• Elfia

IVF 2015 ska vi följas?

Någon annan än jag som har dessa symptom efter Menopur sprutan? Eller andra symptom efter er hormonspruta?

*Jag trodde först att jag inbillade mig :/ Men så är inte fallet. Har en konstant molande värk vid ljumskarna, äggstockarna och det drar även lite lindrigt bak i ländryggen och det blir starkare och starkare. Det gör inte så värst ont men det är faktiskt väldigt obehaglig. Har lite svårt att somna när jag går och lägger mig på kvällarna pga av detta. Sedan måste den konstanta tröttheten också en biverkningar? Går på halvvarv känner jag..

• Elfia
    Magda 01 skrev 2015-03-13 10:58:12 följande:

Ett embryn sattes i i går :) nu ligger den i limoden och gottar sig det var en härlig känsla när man såg när dom satt den på plats

:):)

7av 8 ägg blev befruktade :) hoppas några blir frysts nu

Lång väntan kommer nu 2 veckor

Stort grattis till det :) håller tummarna på att allt går vägen för dig.

Sysselsätt dig så mycket du bara kan så går dagarna lite snabbare ;)

Jag ska börja spruta orgalutranen ikväll och imorgon kväll sedan dags för vårt första VUL på söndag. Hoppas att allt ser bra ut :)
  • Elfia
    Blåblomman skrev 2015-03-13 16:12:55 följande:

För 2 veckor sen konaktade jag vårdgarantin då vanliga kön var så lång (5-6 mån). Idag fick vi kallelesen till vad jag trodde var vårdgarantins val (St Görans, som skulle ta ca 5 veckor). Men nu ser jag att det är till Fertilitetscentrum. Huddinge har skickat remissen dit. Hur gör man nu? Ska jag kontakta klinikerna?

Ja kontakta de och kolla vad det är som gäller, eller rättare sagt, när ni får åka dit. Så gjorde jag när vår remiss skickades från en privatklinik till landstingskön på SU i höstas!

Då fick jag som svar, någon gång i slutet på mars 2015, vi skickar brev om exakta datumet längre fram. Bad om att få ställa mig i "akut kön" ifall någon sjukanmäler sig eller hoppar av. Och visst fick vi komma in tidigare :)

Lycka till!

Lycka till
  • Elfia

Var på vårt första ultraljud vid 12 idag och gu så skönt det var att komma in en söndag på SU/Ivf avdelningen, inte massa människor i väntrummet. Jag fick en sittplats wohoo haha.

Såg bra på VUL, jag var inte på väg att bli överstimulerad utav sprutorna som jag trodde. En blåsa låg på 16 mm så den såg fin ut men de andra skulle växa till sig några dagar till. Jag ska ta sprutorna tom tis sedan är det VUL på onsdag morgon igen och då får vi reda på lite mer. Men BM sa att det med största sannolikhet blir så att de ordinerar Ovitrellsprutan på onsdag kväll och att vi då får åka in på äggplock på fredag :)

Snälla håll tummarna för att de får en massa fina ägg samt bra spermier så att de kan göra en lyckad ICSI. Jag känner att jag mått så dåligt av sprutorna och känt av en konstant smärta i nedre delen av magen att det inte har varit så behagligt direkt :( Plus att man gått på reserven de sista dagarna att man varit helt borta, usch!! Vill, hoppas och önskar mer än allt annat att äggen befruktas och att vi får tillbaka ett guldägg som resulterar i en graviditet som stannar i magen. Hoppas, hoppas!!!!!

Hur går det för er andra?

• Elfia
    Blåblomman skrev 2015-03-15 18:04:10 följande:

Jag ska ringa en av klinikerna i morgon (den via vårdgarantin) och höra om de vet när vi ska bli kallade, eftersom vi redan fått en tid via landstingskön i april. Kommer nog välja den som kan ta emot oss snabbast, om de är ungefär samtidigt väljer vi nog den som ligger närmast geografiskt.

Annars är jag på äl+4 idag och har haft molvärk och varit lite gasig alla dar sen ägglossningen. Men det kan lika väl vara endometriosen som gör sig påmind. Vet väl först om ca 10 dar om det blev något denna gång. Men har inga större förhoppningar. Det har ju inte tagit typ de senaste 22 gångerna...

Hållet tummarna för er!

Tack (ifall inlägget nu var till mig) haha :)

I vilket fall så hoppas jag ni får komma in så fort som möjligt. Önskar er all lycka till.
  • Elfia
    PD1984 skrev 2015-03-15 19:48:47 följande:

Hej jag hoppar oxå in här :)

Jag är på sprutdag 5 med menopur 225 och har två vul denna vecka o ett planerat ÄP v 13 :)

Hej och välkommen! :) vad roligt!

