller tummar och tår för oss allihopa. Det är så fantastiskt hur mycket en kvinna kan klara av :)
  • Elfia

Hej allihopa! Hoppas allt går bra för er där ute? Kände bara att jag ville skriva av mig lite.

Imorse var jag på mitt andra VUL. Blåsorna hade vuxit ordentligt på de ytterligare tre kvällarna jag fick spruta sedan i söndags. De växter jämt och läkaren och BM tyckte att det såg fint ut. 11 blåsor sammalagt hade jag, varav de största var på 14,18,20,22 mm. Som jag misstänkte så låg de två största på höger sida för där är jag mer öm än på vänster.

Fick även ordination om att ta Ovitrelle (ägglossningsprutan) ikväll och på fredag tidigt på morgonen blir det äntligen äggplock:)) Är givetvis nervös men mest förväntansfull då jag vet om allt går fint så blir det insättning på Söndag.

Tror ni jag är glad över att slippa sprutorna imorgon eller?!! ;)

*håll tummarna att det går vägen här* nu har jag vi väntat allt för många år på detta, vill ju ha ett barn jag med :)

• Elfia
    Magda 01 skrev 2015-03-19 07:08:37 följande:

Hej där ute

Jag tar lutinus 100 mg 3 gånger dag

Jag får gravtest symtom av don

Är det mer som får det ?

Är på 7 dagen i dag :)

Tänkte ni som dricker kaffe har ni börjar dra ner på det ?

Jag läste att det inte var bra för fostret

Så jag håller dra ner på det oj så ont i huvet

jag har i dag

Jag är inte där ännu så jag kan tyvärr inte svara på din fråga, men på söndag om allt går fint :)

Angående kaffet, läkaren och Bm sa till mig att det inte var bra att jag drack så mycket kaffe även under behandlingen. Så jag har druckit kanske Max 3 koppar på 10 dagar. (lite väl lite) Men ska jag dra ner så får jag dra ner en bra bit kände jag!

Men vet du något om te? Kan byta ut kaffet mot te istället?

Just nu dricker jag mycket färskpressad juice som "istället" för kaffe, funkar bra. Men

Jag känner att det verkligen något vid frukosten på morgonen...

Lycka till och hoppas att du får ett plus på TD :)
  • Elfia
    FriidaB skrev 2015-03-19 10:18:26 följande:

Nu närmar det sig TD med stormsteg för min del.. På lördag morgon är det dags. Är på ruvardag 14 och mensen är 3 dagar sen..

Är LIVRÄDD varje gång Lutinus rinner ut och att den dessutom gör så att mensen håller sig borta . Vill såklart inte få ett negativt test på lördag. :( Har varit lite öm i brösten men inte kännt ngt direkt mer. Lite molande värk som har kommit någon kväll.

Håller mig till ung 3 kaffe om dagen, läste att man helst inte ska dricka mer än 4 koppar per dag.

Hur går det för er andra?

Petris - vi ligger ju på samma dag. Känner du av ngt? :)

Kram

Vad kul! Håller tummarna för dig :)

Jag ska in på äggplock imorgon bitti och förhoppningsvis insättning på Söndag :) Håll tummarna på att allt ser fint ut och jag också får inom några dagar bli en lycklig ruvare som förhoppningsvis plussar :))
  • Elfia
    Petris skrev 2015-03-20 11:10:22 följande:

Så himla ledsen!! Blöder massa 1 dag innan testdag.. :( Livet är otroligt tungt och hårt just nu! Bryta ihop och komma igen.. Önskar er alla andra lycka till <3 Och Frida ja håller tumamrna att du får ett fint plus imorgon! :)

Nej :( jag hoppas att du är gravid i alla fall. Vissa kan ju blöda fastän de är gravida sa de på min mottagning. Håller tummarna att det är så för dig.

Styrkekram!!
  • Elfia
    FriidaB skrev 2015-03-21 08:26:27 följande:

Jag kan inte riktigt tro att det är sant?!?

phpkCREiX05090.jpg

Men åååh!! :) Stort grattis till graviditeten :))

Vad glad jag blir för din skull. Önskar all lycka framöver.

Jag skulle också gärna vilja veta dina symptom från insättning fram till TD :)
  • Elfia

Hej!

Tänkte dela med mig utav hur det gick på mitt äggplock igår morse (till er alla som såsmåningom ska göra äggplock) jag vet hur det känns att vara nervös inför det. Här kommer min erfarenhet. (Varning för långt inlägg)

Kl.8.30 satt jag nervöst ute i väntrummet och väntade snällt på att de skulle ropa in mig. Sambon var nere på herrummet och kom upp när jag väl var ombytt i de "heta" kläderna och låg på britsen i ett rum som vi delade med ett annat trevligt par. De skulle in på äggplock före oss. Efter att fått en citadon och två panodil samt en Kanyl i armen, släppte nervositeten och jag kände mig lugnare samt väldigt groggy. Trodde inte att jag skulle känna av den så mycket men det gjorde jag. Efter att paret paret bredvid var klara var det snart vår tur.

