• Elfia

IVF 2015 ska vi följas?

Amandalinnea skrev 2015-02-24 09:22:10 följande:

Upptäckte precis vid toabesök att jag har börjat blöda mer.. :( nu var det mer rött blod.

Usch, känns så tråkigt.

Hej, klart du får hoppa in med oss andra här. Ju fler som delar med sig och ju mer kan vi stötta varandra i denna karusell. 

Jag är ju inte igång med behandlingarna ännu så jag har ingen erfarenhet kring hur det kan vara med det. Men jag har hört och läst  att man kan blöda fast ändå få ett +
    så vi håller tummarna att det går bra i alla fall. Förstår dock oron, usch :( 
    Stooor kram till dig

• Elfia
    89Madeleine skrev 2015-02-24 11:11:39 följande:
    Nej, jag känner ingenting :/

Det är lite läskigt och därför känns det som att det skulle kunna vara negativt :(

Har läst om många som inte känt någonting alls och varit gravida ändå så vi håller tummarna att det är så för dig med. Gravsymptomen kanske kommer senare ;) 

Läste att du skrev där nere att du fick biverkningar av lutinus. Är det de vaginaltabletterna man tar när man ruvar? Vad är det för biverkningar du har? 

Jag var precis på apoteket för att hämta ut mina sprutor men de hade de inte hemma så jag fick återkomma imorgon. Kom lite som en chock att vi trots högkostnadskyddet får betala 2200 kr :/ Trodde det skulle kosta högst 1000 kr. Detta blev vi faktiskt inte ens informerade om, inte ok! Men såklart är vi glada att vi slipper betala 9000 kr (ord-pris) eller stå för IVF själva. 

En annan sak jag blev förvånad och osäker över var att de har skrivit ut 2 st doser utav Menopuren. En på 112,5 och en på 600E, fast i min lilla kalender står det att jag bara ska ha en dos på 112,5E varje dag i typ en vecka? Det har de inget sagt till mig om?? Blir så förvirrad nu. Hur vanligt är det att man hämtar ut två olika enheter och kör på båda egentligen? Jag ringde de men självklart så många som ringer nu så telefonsvararen hänvisar att jag ska ringa senare..

• Elfia
    Amandalinnea skrev 2015-02-24 13:51:31 följande:

Elfia: tack för de peppande orden :) även om man själv försöker vara positiv så är det skönt att höra positiva ord även från andra :) jag vet inte riktigt vad jag ska tro, om det är mens eller inte. Har ont i magen från och till men inte alls som jag brukar ( har endometrios). Blöder lite mindre nu igen, blir galen!! Pendlar mellan hopp och förtvivlan.

När ska du påbörja din behandling? Är det ditt första försök? :)

Usch :( Jag förstår precis de där känslorna som pendlar mellan hopp och förtvivlan. Vi har försökt att få barn i nästan 2 år och så har det varit varje månad man närmar sig mensen :( Tack och lov att den tiden är över och vi nu blickar framåt! 

Jag håller verkligen tummarna för din skull och hoppas att det bara är en sådan där nidis som man har läst om :) Eller ett gravsymptom, inte vet jag, alla  är vi olika och har olika symptom. Ditt gravsymptom kanske börjar just där (småblödning) Hoppas :) Fram till testdagen kan faktiskt allt hända.

Jag ska börja min behandling om ca 10 dagar. Eller ja, min mens beräknas komma då så någon dag eller två efter mensens ankomst lär det väl bli då? :)
    Jag längtar men är samtidigt så fruktansvärt nervös kring ALLT. (Vår första IVF/icsi) dessutom jobbigt att vara ett kontrollfreak under tiden man ska göra detta haha. Ingen bra egenskap faktiskt! Min bästa väninna är min terapeut i allt detta, stackars henne som får lyssna på samma sak om och om igen haha. :P

Måste fråga vad du fick för hormonspruta? Själv är jag såååå spruträdd) så min sambo och vän kommer förmodligen att få ta det på mig varje kväll.Jag skulle hämta ut mina sprutor på apoteket idag så säger de att jag har fått utskrivet två doser utav menopur?? Men i min almanacka/kalender som jag fått utav de så står det att jag ska ta 112,5E varje dag i ca 1 vecka. Står ingenting om de andra 600E. Blir ännu mer förvirrad nu :( 

