• Petris

IVF 2015 ska vi följas?

Hoppar gärna in här! :) 30 år är jag och gör min andra ivf på Huddinge. Jag har lågt amh värde + endometrios.. På fredag är det dax för vul för koll av äggblåsorna, förra ivfen så va de 9 st äggblåsor men nu går ja på lite högre dos Menopur så ja hoppas på några fler. :)

• Petris

Ååh va spännande! Håller tummarna att de blir ett fint plus på fredag! :) Va kul att du oxå går på Huddinge. Är de din första ivf? Tycker dom ör jätte bra på Huddinge. :) hoppas på fina blåsor på fredag och ett plus till dig. Kram

89Madeleine skrev 2015-02-22 20:14:58 följande:

Hej välkommen!

Jag går också på Huddinge :)

Hoppas du har massor av fina äggblåsor på fredag! :)

Själv hoppas jag på ett plus på fredag, trots att min testdag är på söndag :)

Kram

• Petris

Ska oxå på vul på fredag, och äggplock preliminärt den 3/3. :)

Grynis skrev 2015-02-22 22:35:58 följande:

Hej!

Tar och hoppa in här hos er :)

Vi ska göra ivf med icsi på Carlandiska och kör det korta varianten. Jag har precis tagit spruta nr 3 av Gonal-F, dock får jag huvudvärk strax efter men det är det värt. Ska på tisdag börja med Orgalutran vilket inte känns lika roligt då den nålen är grövre.

Har fått lite spänningar i äggstockarna så jag hoppas sprutorna gör nytta :)

Ska på ultraljud på fredag och preliminärt ska äggplocket ske den 3 mars.

• Petris

Ååh va kul m ägg i frysen! Ja fick tyvärr inga inga i frysen på min försts ivf. Ja nu jäklar ska de lyckas. :) Har 2 försök kvar efer detta försök genom landstinget! vilken ruvdag är du på? Kramis :)

89Madeleine skrev 2015-02-23 11:48:43 följande:

Ja, detta är vårt första försök...

Jag hoppas verkligen att det går vägen nu, men annars är det bara att se framåt. Vi fick ett ägg till frysen som vi kan ta nästa gång samt 2 försök till genom landstinget :)

Ja jag tycker också att dem är bra på Huddinge :)

Vi håller tummarna för oss båda :P

Kram

• Petris

Usch ja man blir helt slut! Grattis till skörden :)

Lantlollan skrev 2015-02-23 15:50:34 följande:

Hej! Jag hoppar gärna in här också. Har gjort vårt första äggplock idag, på IVF-kliniken Stockholm (St Göran). Det var jättenervöst och mentalt skitjobbigt, men rent fysiskt gick det bra och de fick ut elva ägg. Men fy fan för den mentala biten. :/

• Petris

Tänkte precis som dig under min första ivf! Men som du säger man får ta en steg i taget. :) hoppas att dom befruktar /delar sig fint nu. :) håller tummarna! Min första ivf fick ja ut 5 ägg och 4 vart befruktade och dela sig och ja fick tillbaka en topp 10 ägg men tyvärr ville de inte ta sig. Nu hoppas ja att de går vägen denna gång! :)

Lantlollan skrev 2015-02-23 21:04:49 följande:

Tack! Detta är ju som sagt vår första äggplock, så det känns fortfarande väldigt nervöst. Tänk om det bara är ruttna ägg, då hjälper det ju inte att de är många? :S Men ett hinder är i alla fall passerat, nu är det bara att vänta. :P

• Petris

Ja de hoppas ja med! :) Min försts ivf hade ja 9 äggblåsor men nu har ja fått höjd dos av Menopur så ja hoppas på nån/några till. :)

Grynis skrev 2015-02-23 21:17:26 följande:

Håller tummarna för att vi har många fina äggblåsor på fredag ????

• Petris

Så ligger man i influensa!!!Usch och fy säger ja bara. Äggplock beräknat till nästa vecka så ja borde ju bli frisk tills dess! Jobbigt att bli sjuk nu mitt under behandlingen.. tycker menopuren svider så när man tar den, nån som har något tips så de inte svider så? Ja tar 412,5 ml per dag + synarela spray då ja hat endometrios.

• Petris

Fy så jobbigt för dig, men som sagt man kan blöda vid gradivitet oxå och vet många spm haft blödningar.. Håller mina tummar att de ligger en liten och gror där inne! :)

Amandalinnea skrev 2015-02-24 13:51:31 följande:

Elfia: tack för de peppande orden :) även om man själv försöker vara positiv så är det skönt att höra positiva ord även från andra :) jag vet inte riktigt vad jag ska tro, om det är mens eller inte. Har ont i magen från och till men inte alls som jag brukar ( har endometrios). Blöder lite mindre nu igen, blir galen!! Pendlar mellan hopp och förtvivlan.

När ska du påbörja din behandling? Är det ditt första försök? :)

• Petris

Men usch! Håller tummarna ja med att de går bra för dig! För mig går det bra, ska in på vul på fredag och mäta äggblåsorna. Äggplock blir troligen tisdag nästa vecka om allt set fint ut på fredag! Dock ligger ja i influensa sen igår så de är inge skoj, Kramar och tummhållnigar till dig. :)

Amandalinnea skrev 2015-02-24 22:43:58 följande:

Elfia: jag använde gonal-f. Jag har också varit extremt spruträdd så jag trodde aldrig att jag skulle klara det heller. Och helt hysterisk var jag vid första sprutan men jag gjorde det, och därefter gick det jättebra :) det blev lite terapi för mig. Hoppas du också klarar det men skönt att du har personer som kan hjälpa till också :)

Lantlollan och petris: blödningarna har ökat igen och magsmärtorna är ett faktum, tror nästan att jag har gett upp :/ men ska ändå testa på fredag, enligt läkaren ska man ju göra det trots blödning. Kan man hoppas på ett mirakel? ;) hur går det för er annars? Är ny här så har inte riktig koll än, vet inte hur alla ligger till i IVF-resan :)

Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?