Minns att jag såg kvinnan gå förbi och hon såg ut att må hur bra som helst och såg inte ut att ha ont. Kanske skulle det vara så för mig med? Hoppas! Min sambo får hålla i mig och vägleda mig inne på toan där jag kissar innan ingreppet. De väger mig och sedan går jag in i ett rum med massa trevliga kvinnor och alla vill hälsa på mig och de ser så glada ut. Jag minns att jag kände mig trygg. Skönt!!

Sedan var vi igång, de började med den vänstra sidan då de trodde den skulle kännas "minst" då blåsorna var färre och mindre på den sidan, men ärligt talat så kändes mest där. Skrek AJ och tårarna kom direkt efter. Fick genast mer morfin och sedan gick det faktiskt helt ok. Det hjälpte väldigt mycket när de ökade morfindosen. Visst kände jag av resten av ingreppet/sticken men det var inte så att jag inte klarade av det. Den gulliga Barnmorskan som stod bredvid höll mig i handen genom hela de 15 minutrarna och sambon strök pannan bredvid.

Efteråt körde de in min säng och hjälpte mig upp på den och körde mig därefter in på vårt rum för uppvak. Jag hade SÅ ONT i äggstockarna och buken att jag inte visste inre vart jag skulle ta vägen. Hade hellre gjort om äggplocket som faktiskt gick bra än stått ut med smärtan efteråt!! Värmedynan hade jag både under och efter äggplocket samt att jag fick en voltaren i stjärnan. Bm vände mig på sidan och strax efter däckade jag.

45 min senare väckte sambon mig och tyckte jag borde äta lite. De bjuder oss på smörgås, saft, te/kaffe. Jag fick i mig mackan. Och efter att vart fastande så länge + sovit bara 4 timmar den natten så vart det gott med både mat och sömn!!

Morfinet hade släppt en del ur kroppen när har vaknade och jag ville åka hem och lägga mig i min egen säng. Bm kom in och gav oss informationen kring vaggisarna och en tid för insättning. Hon talade även om att det var 4 ägg som plockare ut. Jag VET att man INTE ska tänka så, men kunde inte låta bli att känna lite besvikelse. Bara 4 ägg??!!! Här ligger jag och kan inte hålla mig, måste ringa in så fort kl slår 14, för att fråga ifall något blivit befruktat. Har vi några frysisar?? Gjorde de verkligen icsi på alla????

Läst så mycket om att folk skriver, kvalitet över kvantitet, och ja, jag håller med om det men man är ju ändå nervös och väldigt orolig...

*Hoppet har dock ej försvunnit*

Vi ska bli föräldrar!!!!

• Elfia
    Petris skrev 2015-03-21 13:53:23 följande:

Ja fick ju ut 6 st ägg och 5 vart befruktade och dela sig! Ja ringde dagen efter ÄP och fråga om dom hade blivit befruktade. :) Håller mina tummar stenhårt att dom blir befruktade fint! :) Skönt att ÄP är över nu iallafall. Stor kram

Jag har precis ringt kliniken och lämnat ett meddelande på deras telefonsvarare. Vet ej ifall de ringer upp nu när det är helg? Hoppas på det, känner att jag vill ha svar nu och orkar uppriktigt sagt inte vänta till kl.12.00 imorgon. Även om det kanske får bli så..

De sa nämligen igår, "får ni inget samtal senast till kl.12.00 imorgon så är det embryo-återföring på eftermiddagen som planerat" Ett två dagars blir det alltså. Är det vanligt med tvådagars?

Tack snälla du, man känner ju att man behöver alla tummar man bara kan få såhär i slutet på behandlingen och början på den (förhoppningsvis eviga väntan).

Idag längtar jag efter ett barn mer än någonsin känner jag. Skulle varit väldigt passande med lite goda nyheter nu.

Hur mår du? Så himla tråkigt att läsa att det inte gick bra :(

Bryt ihop ifall du känner att du behöver det, ta dig samman när du orkar och fortsätt att vara stark och kämpa. Och när och om du och din kropp orkar så är det bara att göra ett nytt försök. Det kommer att ta sig förr eller senare ska du se :) Tappa aldrig hoppet, det är det enda vi har kvar!
  • Elfia
    Grynis skrev 2015-03-21 20:55:03 följande:

Hej alla.

Har testdag imorgon och nu ikväll har jag fått lite brunaktiga flytningar :(

Ska man fortsätta med lutinus och testa imorgon eller ska man ge upp och inse att det är kört.

Så tråkigt, mensen är 2,5 dagar sen och den brukar vara som en klocka.

Har 2 ägg i frysen men hade hoppats på det 12 celliga ägget dom förde tillbaka på dag 3. :(

Mitt råd är att ta lutinus och så håller vi tummarna att du får ett plus imorgon :)

Man kan ju tydligen få färgade flytningar och vara gravid. Lycka till och kika gärna in och berätta hur det gått imorgon (om du orkar)

Kram
Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?