Då ligger vi ganska nära då. Jag är på sprutdag 7 på Menopuren men även orgalutranen som jag lagt till nu. Var på första VUL idag och det såg fint ut. Ska fortsätta spruta fram till tis kväll och gå på andra VUL på onsdag morgon. Där får jag med största sannolikhet ordination om att ta ägglossningsprutan på kvällen och äggplock på blir då på fre :) Detta är vårt första IVF/ICSI och med massvis med hopp och tur hoppas vi på att det är det enda.

Är det första ivfen för dig? Vad har du för symptom av hormonsprutorna? :)
  • Elfia
    FriidaB skrev 2015-03-16 07:52:26 följande:

Sååå nervös. Ruvardag 11 och har beräknad mens idag.. Kommer att gå på nålar hela veckan.

Välkomna alla "nya" och lycka till med sprutandet för er som håller på med det. Håller även tummar för att alla Äggblåsor växer på som dom ska :)

Kram

Ååh! Jag kan tänka mig att det måste vara super nervigt :( Givetvis håller jag tummarna på att mensen håller sig borta och att du får ett fin liten överraskning på testdagen :)

Vi får hålla tummarna för varandra här inne. Om 2 dagar blir det troligtvis ägglossningsprutan för mig och äggplock på fredag, nervigt men jag ser mest fram emot att ta nästa steg i denna behandling. Kram
  • Elfia

Gick på toa och kissade, torkade mig och märkte av att jag hade ägglossningssekret (trådiga flytningar) som jag alltid har när jag ska ägglossa vanligtvis. Det underliga är också att min konstanta VÄRK som jag haft i en hel vecka har helt plötsligt avtagit och det "enda" som är kvar är lite ömmande i nedre delen av magen. Jag tänkte först inte så mycket på att den avtagit då jag vart glad över att den varma värmedynan jag sovit med hade hjälpt (tänkte jag).

Sedan kom den smärtan också, den ägglossningsprutan jag kände igen då jag får den vanligtvis när jag ska ha min ägglossning. Hur är det möjligt?? :/ jag sprutar ju orgalutranen som FÖRHINDRAR ägglossning och tidig ägglossning... Givetvis ringer jag upp IVF kliniken på SU och talar om min oro och hon svarar; "Jag har hört detta förut men det ska inte vara någon fara, du kan inte ha ägglossning nu då du tar orgalutranen". Jag gick in och läste på familjeliv efteråt att det faktiskt var några (väldigt sällsynt dock) som faktiskt hade ägglossat för tidigt trots orgalutranen :(

Jag skulle ringa tillbaka imorgon igen.

Fasen också, ska man behöva oroa sig för detta med, att jag kanske inte har så många äggblåsor kvar eller värre, inga alls :((

Ingen som varit med om detta eller hört något liknande?

Håller tummarna på att det INTE var en ägglossning..

• Elfia
    Blåblomman skrev 2015-03-17 08:44:14 följande:

Hmm nu är jag lite irriterad och besviken, dels på mig dels på byråkratin.. Det visade sig att Hudding skickat iväg remissen till Fertilitetscentrum redan 20 februari. Jag kontaktade vårdgarantin 6 dagar senare ovetandes om detta. Det tog sen fertilitetscentrum 1 månad att skicka ut kallelsen och ytterligare en månad framåt innan vi får komma dit. Hade vi hamnat på St Görans hade de kunnat erbjuda oss en tid inom 14 dagar...alltså redan i början av mars. så irriterande! I eftermiddag ska jag kolla med fertilitetscentrum om vi kan komma tidigare. Men hade så gärna velat gå på St Görans det ligger mycket bättre till för oss geografiskt. Fan också.

Väldigt märkligt att Huddinge inte talat om detta för er, att de skickat iväg remissen då de skulle gör det den gången..

Tråkigt! Förstår att du är upprörd över detta.

Hoppas det löser sig och ni får börja snart.
  • Elfia
    Blåblomman skrev 2015-03-17 10:23:43 följande:
    Tydligen gör de inte det. Alltså de har skickat iväg remissen en vecka innan jag ens ringde vårdgarantin, så när de fick vetskap om det lät de det vara eftersom de redan skickat iväg remissen... Man kan ju tycka att de ska skicka iväg enligt vårdgarantin också även om de skickat iväg den genom "vanliga" kön också. Får se vad fertilitetscentrum säger. Just nu spelar det egentligen ingen roll, får vi ingen tid innan slutet av nästa vecka kommer min mens och vi komme ju ändå få vänta en månad på nästa innan man kan börja. Så tidigast i slutet av april. Suck. Bannar mig själv att jag inte ringde vårdgarantin samma dag vi fick svar från Huddinge, men visste inte då att man kunde ringa innan 3 månader.
    Jag brukar säga att allt händer av en orsak. Även om väntan är jobbig (tro mig, jag vet) så får ni snart sätta igång och det är ju det viktigaste.

Lycka till!
Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?