Hur vanligt är det att ta två olika doser egentligen när man kör den korta metoden? Ringde de men kom till telefonsvararen som hänvisade mig att ringa tillbaka senare då det var för många som ringde..
  • Elfia
    FriidaB skrev 2015-02-26 06:02:59 följande:

Vad roligt :) Ja, jag mår bra.. inga konstigheter alls förutom lite bubblig och svullen i magen. Kör korta protokollet.. :)

Hej! :) Jag ska också börja köra korta protokollet om ca 9 dagar. Första IVFen. Vart i behandlingen är du någonstans ifall jag får fråga? (Har inte läst kommentaren ovan) sorry.
  • Elfia
    89Madeleine skrev 2015-02-26 11:28:51 följande:

Testade nu fast jag redan kissat kl 7 i morse.

Har testdag på söndag.

Kan detta stämma?? Eller är det Lutinus som jag tog i morse vid 7 som spökar?? php3oz6f508570.jpg

Åh! Förstår din frustrationen. Eller jag kan i alla fall föreställa mig den :( Hoppas innerligt att det är ett gravtecken bara, dina bruna flytningar.

Men du, Vilket fantastiskt fint plus du fått på Stickan :D :D Kan lutinus verkligen spöka så mycket?? Du måste ju vara gravid :))) STORT GRATTIS till dig!! Har faktiskt tänkt på dig idag, att du nämnde att du skulle tjuvtesta imorgon ;) Glad för din skull!!
  • Elfia
    FriidaB skrev 2015-02-26 19:13:11 följande:

Petris jag går på fertilitetscentrum i Stockholm.. Ska på ultraljud imorgon igen och får kolla antal Äggblåsor då :) Vart går ni någonstans?

Stort grattis Madeleine till +. Jobbig väntan bara..

Elfia idag går jag in på sprutdag 7. Dvs tredje dagen med två sprutor.. Nervös inför tiden som väntar...

Kan du förklara det där för en som är helt ny med detta och fattar 0 :/ Hur räknar du nu? Sprutdag 7? Men tredje dagen? Två sprutor?

Jag väntar på mitt möte som är nästa gång förhoppningsvis får jag lite mer klartecken med allt detta hehe.
  • Elfia
    FriidaB skrev 2015-02-26 19:13:11 följande:

Petris jag går på fertilitetscentrum i Stockholm.. Ska på ultraljud imorgon igen och får kolla antal Äggblåsor då :) Vart går ni någonstans?

Stort grattis Madeleine till +. Jobbig väntan bara..

Elfia idag går jag in på sprutdag 7. Dvs tredje dagen med två sprutor.. Nervös inför tiden som väntar...

Kan du förklara det där för en som är helt ny med detta och fattar 0 :/ Hur räknar du nu? Sprutdag 7? Men tredje dagen? Två sprutor?

Jag väntar på mitt möte som är nästa gång förhoppningsvis får jag lite mer klartecken med allt detta hehe.
  • Elfia
    89Madeleine skrev 2015-02-26 16:01:46 följande:
    Tack! :)
    Lutinus kunde tydligen inte spöka, men jag är så orolig över att det droppar ljusröda bloddroppar nu...
    Usch, hoppas det inte är missfall...
    :( hoppas verkligen inte det!
  • Elfia
    Grynis skrev 2015-02-26 22:56:02 följande:
    Jag kör den korta varianten och började med en spruta som heter Gonal-F. När jag var på sprutdag 4 med Gonalen så tillsatte jag ytterligare en spruta som heter Orgalutran. Så jag är idag på sprutdag 7 (totalt sen start) men tredje dagen med 2 sprutor. Förhoppningsvis är det inte så många dagar kvar innan jag får sluta med dessa två och istället ta den sprutan som ska få äggen att mogna inför äggplocket.

Hoppas att du fick lite klarhet :)
    Ja det fick jag :) tack du snälla för förklaringen! Jag har varit och hämtat ut mina sprutor här i veckan och jag har fått utskrivet Menopur i två olika enheter. 1200IE och en på 600IE. Vet ännu inte riktigt om jag ska behöva ta ifrån båda? Får se vad de säger nästa vecka. Den där orgalutranen fick jag också. Vad gör den? Och vad heter sprutan som ska få äggen att mogna?
  • Elfia
    Saturnus skrev 2015-02-27 21:48:47 följande:

Orgalutranen förhindrar ägglossning. Otrivelle gör att äggen mognar och släpper inom 24-36 tim.

Må så gott!

Tack då vet jag :) desamma :)
Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?